În noaptea de 2 spre 3 martie 2014 a avut loc decernarea premiilor Oscar, ediția 86. Premiul pentru cel mai bun film a fost obținut de pelicula „12 ani de sclavie”, Matthew McConaughey i-a suflat premiul pentru cel mai bun actor în rol principal lui Leo DiCaprio, Cate Blanchett a obținut premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, în timp ce Jared Leto a câștigat premiul pentru rol secundar în filmul „Dallas Buyers Club” unde a jucat rolul unui travestit. Lista completă atât a câștigătorilor cât și a nominalizaților o puteți găsi aici.
Gazda ceremoniei a fost Ellen DeGeneres, moderatoarea de televiziune extrem de populară în SUA. Aceasta a ținut la curent întreaga lume cu tot ce se întâmplă la premiile Oscar prin intermediul platformei de microblogging Twitter într-un live text ce a durat 2 zile. Contul lui Ellen numără nu mai puțin de 26.9 milioane de follow-eri. Această ediție a premiilor Oscar este una care nu va fi uitată prea curând datorită impactul masiv pe care l-a avut în social media.
Ellen DeGeneres a realizat un “selfie” împreună cu actori renumiți precum: Kevin Spacey, Julia Roberts, Brad Pitt, Angelina Jolie, Lupita Nyong’o, Bradley Cooper, Meryl Streep sau Jennifer Lawrence și a postat fotografia pe Twitter. Fotografia a devenit virală în literalmente câteva secunde de la postare. În momentul scrierii articolului, la aproximativ 12 ore de când fotografia a fost postată, acesta are nu mai puțin de 2.7 milioane de retweets, iar 1.4 milioane de persoane au adăugat fotografia la favorite.
Fotografia a depășit recordul anterior deținut de fotografia președintelui Obama, „Four More Years”, care își îmbrățișează soția după câștigarea celui de-al doilea mandat de președinte al SUA. În 20 de minute, aceasta a avut „doar” 780.000 de retweets.
Numeroase publicații recunoscute precum: Reuters, The Wire, Euronews, Daily Mail și multe altele au avut ca subiect principal în dimineața zilei după decernarea premiilor Oscar celebrul “selfie”. Social Media Today a numit fotografia „The most epic selfie of all time” iar Reuters titra în dimineața zilei de 3 martie că 2014 este anul în care „selfie-ul” a detronat ceremonia în sine (Is this the year the „selfie” stole the Oscars?). Reuters prezenta de asemenea informația potrivit căreia platforma Twitter „a picat” datorită volumului mare de informație. DeGeneres a anunțat și ea ulterior aceași informație:
„We got an email from Twitter and we crashed and broke Twitter. We have made history”.
Și, totuși, cum a devenit atât de virală această fotografie? Este simplu. Prin branding. O fotografie „selfie” cu cei mai importanți actori ai momentului, în cadrul unei ceremonii importante transmisă la nivel planetar și numărul mare de follower-i pe platforma Twitter (reach).
Viralizarea fotografiei reprezintă de fapt esența a tot ce reprezintă social media astăzi: construirea de conexiuni și networking.
Resurse folosite pentru scrierea articolului: sursă, sursă, sursă.