Oscar 2014 – viralizarea unei fotografii

În noaptea de 2 spre 3 martie 2014 a avut loc decernarea premiilor Oscar, ediția 86. Premiul pentru cel mai bun film a fost obținut de pelicula „12 ani de sclavie”, Matthew McConaughey i-a suflat premiul pentru cel mai bun actor în rol principal lui Leo DiCaprio, Cate Blanchett a obținut premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, în timp ce Jared Leto a câștigat premiul pentru rol secundar în filmul „Dallas Buyers Club” unde a jucat rolul unui travestit. Lista completă atât a câștigătorilor cât și a nominalizaților o puteți găsi aici.

Gazda ceremoniei a fost Ellen DeGeneres, moderatoarea de televiziune extrem de populară în SUA. Aceasta a ținut la curent întreaga lume cu tot ce se întâmplă la premiile Oscar prin intermediul platformei de microblogging Twitter într-un live text ce a durat 2 zile. Contul lui Ellen numără nu mai puțin de 26.9 milioane de follow-eri. Această ediție a premiilor Oscar este una care nu va fi uitată prea curând datorită impactul masiv pe care l-a avut în social media. 

Ellen DeGeneres a realizat un “selfie” împreună cu actori renumiți precum: Kevin Spacey, Julia Roberts, Brad Pitt, Angelina Jolie, Lupita Nyong’o, Bradley Cooper, Meryl Streep sau Jennifer Lawrence și a postat fotografia pe Twitter. Fotografia a devenit virală în literalmente câteva secunde de la postare. În momentul scrierii articolului, la aproximativ 12 ore de când fotografia a fost postată, acesta are nu mai puțin de 2.7 milioane de retweets, iar 1.4 milioane de persoane au adăugat fotografia la favorite. 

Fotografia a depășit recordul anterior deținut de fotografia președintelui Obama, „Four More Years”, care își îmbrățișează soția după câștigarea celui de-al doilea mandat de președinte al SUA. În 20 de minute, aceasta a avut „doar” 780.000 de retweets. 

Numeroase publicații recunoscute precum: Reuters, The Wire, Euronews, Daily Mail și multe altele au avut ca subiect principal în dimineața zilei după decernarea premiilor Oscar celebrul “selfie”. Social Media Today a numit fotografia „The most epic selfie of all time” iar Reuters titra în dimineața zilei de 3 martie că 2014 este anul în care „selfie-ul” a detronat ceremonia în sine (Is this the year the „selfie” stole the Oscars?). Reuters prezenta de asemenea informația potrivit căreia platforma Twitter „a picat” datorită volumului mare de informație. DeGeneres a anunțat și ea ulterior aceași informație:

„We got an email from Twitter and we crashed and broke Twitter. We have made history”. 

Și, totuși, cum a devenit atât de virală această fotografie? Este simplu. Prin branding. O fotografie „selfie” cu cei mai importanți actori ai momentului, în cadrul unei ceremonii importante transmisă la nivel planetar și numărul mare de follower-i pe platforma Twitter (reach). 

Viralizarea fotografiei reprezintă de fapt esența a tot ce reprezintă social media astăzi: construirea de conexiuni și networking.

Resurse folosite pentru scrierea articolului: sursă, sursă, sursă.

Ioana Ionescu

Ioana Ionescu, în prezent masterand la Sociologia consumului şi marketing din cadrul Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială, Universitatea Bucureşti. Interesată de tot ceea ce ţine de consumerism, cultura consumului, Social Media, marketing, branding, mediul online, copywriting, advertising, PR. Pe blog scrie articole personale, scrie despre ceea ce o pasionează din domeniul advertising-ului şi al marketing-ului, ia la mişto consumerismul şi prostia promovată de mass media. Promovează proiecte faine şi susţine ideile pe care le consideră reuşite. Detalii pe blogul personal.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock