Ce trebuie sa contina portofoliul unui copywriter

Acest articol este util în special freelancerilor din publicitate, persoanelor care şi-au descoperit recent pasiunea pentru acest domeniu, dar şi creativilor care fac dragoste cu publicitatea în fiecare zi.

Portofoliul este acel dosar care conţine munca ta de-a lungul timpului şi care te scoate din anonimat în momentul în care te prezinţi la un interviu.

Copywriting-ul, printre altele, este acel tip de job care necesită experienţă practică. Este bine să ştii şi teorie, ca în orice meserie, însă din experienţa mea personală pot spune că munca practică este cea care contează cel mai mult, de aici şi nevoia de un portofoliu personal, prin care angajatorul să vadă munca şi creativitatea ta.

Aşadar, o dată ce ai început să lucrezi la portofoliul tău, ai mai multe variante.

Portofoliu online

Există site-uri speciale care te ajută să-ţi construieşti portofoliul şi să ţi le personalizezi după bunul plac. Cele mai populare şi uşor de utilizat sunt: Carbonmade, Behance, Shownd.

Încearcă să-ţi promovezi portofoliul dacă ai un blog, pentru ca lumea să ştie de tine. În mediul online, însă, dezavantajul este că unii îţi pot copia munca.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Câteva exemple de portofolii ale copywriterilor puteţi vedea aici.

Portofoliu tip dosar

În acest caz, îţi alegi un dosar care să conţină folii, iar acolo îţi vei putea pune toate proiectele tale, indiferent dacă sunt scrise de mână sau de pe laptop. Niciodată să nu prezinţi portofoliul dacă nu ai mai mult de 10 lucrări în el!

sursa imagine

Există mai multe moduri prin care îţi poţi construi propriul portofoliu de publicitate care să te definească:

1. Spec Ads = speculative ad

Există nenumărate resurse publicitare din care te poţi inspira. Alege un model care îţi place şi creează propria versiune. Astfel, încearcă să recreezi un slogan, sau un headline al unui brand sau produs celebru. În acest mod vei demonstra că ai abilitatea de a scrie şi promova un produs deja cunoscut.

Când ai finalizat proiectul, aşează-l în portofoliu alături de varianta originală, și în acest mod comparaţia va fi mult mai clară.

Exemplu:

Originalul:

Spec Ad:

sursa imagini

2. Imaginaţia

Pentru această variantă, pune imaginaţia la contribuţie şi creează cadrul ideal. Imaginează-ţi că lucrezi deja într-o agenţie de publicitate, unde până şi aerul are miros de creativitate şi inspiraţie. Gândeşte-te că ai clientul X, care îţi cere un slogan pentru produsul său. Fă-i pe plac şi fii creativ!

3. Voluntariat

Încă din timpul facultăţii îţi recomand să faci voluntariat: nu numai că vei cunoaşte oameni faini de la care ai ce învăţa, dar te vei confrunta şi cu diferite situaţii de viaţă sau cu diferite tipuri de activităţi. Cu toate că este o muncă neplătită, recompensele vor fi mult mai valoroase în timp. Experimentează şi ieşi din colţişorul tău!

Tips & tricks pentru portofoliul unui copywriter

  • Pe prima pagină îţi recomand să-ţi ataşezi CV-ul, astfel portofoliul tău va fi unul complet.
  • Angajatorii caută diversitate, aşa că încearcă să integrezi în portofoliul tău personal copywriting pentru medii diferite. Tehnologia şi mediile avansează pe zi ce trece, iar tu trebuie să ţii pasul cu ele!
  • Nu trebuie să ştii neapărat design grafic ca să-ţi faci propriul portofoliu. De exemplu, dacă ai un articol lung, încearcă să îl printezi pe o hârtie mai groasă şi de calitate, sau dă hârtiei o altă formă. Angajatorul va vedea că ştii să te descurci şi că încerci să compensezi lipsa de cunoştinţe în design.
  • Pentru toate acestea, este nevoie de timp şi multă răbdare. Nu fii dezamăgit dacă nu-ţi iese din prima: repetiţia este mama învăţăturii! 🙂

Nu uita că în final să oferi portofoliului tău acea amprentă personală care să te diferenţieze de ceilalţi, iar în lucrările tale să se găsească creativitatea şi inovaţia. Angajatorii caută în permanenţă persoane care gândesc out of the box!

Vă doresc mult succes în construirea unui portofoliu plin de idei creative! 🙂

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!