Cum realizez o reclama TV

Deși au intrat într-un oarecare plan secundar, odată cu dezvoltarea mediului online, o reclama TV rămâne un element esențial în comunicarea majorității brandurilor.

Voi încerca să vă prezint cum anume poți expune în fața unui client un concept care mai apoi se va transforma într-o reclama TV.

Niciodată nu te apuci să filmezi spotul și să mergi cu el în fața clientului pentru că ar implica niște costuri (și riscuri) enorme. Tocmai de aceea, în funcție de mai mulți factori, agențiile optează atunci când au pitch-uri* pentru una dintre cele trei variante deja cunoscute: scenariul/scriptul, storyboard-ul sau animația.

Dar să le luăm pe rând:

Cum realizez o reclama TV

1. Scenariul / scriptul

Este cea mai simplă modalitate și constă în prezentarea unui text, care include o descriere a acțiunii, a dialogului și a tuturor efectelor sonore. În general este scris la persoana a III-a și îți spune doar ceea ce vor vedea consumatorii în viitoarea reclamă TV.

De menționat este că trebuie să se facă clar distincția între conceptul ce duce la respectiva reclamă și reclama în sine.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Atenție, să nu amestecați conceptul cu reclama care este doar o modalitate de a-l exprima pe cel dintâi.

Personal, eu cred că scriptul e deja învechit și trebuie să ai niște abilități foarte bune de orator pentru a impregna în mințile clientului doar cu ajutorul textului o viitoare experiență audio-vizuală.

sursa imagine

2. Storyboard-ul

Este cel mai la îndemână tip de a prezenta o idee de reclamă TV, dar în același timp și de efect. Acesta constă într-o serie de desene (fie de mână, fie photoshopate) peste care se suprapun dialogul și/sau efectele sonore.

Vorbim, practic, de împărțirea scenariului în cadre-cheie în așa fel încât reclama să fie înțeleasă ușor. Este foarte important și modul de prezentare al acesteia, dar despre elementele unui bun discurs vom vorbi într-un articol viitor.

Avantajul acestei metode este acela că poți aduce conceptul mai aproape de ceea ce ar putea ajunge în viitor. Acest lucru ajută foarte mult clientul să vizualizeze în perspectivă acest lucru.

sursa imagine

3. Animația

Această metodă nu e la îndemâna oricui și doar agențiile mari își permit să aibă un ilustrator care să creeze niște animații pentru a impresiona clienții cu ideile lor.

Personal cred că asta ține mai mult de evoluția tehnicii și poate de multe ori să acopere o idee sau un concept mai puțin bun.

sursa imagine

Dacă ar fi să aleg între cele trei, cu siguranță aș alege-o pe cea de-a doua.

Acum depinde foarte mult și de context, dar tind să cred că un storyboard bazat pe o idee super și prezentat ok poate satisface cerințele clienților.

Ceea ce e foarte important este că înainte să ne gândim la execuție trebuie să venim cu o idee care să surprindă. Execuția trebuie să fie privită ca un ultim gest de finețe atunci când vorbim de o reclamă TV.  

*Termenul „pitch” provine din argoul american. Agenţia de publicitate îi face clientului o prezentare a reclamei (sau variantelor) pe care le-a pregătit pentru produsul său. Nu se referă numai la agenţii, ci şi la un simplu vânzător care îi face o vorbire (de regulă – standard, preînvăţată) clientului despre avantajele produsului X.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Răzvan Boca

Răzvan face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și este copywriter la Brain Art.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!