Ce sau de ce sa scrii pe blog?

Departe de ideea de a oferi informatii documentate, provenite dintr-o sursă avizată, cu rezultate demonstrabile, scrisul acestui articol urmărește măcar să smulgă niște zâmbete de la potențialii cititori care au cunoștințe reale asupra unui domeniu în care eu am intrat dintr-o glumă.

Motivul intrării mele în zona online, activ, nu doar în calitate de consumator, a fost determinat de căutarea unei modalități prin care să promovez vânzarea unor produse, iar băieții din spatele programării catalogului de produse mi-au sugerat să scriu pe un blog cu motivația că „așa se face”.

Habar n-aveam cu ce se mânâncă acest domeniu, dar a scrie mi se părea ușor. În general am fost bun la română și compunere, prin școala generală, chit că facultatea a fost o Politehnică.

Am preluat ideea lor, am așteptat să mi se pună în față editorul de WordPress și am dat drumul la scris. Până atunci nu am citit eu la rândul meu alte bloguri, n-aveam nici cea mai mică idee despre ce ar trebui să scriu. Și e foarte bine că era așa…

***

Dacă simțiți imboldul de a împărtăși experiența voastră cu un grup de prieteni, dacă copiii prietenilor adorm când povestiți o întâmplare părinților, comesenii se duc să-și toarne un pahar când porniți într-o istorisire sau dacă auziți des remarca „Lasă-mă să-ți spun și eu…” și e greu să vă opriți din a duce la bun sfârșit prelegerea, poate ar fi cazul să scrieți pe un blog.

Autoevaluați-vă corect și estimați singuri cât de multe din cultura generală, din experiența de viață, din întâmplările trăite sau din percepția pe care o aveți asupra a tot ce vă înconjoară este relevant sau important de păstrat și transmis mai departe! Așa puteți determina dacă sunteți sau nu un izvor de articole cărora le-ar sta bine așternute în scris, pe un blog.

Acolo nu vă va întrerupe nimeni din a spune lumii care vă citește – și vă asigur că vor fi mulți dacă perseverați – tot ceea ce credeți că ar vrea și alții să afle, plus că aveți tot timpul din lume să o faceți „cum trebuie” iar feedback-ul pe care-l veți primi va fi cât se poate de onest. Anonimitatea mediului online elimină politețurile gratuite și contribuie real cu păreri exprimate dezinvolt la subiectul pe care îl veți aborda.

Pasul cel mai benefic după începutul fulminant cu 3 articole a fost să realizez că nu știu cine și de ce m-ar citi și astfel am căzut în cealaltă extremă și m-am apucat să citesc ce scriu alții. Am citit avid bloguri, review-uri, interviuri, tot ce are legătură cu blogurile, cu conținutul lor, cu modul de publicare, cu autoritatea sau popularitatea lor; bloggeri români, bloggeri străini, tehnici, de fashion sau doar dătători de părere.

Unii mi-au plăcut, alții nu, dar am descoperit că opiniile negative sunt la fel de virale ca și cele pozitive. Apoi am perceput senzația că în spatele unor scrieri se găsesc entități, personalități și oameni vii, iar în spatele altora e un gol imens. Poți, prin scris, să transmiți ceva, să determini un gen de răspuns sau chiar un tip de acțiune. Oamenii sunt bucuroși să aibă material de „tocat în menghina minții”, să-și dea cu părerea, să dezbată o opinie, să exprime o nemulțumire, cel mai des, sau o apreciere, mai rar.

tu scrii pe blog

Am ajuns în timp să scriu acoperind un domeniu de nișă, mai cuprinzător decât reclama la produsele mele, mai dezinteresat de rezultatul direct, mai conștient de propria persoană și de cititori, detașat de partea materială, bucuros de interacțiunea cu oamenii și cu domeniul de nișă pe care îl promovez.

Scriu de 3 ani pe un blog și voi continua să o fac, sper tot mai bine și tot mai relevant. Conform sfatului unui om competent în domeniu, sfat primit foarte de la începuturi, dacă peste 6 luni de la momentul demarării unui blog rămâi în pană de subiecte, atunci ai o problemă reală. Blogul este nesfârșit, ca bulgărele de zăpadă a lui Warren Buffet, trebuie doar un deal câââât mai lung, cu o pantă liiiiină și determinarea de a-l rostogoli. Crește afacerea, crește blogul, experiența, implicarea, răspunsul și poate vei crește și veniturile.

Pe puncte, experiența mea empirică, ne-educată, ne-studiată, fără diplome sau cursuri în domeniu, ar puncta următoarele:

  • Conținutul unui blog trebuie să fie strict expresia autorilor săi.
  • Textele unui blog trebuie să fie redactate în stilul de exprimare personal al autorului.
  • Evitați clișeele, șabloanele, recomandările de exprimare, dar nu renunțați la cei 7 ani de-acasă, la bun simț și limbaje decente. Căutați să binedispuneți audiența uneori, va fi mai receptivă ulterior la ideile serioase.
  • Informați cititorii, exprimați opinii proprii, fiți părtinitori, explicați, justificați, folosiți argumente.
  • Invitați la dialog, răspundeți comentariilor, respectați opiniile altora, chiar dacă sunt contrare.
  • Dezbaterea, oratoria și retorica sunt instrumente fabulos de puternice, care vă pot ridica sau coborî, dați dovadă de moderație, dar nu vă feriți de a fi partizanul propriilor convingeri.
  • Respectați breasla din care faceți parte, chiar dacă nu sunteți activi în vreo comunitate, online-ul vă face cunoscut, citit, apreciat sau detestat.
  • Păstrați mintea, urechile și spiritul deschis, informați-vă, educați-vă, cereți mai mult și mai bine de la voi înșivă, antrenați-vă în noi provocări, în auto-depășire, în evitarea auto-suficienței.
  • Nu uitați să rămâneți conectat și bazat la mediul OFFLINE, realitatea este acolo, în online este realitatea pe care o creăm.
  • Fiți oameni… nu uitați să trăiți, să simțiți, să vă bucurați sau să plângeți, să nu vă goliți sufletele pentru ca atunci când veți scrie un articol, pe blog, ceea ce va conta, este umanitatea pe care sunteți capabili să o injectați în spațiul virtual.

sursa foto: pixabay.com

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock