8 lucruri pe care sa le eviti cand scrii un articol

Din experienţa de copywriter şi content writer acumulată până în prezent, am citit suficient cât să-mi îmbunătăţesc stilul de a scrie, dar am învăţat şi singură, din propriile experienţe. Indiferent de domeniul pentru care scrii un articol, e valabil acelaşi lucru: citeşte cu atenţie de două sau de trei ori un text înainte să-l trimiţi şi verifică cu atenţie cuvintele folosite.

Există o serie de cuvinte pe care nu este recomandat să le folosim în cadrul unui articol, deoarece îngreunează citirea lui.

1. Verbe la modul gerunziu

Nu folosi gerunziul în scrierea unui articol. Verbul este mult mai puternic dacă este folosit la alte timpuri verbale. În plus, citirea lui este greoaie şi reduce din calitatea articolului.

2. Construcţii negative

Cuvinte precum niciodată”, „nicio”, „niciunul”, „deloc”, „rău” exprimă negativism cititorilor tăi. Încearcă să transmiţi stări pozitive, care să ofere un impuls publicului prin articolul tău.

3. Cuvinte care exprimă incertitudine

Evită folosirea următoarelor cuvinte: “cel puţin”, “câteva”, „nişte”, “anumite”, “relativ”, care nu-şi au locul în stilul scris. Alege cuvinte care transmit siguranţă, pentru ca textul tău să fie unul reuşit.

4. Evită aliteraţiile

Repetarea aceluiaşi sunet într-o propoziţie sau frază este deranjantă din punct de vedere auditiv. Găseşte un sinonim pentru cuvântul dorit sau schimbă sensul propoziţiei.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

5. Nu abuza de semnele de punctuaţie

Evită folosirea exclamaţiei şi apelează în schimb la cuvinte care conving cititorul, fără a avea impresia că vrei să-i atragi atenţia în mod insistent. Atenţie şi la virgule, care(,) folosite abuziv(,) derutează cititorii.

eat grandma

sursa imagine

6. Fraze de 3 sau 4 rânduri

În momentul în care un articol conţine fraze interminabile, cititorul devine derutat şi pierde înţelesul. Împarte frazele în mai multe propoziţii care să ofere claritate ideilor transmise, pe principiul K.I.S.S (Keep It Simple, Stupid).

7. Nu promite dacă nu poţi aplica

Dacă scrii un articol de promovare al unui produs sau a unei firme, nu este recomandat să faci promisiuni pe care nu le poţi susţine sau dovedi. Apelează la sinceritate, ca să câştigi credibilitatea publicului.

8. Evită gradele de comparaţie

În promovarea unui produs sau serviciu, încearcă să eviţi gradele de comparaţie precum “cel mai bun” sau “cel mai eficient”, pentru că nimeni nu este interesat de laude exagerate. Foloseşte alte metode pentru a convinge; de exemplu, relatarea unei experienţe personale sau descrierea produsului prin intermediul unei poveşti captivante.

Încearcă să eviţi aceste lucruri când scrii un articol, astfel încât acesta să livreze claritate şi calitate. De asemenea, acordă atenţie gramaticii, deoarece în cariera unui copywriter ocupă un loc indispensabil. Nu îţi fie teamă că te vei transforma într-un „grammar nazi”, atâta timp cât acest lucru se află în avantajul tău.

Îţi doresc mult succes!

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

  • Sandra Bar

    Bravo, Rozina, consider ca ai adus in discutie aspecte importante de care ar trebui sa tinem cont. Sunt sigura ca aplicarea sfaturilor tale va duce la o citire mai placuta a textelor.

  • Rozina

    Mersi mult! Acesta era si scopul! 🙂

  • Claude Nicolas

    Căutați, vă rog, sensul cuvântului „aliterație” (http://dexonline.ro/definitie/aliterație). Ține de stilistică. În rest, numai de bine! Trăiască limba română, eliberată de gerunzii și de semne de punctuație.

  • Rozina

    Claude, ai dreptate.

    Eu ma refeream mai mult la repetitie.

    Iti multumim de comentariu!

  • Stef

    si…grade de comparatie la negativ e de rau? Eu zic ca nu e bai:)

  • Rozina

    Stef, formularile negative nu au ce cauta in textele de promovare ale unui produs, serviciu etc. La acest lucru ma refeream. Articolul respectiv trebuie sa vorbeasca despre calitatile si beneficiile produsului. In consecinta, despre lucruri pozitive care sa impulsioneze decizia de achizitionare.

  • Anne

    Bună! Sunt Anne și sunt un grammar nazi.
    “Din experienţa de copywriter şi content writer acumulată până în prezent, am citit mult cum să-mi îmbunătăţesc stilul de a scrie”. Cred că fraza asta nu e tocmai în regulă. 🙂

  • Marian Dumitru

    Foarte bun articolul sa sti! Felicitari.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!