Din experienţa de copywriter şi content writer acumulată până în prezent, am citit suficient cât să-mi îmbunătăţesc stilul de a scrie, dar am învăţat şi singură, din propriile experienţe. Indiferent de domeniul pentru care scrii un articol, e valabil acelaşi lucru: citeşte cu atenţie de două sau de trei ori un text înainte să-l trimiţi şi verifică cu atenţie cuvintele folosite.
Există o serie de cuvinte pe care nu este recomandat să le folosim în cadrul unui articol, deoarece îngreunează citirea lui.
Cuprins articol
1. Verbe la modul gerunziu
Nu folosi gerunziul în scrierea unui articol. Verbul este mult mai puternic dacă este folosit la alte timpuri verbale. În plus, citirea lui este greoaie şi reduce din calitatea articolului.
2. Construcţii negative
Cuvinte precum “niciodată”, „nicio”, „niciunul”, „deloc”, „rău” exprimă negativism cititorilor tăi. Încearcă să transmiţi stări pozitive, care să ofere un impuls publicului prin articolul tău.
3. Cuvinte care exprimă incertitudine
Evită folosirea următoarelor cuvinte: “cel puţin”, “câteva”, „nişte”, “anumite”, “relativ”, care nu-şi au locul în stilul scris. Alege cuvinte care transmit siguranţă, pentru ca textul tău să fie unul reuşit.
4. Evită aliteraţiile
Repetarea aceluiaşi sunet într-o propoziţie sau frază este deranjantă din punct de vedere auditiv. Găseşte un sinonim pentru cuvântul dorit sau schimbă sensul propoziţiei.
5. Nu abuza de semnele de punctuaţie
Evită folosirea exclamaţiei şi apelează în schimb la cuvinte care conving cititorul, fără a avea impresia că vrei să-i atragi atenţia în mod insistent. Atenţie şi la virgule, care(,) folosite abuziv(,) derutează cititorii.
sursa imagine
6. Fraze de 3 sau 4 rânduri
În momentul în care un articol conţine fraze interminabile, cititorul devine derutat şi pierde înţelesul. Împarte frazele în mai multe propoziţii care să ofere claritate ideilor transmise, pe principiul K.I.S.S (Keep It Simple, Stupid).
7. Nu promite dacă nu poţi aplica
Dacă scrii un articol de promovare al unui produs sau a unei firme, nu este recomandat să faci promisiuni pe care nu le poţi susţine sau dovedi. Apelează la sinceritate, ca să câştigi credibilitatea publicului.
8. Evită gradele de comparaţie
În promovarea unui produs sau serviciu, încearcă să eviţi gradele de comparaţie precum “cel mai bun” sau “cel mai eficient”, pentru că nimeni nu este interesat de laude exagerate. Foloseşte alte metode pentru a convinge; de exemplu, relatarea unei experienţe personale sau descrierea produsului prin intermediul unei poveşti captivante.
Încearcă să eviţi aceste lucruri când scrii un articol, astfel încât acesta să livreze claritate şi calitate. De asemenea, acordă atenţie gramaticii, deoarece în cariera unui copywriter ocupă un loc indispensabil. Nu îţi fie teamă că te vei transforma într-un „grammar nazi”, atâta timp cât acest lucru se află în avantajul tău.
Îţi doresc mult succes!