De ce SEO copywriting?

Știu, am ajuns aici cam târziu. S-a mai vorbit despre acest subiect, există chiar și bloguri specializate în SEO Copywriting.

Dar nu-i nimic. Cu cât suntem mai mulți care vorbim despre asta, cu atât informația va ajunge la mai mulți proprietari de website-uri și bloguri.

Inițial, când am pornit Romanian Copywriter, nu știam aproape nimic despre SEO, decât că e important pentru orice site. Am început întâi să scriu, pentru că SEO e inutil fără conținut.

Apoi m-am interesat de site-urile care au SEO eficient, adică primele găsite în căutările din Google, din mediul online românesc (.ro). Am pornit căutarea pentru anumite cuvinte cheie, și am fost surprins că anumite site-uri sunt irelevante pentru acel cuvânt și nu au ce căuta acolo.

Așa am învățat a doua lecție esențială: SEO e inutil fără copywriting.

De ce zic asta? Pentru că e frustrant pentru un utilizator de internet, care are nevoie să găsească informații despre un anumit subiect, să caute pe Google și să găsească doar site-uri care vorbesc despre altceva, și care sunt pline de reclame considerate spam.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Așadar, succesul sau eșecul unui site depinde de optimizarea sa pentru motoarele de căutare (SEO) și de copywriting online (folosirea anumitor cuvinte cheie reprezentative, în mod repetat).

Ce înseamnă succesul unui website?

Poate că mulți dintre noi știm de Google Analytics, ca instrument gratuit eficient de a contoriza traficul, și nu numai, pentru un site. Însă cum ne dăm seama că site-ul nostru e de calitate pentru vizitatori?

Oricine vrea ca site-ul său să aibă trafic cât mai mare. Ne plac numerele mari, e în firea noastră.

Dar nu toți administratorii de website-uri gândesc mai departe de atât – toți oamenii care au intrat pe site, chiar au citit? Chiar le-a plăcut? Chiar i-a ajutat ce au văzut? Și-au creat o impresie bună, și vor mai reveni?

Conținutul de calitate se măsoară în interacțiunea pe care o au cititorii cu site-ul tău – câți dintre ei au promovat mai departe site-ul, câți au dat like și share în rețelele de socializare, câți au comentat conținutul, dar mai ales – bounce rate-ul: dacă vizitatorul intră pe o anumită pagină de pe site, fără să intre pe alte pagini, și iese repede.

Ca să fii sigur că site-ul tău este de calitate, verifică timpul mediu pe care îl petrec utilizatorii pe site, să fie peste 3 minute, și verifică bounce rate-ul să fie cât mai mic (ideal ar fi sub 50%).

Bineînțeles, depinde și ce fel de website deții – dacă nu ai text aproape deloc, sau dacă ai doar butoane de direcționare către alte site-uri. Însă indiferent de tipul site-ului, cu cât vizitatorii intră pe mai multe pagini și petrec mai mult timp acolo, e cu atât mai bine.

Dar nu e suficient să ai bounce rate mic și timp mediu mare; vizitatorii trebuie să pună legături la site-ul tău, pe blogurile lor, să îl promoveze în rețelele de socializare, să îl comenteze, să îl recomande și altora.

Și totuși, cine plătește facturile?

Vizitatorii care ajung pe website-ul tău, din căutări, sunt cei mai motivați oameni. Dacă promovezi un produs sau serviciu, atunci ei sunt publicul tău țintă.

Important e ca website-ul să fie cât mai accesibil și mai simplu realizat, ca să permită orice utilizator grăbit să fie la un click distanță de a-ți deveni client.

Fă-ți butonul de cumpărare sau înscriere cât mai vizibil.

De exemplu, observi pe acest site că eu nu vând nimic – doar ofer informații. Cele mai vizibile butoane sunt cel de abonare la newsletter și cele de promovare a articolului în rețelele de socializare. Cu cât numerele persoanelor care folosesc aceste butoane este mai mare, cu atât consider conținutul acestui site mai de calitate, respectiv îi măsor succesul.

Faptul că utilizatorii au făcut ce le-ai cerut, prin intermediul site-ului, înseamnă că ai crescut rata de conversie, care este scopul de bază în SEO Copywriting.

Așadar, site-urile care sunt primele în Google, dar sunt irelevante pentru cuvintele cheie după care au fost găsite, au numai de pierdut: vizitatorii văd că nu găsesc pe ele ceea ce caută, ies imediat, bounce rate-ul crește, timpul mediu petrecut pe site scade, și Google vede acest lucru.

Acele site-uri vor fi considerate, după o vreme, ca fiind spam, și poziția lor în motoarele de căutare va scădea. Oricum, cei care le dețin nu au nimic de câștigat, decât poate câțiva bani din reclame, însă dacă nimeni nu face click pe acele reclame, la un moment dat s-ar putea să le piardă și pe acelea.

Acum sper că îți e mai clară importanța unui SEO Copywriting eficient, și vezi diferența între acesta și un SEO făcut fără copywriting.

Oricum, subiectul este foarte larg, iar la rubrica Resurse vei găsi mai multe bloguri specializate pe această temă, atât românești cât și străine.

Totuși, va trebui să discutăm în continuare despre cum se face mai exact SEO Copywriting, mai ales pentru cei care au website-uri aflate la început.

Ca să nu scriu (din nou) un articol prea lung, am decis să îl împart pe acesta în două părți. Așadar, continuăm discuția în următorul meu articol. : )

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!