În bula noastră (de oameni serioși care se ocupă cu marketingul) se conturează câteva trenduri mari în 2024. Da, în afară de schimbări constante de reguli, a se citi algoritm. Unul dintre ele este storytellingul pe social media, deși credem că ești de acord cu noi că storytellingul nu ar trebui să fie doar un trend, ci să facă parte din orice strategie de marketing.
Nu ești de acord?
Dacă nu, te convingem.
Și începem, așa cum te-am obișnuit, cu începutul.
Cuprins articol
Ce este storytellingul?
Pe scurt, conform Cambridge Dictionary, storytellingul este ,,activitatea de a scrie, povesti, sau a citi povești’’.
În marketing, vorbim de storytelling atunci când folosim o poveste pentru a comunica și a crea o legătură emoțională cu audiența. Nu este doar despre postarea de conținut; este despre povești captivante care să rezoneze cu valorile și interesele publicului tău.
Ce este storytellingul pe social media?
Storytellingul pe rețelele sociale este procesul de utilizare a platformelor de social media pentru a povesti despre brandul și produsele tale, pentru a captiva audiența. În social media, storytellingul poate transforma postările obișnuite în experiențe memorabile care influențează percepția și comportamentul audienței. Sună bine, nu?
Însă acest concept e un pic mai complex decât pare la prima vedere.
Adică nu spui o poveste și la final, gata, trântești produsul și ai făcut storytelling.
Citește mai departe și află cum storytellingul îți poate ajuta businessul!
Beneficiile storytellingului în social media pentru brandul tău
Ok, ok, și cum mă poate ajuta pe mine?
Simplu.
Storytellingul îți transformă produsul sau serviciul tău dintr-o simplă ofertă de piață într-o poveste cu care consumatorii se pot identifica. Această abordare îți poate spori vizibilitatea, ajută la fidelizare și, în cele din urmă, dacă este integrat corect, crește conversiile.
Diferențierea brandului prin povești
Prin storytelling, poți evidenția unicitatea brandul tău.
Și, într-un moment în care chatboți precum ChatGPT sunt folosiți excesiv (dacă nu ne crezi, dă câteva scrolluri pe LinkedIn sau Facebook și o să sesizezi), storytellingul chiar poate fi life changer pentru conturile tale sociale, pe care le putem ajuta să crească prin social media copywriting și social media management.
O poveste bine spusă poate ilustra nu doar cum ajută sau nevoia pe care o satisface produsul tău, ci și impactul emoțional resimțit de consumatori. Într-o lume (atât online, cât și offline) plină de opțiuni, o poveste autentică și memorabilă poate face diferența între a fi ales sau a fi ignorat.
Recomandăm și cartea Powered by Storytelling de la Editura Publica, pentru a afla cum să conturezi povești pentru businessul tău.
Storytellingul ajută la construirea și consolidarea unei comunități
Storytellingul te ajută să construiești o comunitate în jurul brandului tău. Oamenii nu doar că vor cumpăra produsul, dar pot deveni adevărați ambasadori, povestind experiența lor altora. Aceasta este cea mai eficientă formă de marketing și poate genera o reacție în lanț care îți extinde continuu baza de clienți.
Transmiterea valorilor și crearea unor conexiuni profunde
Storytellingul în social media implică nu e doar o tehnică de a atrage atenția, ci o modalitate de a aduce valorile brandului mai aproape de audiența ta și de a te conecta cu ea la niveluri mai profunde.
Prin povești, poți arăta cum brandul tău răspunde la probleme reale ale audienței, cum îmbunătățește vieți și cum poți contribui la comunitate. Aceasta crește încrederea în brand și consolidează relația dintre tine și potențialii tăi clienții.
Storytelling în social media ajută la educarea audienței
Storytellingul poate fi, de asemenea, un instrument educativ eficient. Prin povești, poți explica complexitatea produselor sau serviciilor tale într-un mod accesibil și plăcut. Educația prin divertisment (edutainment) ajută la creșterea înțelegerii și aprecierii valorii oferite de brandul tău, facilitând astfel deciziile de cumpărare.
Gândește-te că poți simplifica concepte complexe în elemente ușor de înțeles. Tot ce trebuie să faci este să prezinți produsele sau serviciile tale într-un mod care rezonează cu experiențele personale ale audienței.
De exemplu, un brand care vinde software de contabilitate poate folosi o poveste despre un antreprenor care economisește timp și resurse folosind produsul lor, ilustrând astfel beneficiile într-un context real și palpabil.
Storytelling în social media: Concluzii
Acum ce părere ai? Nu-i așa că ai multă nevoie de storytelling în strategia ta de social media?
Cu ajutorul acestei tactici, oamenii se pot conecta emoțional mai ușor la ceea ce oferi. Storytellingul transformă produsul sau serviciul tău dintr-o simplă ofertă într-o poveste cu care audiența potrivită se poate identifica. Și nu, momentan ChatGPT nu face o treabă bună la capitolul emoții. Iar conținutul tău e recomandat să fie scris în așa fel încât să ajungă la inima oamenilor, nu la circuite lipsite de emoție.
Poveștile autentice și relevante sunt scrise de oameni. Iar storytellingul bun pe social media poate transforma un brand dintr-un simplu nume într-o prezență vie, cu care audiența dorește să interacționeze și pe care să o susțină.
Dacă ai nevoie de ajutor cu storytellingul pe social media, suntem la un click distanță.