Conținutul (content) este cel mai important pilon al unei strategii de marketing online. Este combustibilul de bază care creează angajamente între oameni. Dar apare o mică problemă atunci când acest pilon rămâne izolat, adică nu ajunge la audiența dorită. Pentru a evita acest lucru, avem nevoie de un plan practic care să ne ajute să găsim acea audiență și mai apoi să o facem să crească.
Înainte de a trece mai departe, îți dau un exemplu care îți va da de gândit puțin.
Sigur ai auzit de Leonardo da Vinci, maestrul care a pictat „Mona Lisa” și a realizat schița lui „Vitruvian Man”. Știai că a fost și unul dintre cei mai ingenioși inventatori? Multe dintre planurile si schițele lui au fost consemnate în carnețelele sale însă niciodată nu au văzut lumina zilei. Vorbim despre schițe pentru submarine și elicoptere încă din secolul al XV-lea. În mod cert, omul acesta a fost un geniu iar planurile sale, puse în aplicare de atunci, ar fi schimbat substanțial lumea în care trăim.
În carnețelele sale s-a descoperit un „conținut” extraordinar (și înțeles după ce a fost descifrat). Dar pentru că cele mai multe dintre ideile sale nu au fost dezvăluite publicului și nu au ajuns la audiența interesată de conținutul său, nu s-a realizat nimic din ele.
Indiferent cât de bun ești, dacă nu îți promovezi munca, nu realizezi nimic; nici pentru lume, nici pentru afacerea ta.
Înainte să ai așteptări de la conținutul tău, trebuie să atragi audiența potrivită. Atunci când începi promovarea, lasă totul la vedere, iar câțiva oameni din audiența vizată de tine vor vedea conținutul tău și îl vor aprecia.
În prima fază, te interesează acei oameni care vor transmite noutatea mai departe. În cartea sa „Unleashing the Ideavirus”, Seth Godin îi numește pe acestia – „Sneezers”. Un sneezer este acea persoană care spune și altora veștile și tocmai de asta sunt oamenii de care ai nevoie. Unii pot fi oameni care, în timp și-au dezvoltat o rețea de fani și care la rândul lor sunt văzuți de către ceilalți ca fiind serioși și de încredere. Mai sunt și alți sneezeri mai puțin importanți, de nivel 2 să zicem, dar și aceștia sunt prețioși în timpul promovării.
Fiecare nișă are sneezerii ei – treaba ta e să îi identifici și să le faci cunoscut contentul tău.
Cum să ajungi la sneezeri și să îi determini să vorbească despre contentul tău?
Nu e deloc ușor, dar nici imposibil. Sunt mai multe metode decât aș putea eu să enumăr, iar cele mai bune probabil că vor fi descoperite în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat. În continuare îți voi prezenta 4 metode prin care poți să atragi atenția sneezerilor și să îi determini să vorbească despre contentul tău, despre tine și brandul tău.
Cuprins articol
Cum determini „sneezerii” sa vorbeasca despre tine
1. Implică-i într-un proiect!
Anul trecut s-a lansat cartea „Engagement from Scratch!” (peste 10.000 downloads, peste 90 reviews pe Amazon) care s-a numărat în top 20 cele mai vândute cărți de marketing pe Kindle încă de la lansare.
De ce crezi că a avut această carte succes? Pentru că au contribuit la ea 30 de co-autori, toți bine-cunoscuți, importanți și influenți cu afaceri de succes și cu foarte mulți followers.
Dar de ce au ales să participe? În mare parte, pentru că a fost o ocazie să lucreze împreună și în felul acesta fiecare a „cumpărat” cititori de la celălalt. Sneezerii se implică, de obicei, în tot felul de proiecte, dar nu prea au timp să o facă chiar ei în persoană. De aceea trebuie să prezinți proiectul ca fiind ceva nou, ușor și care generează recompense.
2. Realizează interviuri și studii de caz!
Ia interviuri unor persoane care derulează afaceri legate de interesele și nevoile audienței căreia se adresează conținutul tău! Ai următoarele avantaje:
– prezinți persoana pe care o respecți din nișa ta dar și pe tine în compania ei;
– aprofundezi aspectele esențiale cu care te confrunți în afacerea ta;
– cunoștințele voastre în domeniu sunt prezentate atât audienței lui, cât și audienței tale.
Este o metodă foarte populară, prin care fiecare parte implicată (intervievatorul, intervievatul și audiența) învață și aprofundează o mulțime de lucruri.
3. Încearcă o campanie de genul Klout Perks!
Dacă nu îți sună cunoscut Klout sau Klout Perks, ar trebui să citești cartea „Return on Influence” a lui Mark Schaefer. Este cea mai bună carte de introducere în domeniul marketingului pe care o poți găsi.
Poți să apelezi la serviciile unei companii precum Klout să găsească oameni-cheie din nișa ta iar tu le poți oferi acestora mostre din oferta ta („Perks”) în speranța că te vor recomanda și altor oameni. Ei nu sunt obligați să te promoveze, dar de obicei o fac și astfel reușești să atragi audiența.
4. Dezvoltă un program de pregătire sau o prezentare pentru audiența lor!
Sper să nu te descurajeze faptul că sneezerii sunt persoane ocupate. Pentru a construi și menține o rețea de followers chiar loiali putem spune, necesită foarte mult timp, efort, creativitate și foarte mult conținut de înaltă calitate. Dacă poți să le oferi un conținut incredibil de valoros acestor sneezeri, ei te vor prezenta audienței lor și aceasta chiar le va fi recunoscătoare.
Comisioanele din afiliere aduc sume foarte mari unui sneezer și sigur îl interesează, dar trebuie să îi urmărești mult timp activitatea pentru a fi sigur că oferta ta se potrivește intereselor și audienței lui. După ce te-ai asigurat de acest lucru, nu rămâne decât să îl contactezi și să îi prezinți detaliile.
Sunt foarte multe motive care stau la baza deciziei oamenilor de a se implica în parteneriate. Indiferent de modul în care te decizi să îți promovezi conținutul, asigură-te că sneezerul pe care l-ai ales dispune de influența necesară pentru a crea impactul dorit în afacerea ta.
Dacă muncești îndeajuns de mult, vei ajunge să atragi audiența prin forțe proprii și astfel chiar tu devii un sneezer pentru creatorii de conținut care vor veni pe piață.
Spune-mi, te rog, într-un comentariu în ce domeniu activează afacerea ta, ce metode de promovare ai încercat si pe care le-ai recomanda!