Dacă ești managerul unei echipe de content marketing, probabil ai o mulțime de lucruri de rezolvat.
Am discutat într-un articol anterior care sunt principalele atribuții ale unui content marketer. Acum, a venit momentul să vedem care din aceste atribuții pot fi delegate, astfel încât tu, în calitate de manager, să ai timp să te concentrezi pe rezultate și mai puțin pe acțiuni punctuale.
Cu cât prezența online a business-ului în care te afli crește, crește și volumul de muncă. De la scopuri precum creșterea notorietății, te concentrezi pe scopuri precum generare de lead-uri sau generare de vânzări, folosind mai multe canale și metode de content marketing pentru a obține rezultate.
Când te afli în această situație, ai de ales între a te urca pe pereți sau a mai angaja o persoană care să te ajute în munca ta și să îți mai preia din task-uri.
Dacă în munca unui content marketer care lucrează singur pentru un brand, apoape 80% din timp este dedicat creării de conținut și 20% din timp este dedicat distribuției și monitorizării, lucrurile se schimbă când e nevoie de cel puțin doi content marketeri pentru același brand.
În calitate de content marketing manager, iată câteva task-uri pe care le poți delega colegului tău sau echipei tale pentru ca să îți direcționezi efortul spre strategie și mai puțin spre acțiuni.
Cuprins articol
Administrarea conturilor social media
#1 Crearea postărilor
Dacă trebuie să administrezi zilnic mai multe pagini de Facebook, îți e dificil fără ajutor. Pentru anumite pagini, poți atribui unei persoane din echipa ta drepturi de Editor, astfel încât să creeze postările și să le plaseze în Draft înainte să le programeze, ca tu să le poți verifica.
Crearea postărilor înseamnă scrierea textului, cercetarea informațiilor de interes pentru fanii paginii și realizarea graficii, dacă e necesară.
De ce te ocupi tu: realizarea planurilor editoriale și verificarea postărilor create de echipa ta.
#2 Programarea postărilor
După ce ai verificat postările create și ți-ai dat acordul pe ele, persoana care le-a creat le poate și programa pe pagină, conform calendarului editorial realizat de tine.
De ce te ocupi tu: verifici, periodic, dacă este respectat calendarul
#3 Crearea conținutului pentru campanii
După ce au fost planificate campaniile și strategiile aferente, urmează etapa de implementare. Aici, ți-ar fi de mare folos dacă ai delega task-ul creării conținutului aferent unui membru creativ din echipa ta.
Practic, persoana respectivă trebuie să scrie textul pentru mijloacele de promovare folosite: ad-uri, secțiunea de notițe, landing page-uri integrate în Facebook, regulamentul pentru concursuri, aplicații (dacă este cazul) sau postări sponsorizate. O a doua persoană (sau aceeași, dacă este posibil) trebuie să se ocupe cu realizarea graficii pentru campanie și, în cazul în care campania necesită și suport tehnic, atunci este necesară o a treia persoană, un programator.
De ce te ocupi tu: crearea conceptului și strategiei campaniei, comunicarea cu echipa de creație, design și programatori și monitorizarea rezultatelor campaniei
#4 Moderarea comentariilor
Persoana care se ocupă de crearea și programarea postărilor pentru pagini trebuie să și urmărească fluxul de comentarii primite și răspundă întrebărilor și solicitărilor, respectiv să elimine spam-urile.
De ce te ocupi tu: ajuți administratorul de pagini să răspundă la comentariile la care nu cunoaște răspunsul
Administrarea blogurilor
#5 Research pentru crearea conținutului
Fiecare articol de blog trebuie scris conform unui plan editorial pe care tu trebuie să îl faci și să te asiguri că proprietarul blogului (clientul tău sau șeful tău) îl aprobă. După ce planul este aprobat, trebuie să îl trimiți persoanei care îl va implementa, astfel încât să caute din timp sursele de informare pentru a scrie conținutul.
De ce te ocupi tu: realizarea planului editorial, comunicarea cu clientul sau șeful și echipa de creație
#6 Research pe cuvinte cheie
În cazul articolelor bazate pe cuvinte cheie, persoana care le va scrie trebuie să caute cuvântul cheie potrivit fiecărui articol.
Cuvintele cheie sunt folosite pentru optimizarea pentru motoarele de căutare a fiecărui articol. Am scris acum ceva vreme un articol despre cum scrii un text pe cuvinte cheie.
De ce te ocupi tu: oferi feedback pe planul de cuvinte cheie
#7 Realizarea articolelor pentru bloguri
Scrierea de articole nu mai trebuie să fie o activitate care să facă parte din atribuțiile tale de content marketing manager, deoarece îți consumă cel mai mult timp. Implementarea planului trebuie să o facă cineva din echipa ta.
Dacă ai nevoie de scrierea unui număr mare de articole, fie îți mărești echipa, fie externalizezi acest serviciu.
De ce te ocupi tu: feedback pe fiecare articol scris
#8 Publicarea conținutului pe blog
Imediat cum un articol este aprobat, este programat să fie postat pe blog la data planificată. Nu mai trebuie să te ocupi tu nici de acest task; trebuie să delegi cuiva din echipa ta. Poate fi chiar aceeași persoană care a scris articolul respectiv.
Din activitatea de publicare fac parte și următoarele:
- formatarea textului;
- inserarea imaginilor în articole;
- crearea graficii aferente articolului, dacă este cazul (infografice, poze personalizate, micrografice etc);
- scrierea link-ului, meta titlului, meta descrierii.
În activitatea persoanei care publică pe blog poate intra și revitalizarea articolelor vechi – rescrierea acestora, actualizarea lor, restructurarea lor etc.
De ce te ocupi tu: feedback pe fiecare articol publicat, transmiterea articolului publicat în forma finală către client / șef
#9 Distribuția conținutului în social media
Cum fiecare articol trebuie promovat după publicare, distribuția acestuia trebuie să fie o atribuție a persoanei care se ocupă de crearea postărilor în social media.
De ce te ocupi tu: transmiți articolul publicat persoanei care se ocupă de conturile social media
#10 Moderarea comentariilor pe bloguri
După ce articolul este promovat, există posibilitatea să apară comentarii, iar unele dintre ele pot fi și spam. Persoana care a scris și a publicat articolele trebuie să modereze comentariile: să elimine spam-urile și să răspundă celor care au întrebări.
De ce te ocupi tu: oferi suport, la nevoie, persoanei care moderează comentariile
#11 Mentenanța tehnică a blogurilor
Un blog, la fel ca orice website, necesită o mentenanță constantă: actualizarea extensiilor, schimbarea banner-elor sau a graficii aferente, instalarea de extensii noi, configurarea lor, rezolvarea bug-urilor sau a eventualelor defecțiuni care apar pe parcurs etc.
Cele mai multe dintre aceste task-uri nu necesită abilități tehnice și pot fi făcute de persoana care administrează blogul prin scrierea și publicarea de articole. Dacă este cazul, poate cere ajutorul unui programator.
De ce te ocupi tu: oferi suport, la nevoie, persoanei care se ocupă de mentenanță
Creație pentru campaniile PPC
#12 Crearea bannerelor / anunțurilor text pentru campaniile AdWords / Facebook
La fel ca scrierea de articole, realizarea conținutului pentru alte mijloace de promovare nu mai trebuie să facă parte din atribuțiile tale.
O persoană din echipa ta trebuie să se ocupe de crearea textului și / sau a graficii pentru bannerele de Google AdWords.
De ce te ocupi tu: oferi feedback pe materialele create
Creație pentru Email Marketing
#13 Crearea conținutului pentru email-uri
O persoană din echipa ta trebuie să se ocupe de scrierea textului, realizarea graficii sau a HTML-ului aferent email-urilor care urmează să fie trimise. De cele mai multe ori, toate acestea se fac într-o singură platformă.
De ce te ocupi tu: realizarea strategiei și a calendarului de email marketing, agrearea acestora cu clientul, comunicarea acestora persoanei responsabile de implementare, feedback și aprobare pe fiecare email realizat
#14 Trimiterea și monitorizarea campaniilor de email marketing
Persoana care a creat email-urile trebuie să se ocupe și de expedierea acestora, nu tu. Așadar, el sau ea trebuie să programeze campaniile la momentele stabilite de tine și să monitorizeze rezultatele pe parcurs.
De ce te ocupi tu: oferirea de feedback persoanei care implementează campania, astfel încât să îmbunătățească rezultatele
Administrare reputație online
#15 Realizarea comunicatelor de presă
La fel ca scrierea de articole, nici scrierea comunicatelor de presă nu ar trebui să fie responsabilitatea ta.
De ce te ocupi tu: realizarea strategiei de poziționare prin intermediul site-urilor de presă, comunicarea acesteia echipei sau persoanei responsabile de implementare
#16 Menținerea relației cu presa / bloggerii
Persoana responsabilă de scrierea comunicatelor de presă trebuie să facă și un research asupra site-urilor de presă și a blogurilor unde pot apărea articolele pe care le-a scris.
După acest research trebuie să se ocupe de trimiterea articolelor către aceștia și menținerea unei comunicări cu ei pe tot parcursul campaniei.
Lista cu bloggerii și jurnaliștii implicați în campanie trebuie păstrată, astfel încât să fie folosită și în campanii ulterioare. Toate link-urile articolelor publicate trebuie transmise către tine.
De ce te ocupi tu: agrearea research-ului realizat, transmiterea link-urilor articolelor publicate clientului / șefului tău
#17 Centralizarea testimonialelor și a conținutului generat de utilizatori
În content marketing, e foarte important să ne folosim și de conținutul generat de utilizatori sau de clienți. Acesta poate fi obținut prin discuții directe cu ei sau prin concursuri în baza cărora să trimită materiale text, foto sau video cu ei.
Tot acest conținut, folosit în campaniile de promovare, poate fi de foarte mare folos. De aceea, el trebuie centralizat de o persoană din echipa ta și atribuit corespunzător: pe website, pe blog, pe YouTube, în Facebook, email-uri sau oriunde mai crezi tu că ar fi relevant.
De ce te ocupi tu: gândirea strategiilor / campaniilor de obținere a conținutului generat de utilizatori și a modului de distribuire a acestuia. În plus, trebuie să te asiguri că acest conținut este distribuit corespunzător prin canalele de promovare și ajunge la publicul potrivit.
Investești timp ca să economisești timp
După cum poți observa, delegarea tuturor task-urilor de mai sus nu înseamnă că vei avea mai mult timp liber. Timpul tău de lucru va fi același, însă prin renunțarea la acțiuni punctuale poți dedica mai mult timp strategiei de promovare prin conținut.
Pentru a delega toate task-urile și a dobândi o perspectivă strategică asupra tuturor proiectelor, trebuie să lucrezi mult mai procedural ca până acum. Stabilirea unui mod de lucru poate să dureze ceva timp, până te obișnuiești tu și echipa ta cu acest nou mod de lucru.
De aceea, cred că acesta e primul lucru pe care ar trebui să îl faci: dedică acum, la început, timp ca să îți stabilești un mod de lucru și câteva proceduri pe care să le urmezi în comunicarea cu echipa ta. Nu începe direct să delegi task-uri, pentru că riști să pierzi pe viitor prea mult timp cu email-uri și discuții inutile și amâni momentul în care să devii un strateg.
Tu ce task-uri de content marketing ai delegat până acum?