Copywriting-ul presupune scrierea de texte folosind tehnici persuasive pentru a promova un produs, o idee, o persoană, etc.
Textele persuasive ȋn copywriting vă ajută să convingeţi cititorii/clienţii să cumpere un produs sau să ȋnţeleagă punctul vostru de vedere. Informaţia pe care o transmiteţi publicului necesită o structură bine definită. Aceasta trebuie să fie cȃt mai clară, concisă, simplă de ȋnţeles şi să aibă un anumit grad de persuasiune.
Utilizată ȋntr-o manieră potrivită, persuasiunea poate deveni o situaţie win-win (câștig reciproc). Compania prezintă un produs sau un serviciu de care publicul are nevoie. Aceasta oferă suficiente informaţii despre acel produs şi despre beneficiile pe care acesta le oferă.
Publicul acceptă oferta şi ȋşi satisface nevoile. În final toată lumea are de cȃştigat. Însă este important de ştiut care sunt tehnicile pe care le puteţi utiliza ca să vă ȋmbunătăţiți modul ȋn care transmiteţi copy-ul către public.
Cuprins articol
4 tehnici persuasive de copywriting
Repetiţia
Cine spunea că repetiţia este mama ȋnvăţării nu greşea deloc. Acest lucru se aplică cu succes şi ȋn copywriting.
Repetiţia este necesară pentru ca mesajul să ajungă eficient la un număr cȃt mai mare de persoane, pentru ca acestea să citească mesajul, să ȋl ȋnţeleagă şi să aplice ȋndemnul sau sfatul transmis de mesaj.
Trebuie ştiut că există repetiţie bună şi repetiţie rea. Pentru a beneficia de efectele pozitive ale repetiţiei este recomandat să alternaţi modul de transmitere a mesajului: printr-un exemplu, o poveste sau cu ajutorul unei persoane celebre.
Dacă repetiţia este folosită eficient, aceasta poate avea beneficii nemaiȋntȃlnite.
Tehnica prognosticului
O altă tehnică eficientă de persuasiune ȋn copywriting constă ȋn a oferi cititorului o privire scurtă ȋn viitor. Dacă veţi putea oferi o extrapolare a evenimentelor sau a acţiunilor curente ale companiei ȋn viitor ȋntr-o manieră convingătoare, atunci copy-ul va fi un succes răsunător fără doar şi poate.
Această tehnică sau strategie este bazată pe credibilitate şi pe ȋncrederea pe care publicul o acordă companiei. În cazul ȋn care nu aveţi nici cea mai mică idee despre ce vorbiţi sau ce promiteţi veţi ajunge ȋn final să vă pierdeţi credibilitatea ȋn faţa publicului.
Pentru că…
Cuvintele pentru că, deoarece sau ȋn principal cele care explică motivul pentru care o persoană ar trebui să asculte ȋndemnul unei companii sunt foarte eficiente.
Studiile psihologice au arătat că oamenii se conformează mai uşor unui ȋndemn sau unei acţiuni dacă le este oferit cel puţin un motiv pentru care să facă acest lucru.
Cu cȃt motivul este mai legitim cu atȃt oamenii vor accepta mai uşor ȋndemnul. Această strategie pe care o folosim zi de zi ȋn activităţile noastre sociale se poate dovedi o tehnică persuasivă de copywriting.
Povestea
Tehnica povestirii este una din cele mai eficiente şi mai răsunătoare metode de persusiune ȋn copywriting. Pentru o mai bună penetrare şi o eficienţă puternică se recomandă utilizarea acesteia ȋn combinaţie cu una din celelalte strategii prezentate mai sus.
Poveştile ajută oamenii să simtă cu adevărat ceea ce transmiţi şi să intre ȋn mijlocul acţiunii. Este o metodă excelentă de a-i convinge şi de a le transmite mesajul ȋntr-o manieră potrivită.
Un copywriting bun se sprijină pe o poveste puternică, reală, care ȋi ajută pe cei din public să ȋnţeleagă mai bine ceea ce doreşti să transmiţi.
Care din aceste tehnici persuasive le veți folosi?