Cum scriu un text pe cuvinte cheie

UPDATE: În urma unor schimbări efectuate la Google la începutul anului 2016, instrumentul „Planificator cuvinte cheie” de la Google AdWords funcționează doar pentru conturile de Google AdWords care au cel puțin o campanie activă în desfășurare sau desfășurată pe conturile lor. Până acum puțin timp, instrumentul era disponibil și pentru conturile noi create care nu au mai efectuat campanii Google AdWords. Însă, schimbarea a avut loc și acesta nu mai e disponibil:

https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/sorry
https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/sorry

Din fericire, această modificare nu se aplică retroactiv, pentru conturile care au beneficiat până în acel moment de Keyword Planner fără să fi desfășurat campanii. Informațiile din acest articol sunt destinate persoanelor în această situație, care pot beneficia de planificatorul de cuvinte cheie.

***

Pe internet, încă de la sfârșitul anilor ’90, are loc o bătălie crâncenă, purtată de milioane de oameni în fiecare zi. Aceasta este bătălia pentru primele poziții în motoarele de căutare. Țineți minte site-urile acelea de prin 1999, încărcate cu link-uri interne și cuvinte cheie trântite pe un design de HTML 4.0?

Ei bine, în ziua de azi, lucrurile au mai evoluat, „armele” de SEO s-au diversificat, iar războiul cel mare s-a mutat pe Google. Spre norocul nostru, avem la dispoziție o serie de instrumente care ne ajută să punem bazele propriei noastre strategii de conținut – de exemplu, instrumentul de cercetare pe cuvinte cheie oferit de Google (Keyword Tool).

Știind cuvintele cheie cele mai căutate, putem pătrunde în mințile oamenilor ca să anticipăm ce vor căuta în continuare. Dacă știm ce cuvinte caută audiența noastră, putem vorbi pe limba lor și putem scrie, din timp, exact conținutul pe care ei urmează să-l caute.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Însă asta nu e tot. Pentru formularea unei strategii de conținut care să ne aducă trafic, mai sunt o serie de aspecte de care trebuie să ținem cont.

Instrumentele de cercetare pe cuvinte cheie

Cel mai popular astfel de instrument este Google Keyword Tool. Cu ajutorul acestuia putem verifica numărul de căutări pe care le are cuvântul sau setul de cuvinte dorit.

keyword planner search

După cum se vede în imagine, am făcut o cercetare pe cuvântul: reparatii ferestre.

Am ales ca rezultatele să fie valabile doar pe teritoriul României, iar căutările să fie din partea utilizatorilor care vorbesc limba română. Este necesar acest lucru pentru optimizarea oricărui text în limba română, pentru că practic acestor utilizatori de internet mă adresez.

reparatii ferestre 3

Ca și număr de căutări, am obținut următoarele rezultate (mă interesează Avg. monthly searches = căutările medii lunare, calculate ca medie a căutărilor din fiecare lună ale ultimelor 12 luni).

Observăm că termenul nostru are 40 căutări medii lunare cu o concurență scăzută (Low).

Concurența crește cu cât există un număr mai mare de site-uri care să efectueze campanii Google AdWords pe cuvântul cheie respectiv. Din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare, această informație nu ne influențează, dar ne poate da o idee asupra puterii concurenței.

În continuare, instrumentul ne oferă și o serie de variații pe baza acestui cuvânt cheie, care au un număr semnificativ de căutări și pot fi luate în considerare:

reparatii ferestre 4

Profesioniștii în SEO folosesc, de obicei, instrumente plătite pentru cercetarea cuvintelor cheie, însă există și o altă serie de astfel de instrumente gratuite, precum semrush.com sau keywordspy.com.

Cum alcătuiesc lista de cuvinte cheie

Încă nu pot spune că am obținut lista de cuvinte cheie finală. Trebuie să țin cont că prin „cuvinte cheie” mă refer de fapt la sintagme de cuvinte care au căutări, nu doar la un singur cuvânt propriu-zis

De asemenea, este necesar să țin cont și de sintagmele echivalente ale acestui cuvânt: reparatii geamuri, reparatii termopane etc.

Cum includ în text cuvinte cheie

Am discutat în detaliu despre zonele dintr-un text unde trebuie să introduc cuvintele cheie în articolul: Cele 6 elemente esentiale in SEO Copywriting.

Înainte de respectarea sfaturilor menționate acolo, trebuie să țin cont și de următoarele aspecte:

  • Să nu schimb forma cuvântului cheie (dacă cuvântul meu este reparatii ferestre, trebuie să evit folosirea formelor de tipul: reparatiile ferestrelor, reparand ferestre, etc);
  • Pentru siguranță, cuvântul cheie trebuie folosit fără diacritice;
  • Pentru o recunoaștere mai ușoară a cuvântului cheie din partea motorului de căutare, acesta trebuie folosit în formă bold-uită încă din primul paragraf, trebuie inserat în subtitluri și în text, cu o variație medie de 1 apariție la fiecare 200 de cuvinte.

Cum monitorizez traficul din cuvinte cheie

Un alt instrument util pentru această operațiune este tot de la Google și se nmește Google Analytics. Acesta prezintă detaliat statisticile traficului pentru un website, însă niciodată lista întreagă de cuvinte cheie care au generat trafic. Cel mai bine pentru a afla această informație este să instalezi Google Webmaster Tools și să monitorizezi de acolo cuvintele cheie.

Totuși, pentru a nu ne limita la instrumentele folosite de Google, putem alege dintr-o gamă variată de instrumente de monitorizare, precum website-uri de tipul www.trafic.ro sau www.gtop.ro, module de monitorizare trafic de la WordPress, sau chiar cPanel Awstats, care oferă un raport foarte detaliat tuturor care folosesc website-uri integrate pe un panou de administrare de tip cPanel.

Întrebări?

Sper că am cuprins toate informațiile de care ai nevoie pentru a redacta un text sau chiar un plan de conținut optimizat pe cuvinte cheie. Dacă pe alocuri am fost neclar sau mai ai întrebări suplimentare pe această temă, te rog să mi le adresezi în secțiunea de comentarii de mai jos.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator Romanian Copywriter și Content Marketing Manager în cadrul agenției The Pharmacy. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

  • Tehnica bolduirii cuvintelor cheie sau a scrierii lor folosind caractere italice nu era una dintre tehnicile dezaprobate de Google acum ceva vreme?

  • Schimbările majore aduse de Penguin 2.0 (despre care poți citi aici: https://romaniancopywriter.ro/cand-trebuie-sa-angajezi-un-content-marketer/) țin în mare parte de SEO Off-page. Bold-uirea cuvântului cheie și scrierea acestuia cu italic sunt acceptate și ajută mai bine la recunoașterea cuvântului cheie de către Google, însă dacă sunt folosite de 1-2 ori, nu în exces. După cum am menționat în articolul acesta, cuvântul cheie e bine să fie bold-uit în primul paragraf și eventual scris cu italic în ultimul paragraf.

  • Alex

    Atunci cand suntem in cautarea cuvantului cheie cel mai potrivit, trebuie sa tinem cont si de numarul de rezultate obtinute printr-un simplu search pe Google al cuvantului respectiv? De exemplu, daca in Keyword Tool, cuvantul la care m-am gandit are concurenta scazuta si multe cautari, dar cand il introduc in Google si obtin, sa spunem, 5.400.000 de rezultate, mai este cuvantul acela cea mai buna alegere? Nu ar trebui ca acestea sa genereze mai putin de un milion de rezultate atunci cand sunt cautate in Google?

  • Salut, Alex!
    Atunci când alegem cuvântul cheie potrivit și vedem că are multe căutări în Keyword tool, dar concurență scăzută, înseamnă că pe acel cuvânt merită să facem optimizare pentru că avem șanse să îl aducem cu mai multă ușurință în prima pagină, decât dacă ar fi avut concurență medie sau ridicată.
    Faptul că obțin în Google, la o căutare a acelui cuvânt, 5.400.000 de rezultate, nu mă afectează în alegerea acelui cuvânt. La fel de bine pot fi obținute și 12.000.000 de rezultate sau chiar mai multe, pentru că Google indexează toate paginile pe care se află acel cuvânt; cel mai important lucru este ca acel cuvânt să aibă concurența scăzută și un număr mare de căutări.

  • Alex

    Multumesc pentru raspuns si keep up the good work! Site-ul vostru este mai mult decat binevenit pentru toti cei aflati la inceput de drum in acest domeniu.

  • Mulțumim și ne bucurăm că îți sunt folositoare articolele noastre!

  • VOODOO

    nici nu am cuvinte pt tot ce am citit pana acum si voi mai citi…SUPER SI MIIIIIII…de FELICITARI
    SI PUTERE DE MUNCA !!!!

    Bravo all !!!

  • VOODOO

    v-am felicitat dar nu a aparut mess-ul ?!

  • Delia

    Catalin, articolele tale sunt foarte pe inteles si-ti multumesc din suflet pentru ca ma ajuta foarte mult.

  • Oancea Florin

    Buna ziua,

    Am ajuns din intamplare sa citesc articolele dumneavoastra cautand strategii SEO pentru magazinul meu online. Si am trecut de la un articol la celalalt pentru ca mi se par deosebit de importante si mai mult, pe intelesul nostru al incepatorilor in SEO.
    Indraznesc sa va cer ajutorul despre cum as putea sa imbunatatesc starea actuala a site-ului prin folosirea intr-un mod eficient a meta tagurilor si cum sa stiu cate cuvinte cheie sa folosesc ?
    Cum imi dau seama din Google Adwords care sunt cuvintele cu multe cautari si concurenta scazuta?
    In asteptarea unui raspuns, va urez mult succes in tot ceea ce faceti, si la cat mai multe articole

    • Bună ziua,
      Ne bucurăm că articolele noastre vă sunt utile! Pentru a îmbunătăți poziția site-ului dvs în Google, este necesar să inserați câte un cuvânt cheie în fiecare meta tag de la fiecare pagină. Cele mai importante meta tag-uri sunt la homepage și la categoriile de produse. Pentru a vedea care sunt cuvintele cu multe căutări și concurență scăzută, puteți citi în acest articol despre Google Keyword Planner și cum se folosește. Pentru alte întrebări, vă stau la dispoziție. Dacă aveți nevoie de ajutorul nostru în optimizarea site-ului dvs, ne puteți contacta și pe email-ul agenției noastre: contact@the-pharmacy.eu

  • Pingback: Task-uri de content marketing de delegat | Romanian Copywriter()

  • Pingback: Evolutia Keyword Research | Romanian Copywriter()

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!