UPDATE: În urma unor schimbări efectuate la Google la începutul anului 2016, instrumentul „Planificator cuvinte cheie” de la Google AdWords funcționează doar pentru conturile de Google AdWords care au cel puțin o campanie activă în desfășurare sau desfășurată pe conturile lor. Până acum puțin timp, instrumentul era disponibil și pentru conturile noi create care nu au mai efectuat campanii Google AdWords. Însă, schimbarea a avut loc și acesta nu mai e disponibil:
Din fericire, această modificare nu se aplică retroactiv, pentru conturile care au beneficiat până în acel moment de Keyword Planner fără să fi desfășurat campanii. Informațiile din acest articol sunt destinate persoanelor în această situație, care pot beneficia de planificatorul de cuvinte cheie.
***
Pe internet, încă de la sfârșitul anilor ’90, are loc o bătălie crâncenă, purtată de milioane de oameni în fiecare zi. Aceasta este bătălia pentru primele poziții în motoarele de căutare. Țineți minte site-urile acelea de prin 1999, încărcate cu link-uri interne și cuvinte cheie trântite pe un design de HTML 4.0?
Ei bine, în ziua de azi, lucrurile au mai evoluat, „armele” de SEO s-au diversificat, iar războiul cel mare s-a mutat pe Google. Spre norocul nostru, avem la dispoziție o serie de instrumente care ne ajută să punem bazele propriei noastre strategii de conținut – de exemplu, instrumentul de cercetare pe cuvinte cheie oferit de Google (Keyword Tool).
Știind cuvintele cheie cele mai căutate, putem pătrunde în mințile oamenilor ca să anticipăm ce vor căuta în continuare. Dacă știm ce cuvinte caută audiența noastră, putem vorbi pe limba lor și putem scrie, din timp, exact conținutul pe care ei urmează să-l caute.
Însă asta nu e tot. Pentru formularea unei strategii de conținut care să ne aducă trafic, mai sunt o serie de aspecte de care trebuie să ținem cont.
Cuprins articol
Instrumentele de cercetare pe cuvinte cheie
Cel mai popular astfel de instrument este Google Keyword Tool. Cu ajutorul acestuia putem verifica numărul de căutări pe care le are cuvântul sau setul de cuvinte dorit.
După cum se vede în imagine, am făcut o cercetare pe cuvântul: reparatii ferestre.
Am ales ca rezultatele să fie valabile doar pe teritoriul României, iar căutările să fie din partea utilizatorilor care vorbesc limba română. Este necesar acest lucru pentru optimizarea oricărui text în limba română, pentru că practic acestor utilizatori de internet mă adresez.
Ca și număr de căutări, am obținut următoarele rezultate (mă interesează Avg. monthly searches = căutările medii lunare, calculate ca medie a căutărilor din fiecare lună ale ultimelor 12 luni).
Observăm că termenul nostru are 40 căutări medii lunare cu o concurență scăzută (Low).
Concurența crește cu cât există un număr mai mare de site-uri care să efectueze campanii Google AdWords pe cuvântul cheie respectiv. Din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare, această informație nu ne influențează, dar ne poate da o idee asupra puterii concurenței.
În continuare, instrumentul ne oferă și o serie de variații pe baza acestui cuvânt cheie, care au un număr semnificativ de căutări și pot fi luate în considerare:
Profesioniștii în SEO folosesc, de obicei, instrumente plătite pentru cercetarea cuvintelor cheie, însă există și o altă serie de astfel de instrumente gratuite, precum semrush.com sau keywordspy.com.
Pentru o listă completă cu instrumente de cercetare pe cuvinte cheie, îți recomandăm acest articol de la Authority Hacker: Best Keyword Research Tools 2017
Cum alcătuiesc lista de cuvinte cheie
Încă nu pot spune că am obținut lista de cuvinte cheie finală. Trebuie să țin cont că prin „cuvinte cheie” mă refer de fapt la sintagme de cuvinte care au căutări, nu doar la un singur cuvânt propriu-zis.
De asemenea, este necesar să țin cont și de sintagmele echivalente ale acestui cuvânt: reparatii geamuri, reparatii termopane etc.
Cum includ în text cuvinte cheie
Am discutat în detaliu despre zonele dintr-un text unde trebuie să introduc cuvintele cheie în articolul: Cele 6 elemente esentiale in SEO Copywriting.
Înainte de respectarea sfaturilor menționate acolo, trebuie să țin cont și de următoarele aspecte:
- Să nu schimb forma cuvântului cheie (dacă cuvântul meu este reparatii ferestre, trebuie să evit folosirea formelor de tipul: reparatiile ferestrelor, reparand ferestre, etc);
- Pentru siguranță, cuvântul cheie trebuie folosit fără diacritice;
- Pentru o recunoaștere mai ușoară a cuvântului cheie din partea motorului de căutare, acesta trebuie folosit în formă bold-uită încă din primul paragraf, trebuie inserat în subtitluri și în text, cu o variație medie de 1 apariție la fiecare 200 de cuvinte.
Cum monitorizez traficul din cuvinte cheie
Un alt instrument util pentru această operațiune este tot de la Google și se nmește Google Analytics. Acesta prezintă detaliat statisticile traficului pentru un website, însă niciodată lista întreagă de cuvinte cheie care au generat trafic. Cel mai bine pentru a afla această informație este să instalezi Google Webmaster Tools și să monitorizezi de acolo cuvintele cheie.
Totuși, pentru a nu ne limita la instrumentele folosite de Google, putem alege dintr-o gamă variată de instrumente de monitorizare, precum website-uri de tipul www.trafic.ro sau www.gtop.ro, module de monitorizare trafic de la WordPress, sau chiar cPanel Awstats, care oferă un raport foarte detaliat tuturor care folosesc website-uri integrate pe un panou de administrare de tip cPanel.
Întrebări?
Sper că am cuprins toate informațiile de care ai nevoie pentru a redacta un text sau chiar un plan de conținut optimizat pe cuvinte cheie. Dacă pe alocuri am fost neclar sau mai ai întrebări suplimentare pe această temă, te rog să mi le adresezi în secțiunea de comentarii de mai jos.
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: