Poate nu chiar la 105 ani, dar campania #StartSomethingSpecial de la Honda Civic mi-a atras atenția în mod special. Agenția RPA din Statele Unite a demarat o campanie în care a implicat o bunicuță în vârstă de 105 ani.
Edythe, cel mai vechi șofer din California, conduce de 86 de ani timp în care a schimbat mai multe mărci de autoturisme, dar a fost dispusă să încerce și ceva mai “din zilele noastre” 🙂 Edythe nu a fost aleasă la întâmplare de cei de la Honda. Super-bunicuța este cool și în pas cu tehnologia. Are cont pe Facebook și de curând și-a înnoit carnetul de șofer.
#StartSomethingSpecial vine cu o poveste pe care oamenii vor să o audă și pe care sunt nerăbdători să o împărtășească; povești despre oameni speciali, pozitivi care sunt dispuși la rândul lor să îi ajute pe alții. Bunicuța este voluntar de foarte mulți ani și se implică adeseori în campanii sociale pentru copii.
Odată cu această campanie, Honda Civic a găsit soluția unei activări de succes în mediul digital. Social media a redus într-o măsură semnificativă distanța dintre brand și consumator și le permite acestora să se conecteze cu audiențe diferite prin intermendiul mai multor canale de comunicare.
Conceptul campaniei vorbește despre lucrurile și momentele speciale din viața noastră, pe care nu le uităm ușor. Campania o prezintă pe Edythe în prima ei mașină cu super tehnologie pe care încet dar sigur, a reușit să o pornească și să facă primii kilometri. Honda a ales povestea în locul reclamelor de product-push și a construit astfel legătura care leagă brandul de consumator.
Am stat și m-am gândit ce a contat mai mult în aceasta campanie și cât de importante sunt personajele. Cred că în general trebuie să existe un echilibru între personaje și poveste, dar în cazul de fază balanța se înclină în favoarea lui Edythe.
Există branduri care utilizează diferite mascote pentru a își promova brandul. O idee foarte bună! Sunt amuzante, pline de personalitate și foarte mult umanizate, pentru ca oamenii să se identifice cu ele. Dacă un brand nu utilizează în comunicarea cu fanii un astfel de personaj, atunci trebuie să mizeze pe oameni cu povești impresionanate.
Edythe este personajul Honda Civic și cumpărătoarea care are o poveste de viață frumoasă și experiențe pozitive la volan. Este cea care construiește o legătură între brand și audiență și care în ciuda vârstei, încă aspiră la lucruri mărețe. Dacă oamenii empatizează și aspiră la un tip de personalitate cum este cea a lui Edythe, atunci conexiunea emoțională cu brandul crește organic.
Construirea de emoții pozitive este rețeta implementată de tot mai multe branduri în social media. Poveștile inspiraționale, utilizarea cuvintelor uzuale și crearea unor scenarii din care oamenii vor să fie parte, sunt principalele elemente de content prin care brandurile aleg să se conecteze cu oamenii.
Bunicuța are o super poveste de viață, te inspiră prin felul ei de a fi și te motivează să îți dorești să faci mai mult pentru tine și pentru ceilalți. Și face toate astea de la volanul Honda Civic, de unde privește drept spre viitor și nu își oglindește viața în oglinda retrovizoare 🙂