WeContent 2018: zeci de povești și lecții despre content marketing

Pe 1 noiembrie, la Plaza Mall în București, a avut loc prima ediție WeContent, cea mai importantă conferință de content marketing din România.

A fost un eveniment reușit din toate punctele de vedere. Buna organizare, locația bine aleasă și spațioasă, selecția atentă a speakerilor și calitatea prezentărilor au făcut ca WeContent 2018 să fie una din cele mai bune conferințe de profil din România la care am participat.

Sute de specialiști și creatori de conținut din România (și nu numai) și-au dat întâlnire la WeContent. Numărul mare de participanți a fost o dovadă a faptului că avem, în România, o comunitate bine închegată de content marketeri dar și specialiști interesați de creația de conținut. Deși această industrie este abia la început pentru țara noastră, cred că evenimente precum WeContent ne ajută să evoluăm rapid și să conștientizăm puterea conținutului în marketing.

Pe parcursul zilei de 1 noiembrie am avut ocazia să asist la 12 prezentări interesante și un panel de discuții despre strategii, sfaturi, lecții și povești despre content marketing. Iată ce am învățat pe parcursul celor 8 ore ale evenimentului.

Lecții valoroase de la WeContent

#1 Fii generos cu informația

Unul din cele mai importante sfaturi care mi-au rămas în minte reprezintă o strategie de content marketing foarte simplu de explicat. A fost spusă chiar din prima prezentare, cea a Sonjei Jefferson, content marketing coach și fondator la Valuable Content. Sonja este unul din cei mai valoroși oameni de content marketing din Marea Britanie și activează în această industrie de peste 20 de ani.

Sonja Jefferson vorbind despre harta content marketing-ului la WeContent 2018

Unul din sfaturile care mi-au rămas în minte a fost: „Construiește-ți afacerea pe împărtășirea de cunoștințe”.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

27-28 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

17-18 noiembrie, Cluj-Napoca: Workshop intensiv de Content Writing și Copywriting (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Cu alte cuvinte, ajută-i pe toți cei care îți cer informații. Răspunde-le. Nu ține pentru tine ce știi. Dă mai departe. Fie că e vorba de articole, video-uri, poze, traininguri, conferințe, prezentări de orice fel, învață-i și pe alții ceea ce știi. Nu îți vei crea noi concurenți, ci o comunitate care te va aprecia și va avea încredere să îți achiziționeze produsele sau serviciile.

Sonja Jefferson la WeContent 2018

#2 Despre empatie, curiozitate, poveste și context

Conținutul există în cantități imense pe internet. De aceea, ce rost mai are să creăm conținut care să forțeze o vânzare, când nimeni nu cumpără așa ușor?

Conținutul trebuie să se învârtă în jurul ideii de a îi ajuta pe ceilalți, nu a le vinde ceva. El trebuie să satisfacă o serie de curiozități și să răspundă întrebărilor pe care le au oamenii.

Conținutul poate fi, uneori, o poveste. El poate să inspire și să implice oamenii într-o acțiune.

Conținutul eficient este legat de context. Așa că fii la curent cu evenimentele care se întâmplă în domeniul tău și nu numai. Creează conținut asociat cu descoperiri / sărbători / știri importante din viața de zi cu zi, în care oamenii se vor regăsi.

#3 Rezolvă probleme, culege date

Laurențiu Dumitrescu, managing partner Digital Star, ne-a vorbit despre KPI în Content Marketing și cât de importante sunt datele pentru a înțelege ce merge și ce nu merge într-o campanie.

Deși, de cele mai multe ori, datele se folosesc în campanii de advertising pentru a măsura succesul reclamelor, în prezent știm cu toții că reclamele nu mai sunt suficiente. De aceea, prezentarea lui Laurențiu a punctat o serie de etape parcurse „în spatele cortinei”, de realizatorii unei campanii de advertising și content marketing.

Așadar, totul pornește de la problemele pe care le au oamenii. Atât timp cât ele sunt luate în considerare și sunt folosite ca factori cheie în creația reclamelor și a conținutului, campania va atrage atenția celor care se regăsesc în mesajul transmis.

Cunoscând foarte bine experiența oamenilor, sentimentele lor, putem crea conținut targetat, pe care să îl promovăm pe canalele adecvate și să măsurăm reacțiile. Folosind instrumente de măsurare precum Google Analytics, putem determina succesul campaniei noastre și a conținutului creat.

#4 Povești care depășesc granițele timpului

Ana-Maria Caia, scriitor și producător de televiziune, ne-a invitat la o sesiune de povești care ne-au făcut să ne simțim ca și cum ne-am afla în jurul focului. Ne-a stârnit imaginația, ne-a emoționat și ne-a încântat cu cea mai veche poveste spusă vreodată.

Ana Maria Caia spunând povești la WeContent

Din fericire, putem regăsi discursul ei, integral, aici: Povești care rezistă mai mult de o zi.

Corina Băcanu, copywriter, a adus în atenția noastră (aproape) 20 de sfaturi importante despre relevanța conținutului.

Corina Băcanu oferind un sfat îndrăzneț la WeContent: „Inventează cuvinte noi”

Concluzia? A fost spusă chiar la începutul prezentării: like-urile nu au oprit războaie și nu țin nimănui de foame. Like-urile nu fac pe nimeni bogat. Însă, uneori, un status relevant poate face o schimbare majoră.

#5 Video, design grafic și tehnologiile viitorului

WeContent nu ne-a adus doar creatori de conținut sau strategi. Ne-a adus și specialiști în video marketing, design grafic sau vloggeri precum Mikey Hash și muzicieni precum Sore.

Panel Influenceri @ WeContent. De la stânga la dreapta: Dorin Boerescu, Sore, Oana Bulexa, Cristian China-Birta, Alex Zamfir.

Jon Mowat, managing director la Hurricane Media, ne-a vorbit despre video emoțional în calitate de rege al content marketing-ului. De ce spunem „rege”? Pentru că se estimează că, în 2020, 80% din traficul online va fi generat de video.

Jon Mowat ne arată un citat despre importanța video-ului în content marketing.

Singurul tip de video marketing care va dăinui în viitor va fi cel care stârnește emoție. Fie că e vorba de amuzament, tristețe, indignare, plăcere sau uimire, orice video care transmite cel puțin un sentiment va avea de câștigat.

Iată un exemplu excelent de video emoțional pe care ni l-a arătat Jon:

Kevin Gibbons și Mircea Criveanu ne-au adus la cunoștință latura tehnică a creației de conținut. În timp ce Kevin ne-a vorbit despre optimizarea pentru motoarele de căutare a oricărui tip de conținut, de la text, video și audio, Mircea ne-a dat exemple de câteva tehnologii ale viitorului care vor face parte din viețile noastre.

Spre exemplu, Google Assistant a devenit atât de inteligent încât poate face singur o programare la salonul de coafor:

#6 Despre neconvențional, adaptare și curiozitate

Content marketing este, negreșit, un proces foarte important al oricărui business. De fapt, sunt de părere că nu putem vorbi despre succes în afaceri fără să luăm în calcul investiția în conținut.

Alex Dona, pentru ultima dată în calitate de Managing partner @ Times New Roman, ne-a vorbit despre provocarea convenționalului în creația de conținut dar și despre lecțiile învățate de-a lungul coordonării echipei de redacție a binecunoscutului site de umor.

Ciprian Susanu a avut o prezentare pe care cu ușurință aș putea-o numi workshop, despre adaptarea conținutului în funcție de rețeaua social media. El ne-a spus ce tip de conținut trebuie publicat pe cele 4 rețele importante în România: Facebook, Instagram, LinkedIn și YouTube.

La finalul evenimentului, cireașa de pe tort a fost prezentarea interactivă, haioasă dar și utilă a lui Jon Burkhart, fondator TBC Global. Subiectul prezentării a fost legat de curiozitatea constantă și întrebările pe care le pun clienții noștri.

Jon Burkhart vorbind despre curiozitatea constantă la WeContent.

Dintr-o simplă căutare pe Google sau folosind Google Trends, putem găsi zeci de întrebări pe care și le adresează oamenii despre un anumit brand sau subiect. Spre exemplu, Jon ne-a arătat o hartă a celor mai populare întrebări pe care le adresează oamenii despre brand-ul Ikea. Erau foarte multe, însă o parte dintre ele neașteptate. De exemplu, am aflat cu surprindere despre faptul că, în unele țări, Ikea este cunoscut drept locul unde cuplurile se ceartă sau se despart.

Aceste întrebări sunt scânteia care aprinde ideile de creare de conținut în mințile noastre. Și, odată ce avem ideile potrivite, pe care oamenii le caută, avem ce ne trebuie pentru a crea conținut relevant.

Felicitări organizatorilor pentru un eveniment reușit și abia aștept ediția WeContent 2019! 🙂 Mai multe imagini de la eveniment și înregistrări poți găsi pe pagina de Facebook WeContent.

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!