WeContent 2019: lecții, gânduri și experiențe memorabile

Tare frumoasă a fost experiența noastră la WeContent, cea mai mare conferință de content marketing din România!

La fel ca anul trecut, după WeContent 2018, am plecat acasă motivați, cu multe informații prețioase și bucuroși că activăm într-o industrie care crește atât de frumos în România. Anul acesta, patru colegi din echipa noastră au avut ocazia să ia parte la eveniment.

Pentru noi, ziua de 7 noiembrie a început la 6 dimineața, când ne-am dat întâlnire ca să pornim spre București. Oricât de devreme ne-am fi trezit, entuziasmul nostru s-a păstrat la cote ridicate pentru că urma să ne alăturăm celor peste 450 de specialiști în content marketing care au luat parte la conferință.

Printre speakeri s-au numărat o parte dintre cei mai renumiți content marketeri la nivel mondial, precum Sonja Jefferson, autoarea cărții Valuable Content Marketing, AJ Huisman, fondator Y Content, Marcus Tober, fondator SearchMetrics și Jay Baer, autor și antreprenor american.

Organizarea impecabilă, calitatea prezentărilor, agenda conferinței și plăcerea de a cunoaște și alți content writeri sunt principalele aspecte care au contribuit la crearea unei experiențe minunate și educative pentru echipa noastră.

Sursa: arhiva proprie

Impresiile echipei Romanian Copywriter în urma WeContent 2019

Anastasia Tache, Junior Content Writer:

„Cea de-a doua ediție WeContent s-a orientat cu încredere spre viitor și spre ideea de comunitate, căci un viitor favorabil nu poate fi construit decât prin legăturile care se creează la nivel comunitar.

Speakerii internaționali de prestigiu care au vorbit la WeContent 2019 susțin că un conținut relevant nu poate să existe în afara unei strategii. Și de aici discursurile au curs într-un fluid interactiv și relevant pentru audiență.

Personal, WeContent 2019 m-a trimis acasă cu fraze de impact după care îmi propun să mă ghidez în drumul meu spre crearea unui conținut relevant. Scopul unui content writer e să își educe și să își ajute publicul, să se raporteze la el empatic și să încerce să-l cunoască.

Cred că un content writer nu scrie pentru o mulțime fără chip, ci pentru un grup format din indivizi distincți, fiecare cu problemele și poveștile lui. Oamenii sunt narațiuni, iar momentul în care narațiunea mea își găsește ecou în alte narațiuni e unic, un moment suspendat în afara timpului.

Poveștile sunt importante. Ele construiesc și restructurează lumea încă de la începuturile civilizației umane. Trebuie să avem răbdare să ascultăm povești și să le spunem mai departe. Acest ciclu creează conexiuni puternice între oameni, iar conexiunile consolidează o comunitate. În orice tip de comunitate (online sau offline), conexiunile primează, iar indivizii sunt interdependenți. Povești care se deschid arborescent în alte și alte povești.

ՙWe tell ourselves stories in order to live՚ (Joan Didion).”

Sursa: Facebook WeContent

Teodora Spătaru, Content Writer & SEO Specialist:

Keep Calm And Content On – Este fraza care descrie cel mai bine participarea la WeContent 2019. O singură zi și 7 prezentări au fost îndeajuns pentru a-mi reaminti că ideile creative nu trebuie doar să țină pasul cu trendurile actuale. Relevanța, publicul căruia îi este adresat și experiența pe care aceștia o trăiesc sunt atribute la fel de importante.

Iar dacă adaug și ingredientul magic, scrisul din inimă, așa cum susținea unul dintre speakerii prezenți, Sonja Jefferson, înseamnă că sunt pe drumul cel bun.

Dacă vă întrebați cum va arăta conținutul în viitorul apropiat, YouTube și VR sunt răspunsul. În următorii 3 ani, și mai mulți oameni vor fi interesați de video-uri, iar până în 2023, realitatea virtuală va fi parte a strategiilor de conținut. Pe cât sună de înfricoșător, pe atât este de provocator. Este o previziune care mă (ne) îndeamnă să gândim și mai mult outside of the box și să creez (creăm) conținut care să aducă într-adevăr plus valoare.

Despre importanța evenimentului WeContent ar mai fi multe de povestit, însă o să închei cu o idee care mă va ghida de acum înainte: conținutul personalizat. Mai mult decât unei audiențe, ne adresăm unor categorii de public cu nevoi și dorințe reale.”

Sursa: Facebook WeContent

Zoe-Larisa Bădoiu, Copywriter:

„Când vorbești de Content Marketing e ca și cum ai vorbi despre o sticlă cu apă minerală. Cumva, toate bulele sunt în continuă mișcare, este o agitație individuală, dar benefică pentru rezultatul final. Fiecare în parte reprezintă ceva: unele sunt publicul-țintă, altele strategiile, altele sunt modurile de implementare, însă toate oferă gustul efervescent de care are nevoie clientul pentru afacerea sa. Și cel mai important lucru este că au nevoie de continuă susținere pentru a nu răsufla, pentru a nu se plafona în abordare.

Diversitatea a determinat de cele mai multe ori evoluția. Am avut plăcerea de a asculta discursurile unor speakeri minunați, care au abordat strategiile de content marketing diferit, dar totuși congruent. Pentru că deși la prima vedere ar părea filiere paralele, nu poți constitui o comunitate dacă nu îți iubești clienții și nu îi înțelegi. De asemenea, această comunitate trebuie să fie integrată unei culturi de creație de conținut, trebuie educată, iar tu ești dator să îi oferi încredere, experiență și să te adaptezi nevoilor sale, demonstrându-ți latura umană.

Indiferent pe ce cale ai merge, am înțeles că stilul este o condiție a succesului. Mă refer aici la stilul grandios. Conținutul trebuie să fie atât de remarcabil încât să te sustragă din activitățile curente. Doar așa vei ajunge să-ți faci campania auzită. Oamenii la rândul lor vor duce vorba mai departe și vor fi parte a procesului tău de implementare.

Așadar am avut de învățat stiluri, tips and tricks, dar cel mai important, am învățat că în fiecare dintre ele există pasiune. Cu cât lași mai mult din suflet în fiecare proiect, cu atât este mai simplu să îți descoperi publicul și să îi răspunzi prompt nevoilor. Nicio mașinărie nu poate înlocui componenta umană, singura care poate convinge. Și, nu în ultimă instanță, creativitatea. Ea trebuie să aibă mereu un cuvânt de spus în identificarea celei mai bune strategii.”

Sursa: arhiva proprie

Acestea sunt o parte din gândurile noastre, în urma conferinței. Ne-am bucurat nu doar de informații valoroase pe care să le aplicăm în activitatea noastră, ci și de previziuni în ceea ce privește evoluția pieței de creare de conținut pentru următorii 10 ani.

Având toate aceste gânduri în minte, am creat o listă cu cele mai importante lecții pe care le-am reținut în urma evenimentului:

Alte lecții valoroase de reținut

  • Peste 90% din conținutul creat eșuează. Same is lame. Nu e o surpriză, cu toții ne așteptam la asta. Dacă nu creezi conținut pe care oamenii să își dorească să îl transmită mai departe, doar aglomerezi mediul online cu și mai multe informații peste care mulți vor da scroll.
  • Învață din recenziile negative, pentru că oamenii care nu te plac pe tine ca brand contează cel mai mult. Apreciază-i pe cei care îți oferă feedback negativ mai mult decât pe ceilalți.
  • A ajuta înseamnă a vinde. De aceea, creează conținut nu cu ideea de a vinde, ci doar cu scopul de a oferi o mână de ajutor.
  • 77% dintre content marketeri creează conținut fără o strategie. Pentru ca un conținut să aducă rezultate, el trebuie creat cu un scop și integrat într-un plan editorial mai amplu.
  • De ce e greu să creezi conținut B2B? Pentru că publicul e educat și are interese și nevoi specifice, pe care numai un specialist le poate cunoaște. De aceea, în calitate de content writer, trebuie să lucrezi îndeaproape cu specialistul în cauză, pentru care creezi conținut.
  • De ce e greu să vinzi prin conținut B2B? Pentru că multe companii B2B au tendința să vorbească despre sine. Articolele se împart în structura următoare: problemă – soluție – noi te ajutăm. Încearcă, în calitate de companie B2B, să NU vorbești despre tine. Deloc. Ține minte: a vinde = a ajuta.
  • Produsul tău trebuie să fie o experiență. Fie că oferi servicii B2B sau vinzi produse fizice, trebuie să implici potențialul cumpărător într-o experiență memorabilă. Poți face acest lucru doar prin conținut – fie video sau chiar VR, fie jocuri sau aplicații interactive, fie evenimente memorabile.
  • Conținutul este experiența care consolidează brandul tău. De aceea, nu îl face comercial niciodată. Oferă informații de valoare și oamenii vor decide, pe cont propriu, dacă să apeleze la tine.
Sursa: WeContent 2019. Cătălin, colegul nostru, a câștigat un tricou semnat de Dan Petrescu, furnizat de Durby Sports Marketing, partener WeContent.

Un parteneriat de lungă durată

Anul acesta, implicarea noastră a constat în realizarea unui ebook intitulat Copywriting 101: Scurt Ghid de Scris pentru Afaceri Ambițioase, care este oferit în continuare în mod gratuit abonaților la newsletterul WeContent.

În plus, colegii noștri, Andrei Prescură, Zoe Bădoiu și Cătălin Ionașcu au realizat o serie de articole specializate pe blogul WeContent.

În calitate de Supporting Partners ai WeContent, ne bucurăm să fim alături de acest grup de oameni minunați care plasează România pe harta europeană a creatorilor de conținut. Ne bucurăm că, în calitate de agenție tânără, facem parte din acest val care, cu siguranță, va prinde amploare din ce în ce mai mare în anii ce vor urma.

Dorim să mulțumim și să felicităm, pe această cale, organizatorii și partenerii acestui eveniment memorabil. Implicarea noastră va fi cel puțin la fel de mare și pentru viitoarele ediții și abia așteptăm să vedem cum crește amploarea acestui eveniment, odată cu numărul participanților și specialiștilor în content marketing din România!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock