Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Curs Copywriting
Home Publicitate Print si outdoor 5 imagini penibile din reclamele business

Știu că titlul sună puțin cam dur. Cred că mai bine înlocuim „imagini penibile” cu… „imagini superficiale”. 🙂

Imaginile următoare înfățișază acei oameni de afaceri care zâmbesc, toți îmbrăcați la costum și fericiți. De ce se permite includerea acestor imagini în materialele de comunicare ale unor firme de prestigiu, sau în general ale firmelor?

Cumva oamenii de afaceri fericiți, îmbrăcați elegant, dau o imagine mai bună firmei? Oare aceste imagini penibile vând mai bine? În plus, oamenii din fotografii nu arată deloc a oameni de afaceri, a directori și nici măcar a oameni de vânzări. Sunt doar modele, actori, jobul lor fiind să arate bine.

După criterii proprii, am realizat un top al imaginilor superficiale din reclamele business:

5 imagini penibile din reclamele business

Locul #5: Grupul de oameni fericiți, de etnii diferite

Sursa imagine

În primul rând, această imagine nu are ce căuta în comunicarea unei firme locale.

Dacă firma e multinațională, oare imaginea chiar reflectă cultura organizațională a firmei respective? Dacă ai o asemenea cultură în firmă, un caz fericit destul de rar, atunci de ce nu faci o astfel de poză chiar cu angajații tăi?

În majoritatea cazurilor, nu aceasta e atmosfera dintr-o firmă. De câte ori ai pozat așa cu colegii tăi?

Locul #4: Atmosferă perfectă la un training

Sursa imagine

Chiar dacă promovezi un curs de formatori sau un training de business, NU folosi imagini similare cu aceasta.

E adevărat, în cadrul firmelor mari și în unele din firmele mijlocii au loc pregătiri, conferințe, diverse evenimente pentru angajați.

Dar totuși, de câte ori ai participat la un training în care toată lumea era activă, cu mâna pe sus, atenți, zâmbitori, iar atmosfera era ca din poveste? Doar dacă nu cumva ai nimerit la conferința vreunei secte.

Locul #3: Oameni care încheie o înțelegere în fața unei clădiri moderne

Sursa imagine

Acest stil de imagini l-am întâlnit de mai multe ori în diverse broșuri și bannere pe internet. Oare de ce s-a aprobat? Ca să dea o imagine falsă a locației firmei respective?

Și chiar dacă ar exista, să ne referim la strângerea de mână: ce fel de oameni de afaceri încheie o înțelegere în stradă?

Imaginea nu are deloc personalitate, poate avea foarte multe interpretări, și ce mai e mai superficial la ea: e făcută din unghi sus, ca și cum noi, cititorii, am privi de jos angajații sau directorii firmei respective.

Locul #2: Siluetele negre care conduc lumea

Sursa imagine

Cunoașteți această imagine. Sau cel puțin, cunoașteți o altă imagine asemănătoare. Pe internet se găsește cel mai des. Scrieți „business” pe Google și e prima imagine afișată.

Am clasificat această poză pe locul 2 pentru că gradul său de personalitate este 0, dacă se poate chiar negativ. Nu spune nimic despre firma sau organizația care o folosește ca scop de promovare. Eventual, mai rău: poate transmite lipsa unei culturi organizaționale.

Imaginea transmite un concept similar cu acesta: afacerile conduc lumea.

E ca și cum ați spune că sintagma Banii nu aduc fericirea, sau Haina îl face pe om, să vă reprezinte. Adică ceva ce nu are absolut nicio legătură cu afacerea voastră. De ce?

Locul #1: Oameni de afaceri zâmbitori, cu bani în cadru

Sursa imagine

Este, în adevăratul sens, cea mai superficială poză pe care o puteți alege.

Nu este deloc realistă: oamenii, chiar dacă par actori dintr-o telenovelă americană, sunt și disproporționați (probabil au fost decupați dintr-o altă imagine și plasați acolo).

Banii din fundal, ce ar trebui să reprezinte? Puterea? Averea firmei? Averea pe care o economisești dacă apelezi la serviciile acestei firme?

De ce am plasat-o pe locul 1? Pentru că gradul de personalitate este 0 și nimeni nu ar putea nici măcar să observe această imagine, dintr-o mulțime de alte reclame, sau chiar dintr-un print care conține și text.

E adevărat, majoritatea dintre aceste imagini, precum multe altele similare, le vedeți și pe pagini ale site-urilor unor firme sau organizații. Ce devine ciudat este că vedem uneori aceeași poză pe mai multe site-uri.

Știm că e luată de pe internet, dar în același timp nu ajută cu nimic firma care o folosește, decât că umple un spațiu de pe un site sau dintr-o broșură.

Sfatul pentru cei care folosesc astfel de imagini:

Încercați să le înlocuiți cu o imagine care vă reprezintă cu adevărat. Ideal este să postați chiar poze din firma voastră. Încercați să puneți personalitate în comunicare. Clienții voștri vor aprecia diferența.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

2 comentarii la acest articol
  1. Mda, chiar am dat „business” pe Google si am numarat 40 de fotografii aproape una dupa alta pana sa ma plictisesc… Din pacate si eu am folosit astfel de fotografii pentru promo. Dar chiar cu pretul de te simti penibil in fata monitorului in timp ce citesti randurile de mai sus e mai bine sa te trezesti si sa faci lucrurile altfel.
    Multumesc.

    • Bună, Iulian! Poate că „penibil” este un cuvânt prea dur, însă, aceste imagini sunt impersonale, cred că dăunează brand-ului și de aceea nu recomand folosirea lor în promovare. Mă bucur că ți-a fost folositor articolul! 🙂

Lasă un comentariu