Iată că am intrat în aventura celui de-al patrulea an de existenţă Romanian Copywriter! Da, ai citit bine, anul acesta în primăvară împlinim 4 ani și, cu toate că până acum am publicat peste 600 de materiale pe site, mai avem multe de spus și de făcut.
2015 a fost, pentru noi, un an plin de evenimente și activități. Am luat parte și am susținut în calitate de parteneri media zeci de evenimente de marketing și comunicare, dar autorii noștri au fost și foarte preocupați de activitatea profesională de zi cu zi. De aceea, din păcate, anul acesta blogul Romanian Copywriter a avut, per total, o activitate online redusă în comparație cu anii anteriori.
Cu toate acestea, anul acesta am continuat să creștem. Haideți să facem o scurtă trecere în revistă asupra a ceea ce a însemnat anul 2015, în cifre!
În primul rând, conform cPanel Awstats, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2015 am avut un număr total de 183.288 de vizitatori unici. Acest lucru înseamnă peste 15.000 de cititori pe lună. Fiecare cititor, în medie, a vizitat 3 pagini pe durata vizitei sale și a rămas cel puțin 1 minut și jumătate, conform Google Analytics.
În anul 2015 am publicat pe blog 107 articole (interviuri, infografice, studii de caz, ghiduri și articole educative). Din păcate, acest număr este aproximativ jumătate din numărul de articole publicate în 2014, care este 203. Acest lucru explică faptul că, în anul 2015, creșterea traficului față de anul 2014 a fost cu mai puțin de 10%.
Motivele pentru care, în 2015, am publicat mai puține articole au fost variate (implicarea în mai multe proiecte, organizarea de evenimente și cursuri dar și job-urile noastre de zi cu zi). Însă, cu toate că am scăzut din punct de vedere cantitativ, am făcut tot posibilul să creștem din punct de vedere al calității conținutului publicat.
La nivel de newsletter, creșterea a fost relativ mică deoarece anul acesta nu am creat niciun material suplimentar față de cele existente deja. Însă, avem în continuare peste 3400 de abonați care ne urmăresc lunar.
Pagina noastră de Facebook a avut creșterea pe care ne-am dorit-o anul acesta. Pe 1 ianuarie am pornit cu 8.554 de fani și am încheiat anul, pe 31 decembrie, cu 10.344 de fani. În medie, o postare a ajuns la 2.140 de fani.
Contul de Twitter are în momentul de față 459 de urmăritori și, anul acesta, am creat și un cont de Pinterest care deține în momentul de față 80 de urmăritori.
Comunitatea noastră însumează în momentul de față 78 de membri, dintre care, anul acesta, 21 de persoane au avut articole publicate pe blog. Fiecare dintre membrii noștri a fost ales pe baza completării unui formular de aplicare ale cărui răspunsuri au fost analizate cu strictețe.
Partenerii care ne-au susținut anul acesta și care ne sunt în continuare alături sunt: EmailWing, Editura Publica, The Pharmacy, cărora le mulțumim și le suntem recunoscători pentru sprijinul acordat.
Dacă cineva m-ar întreba care este cea mai mare realizare pe care a avut-o Romanian Copywriter anul acesta, aș putea spune două lucruri: promovarea și susținerea a 8 ediții ale cursului de inițiere în content și copywriting, alături de Creative Business Management, curs care va continua cu siguranță și anul acesta, dar și generarea unui număr constant de clienți pentru freelance writerii noștri din comunitate.
Cu toate acestea, 2015 a fost un an plin de evenimente și activități și, cu siguranță, nu ne vom opri aici. În 2016, cursurile pe care le vom promova vor continua și se vor diversifica, însă îți vom oferi și o serie de materiale bonus pe parcursul anului, care sperăm să te ajute în activitatea ta de creare de conținut.
Îți mulțumim, dragă cititorule, pentru că ai contribuit la ceea ce este Romanian Copywriter astăzi și promitem că vom fi alături și mai mult în 2016!
Să ai parte de un an fericit, creativ și plin de realizări!
Îți doresc multă inspirație,
Cătălin