5 reclame romanesti care au ramas in istorie

Azi, de 1 decembrie, e timpul să scoatem de la naftalină sentimentul de mândrie națională. Azi e timpul, mai mult ca oricând, să îi sărbătorim pe cei care au adus un plus de valoare României. Și cum puteam face asta la Romanian Copywriter? Vă prezentăm 5 reclame care au avut cu adevărat ceva de spus în industria de publicitate.

1. Seria reclamelor Unirea și personajul Dorel

În 2004 agenția NextCap a dat viață unui personaj care exista în subconștientul oricărui român, iar de atunci, Dorel a devenit ”ambasadorul de brand” pentru Unirea. Cu toate că în ultimele spoturi, Dorel nu a mai apărut, el a rămas un punct de referință pentru identitatea brandului.

2. Rom – reinventarea unui brand uitat

S-a vorbit mult despre isprava celor de la McCann Erickson și încă se va mai vorbi, pentru că echipa de creație a descoperit un izvor nesecat de insight-uri pentru campanii viitoare. Mai multe informații despre începutul nebuniei, găsiți în studiul de caz de mai jos:

3. Mercador – ”am evoluat încet, dar sigur”

În 2013, cei de la The Geeks au început timid cu spoturile pentru Mercador, însă fiecare nou ad devine tot mai bun datorită detaliilor. Iar ultima ispravă a fost lansată zilele acestea:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Gândul – pentru că și online merge treaba

GMP a demonstrat că nu ai nevoie de bugete incredibile pentru a promova un brand. Au văzut oportunitatea la orizont, a venit ideea și campania a fost pe val. Good job, romanians!

5. Maggi – isteria inimioarelor

O altă ispravă a celor de la McCann Erickson (în colaborare cu Mercury Promotions) a luat cu asalt România în 2005. Ideea din spatele campaniei a fost ca brandul să beneficieze de spațiu publicitar gratuit pe geamurile românilor. Mai mult, dacă până atunci Maggi nu prea exista pentru consumatori, cu siguranța campania a adus o schimbare în acest sens.

Nu e un secret că românii sunt creativi, iar lista de mai sus e o mică parte din ce a rezultat din mințile echipelor de creație românești. Haideți să completăm lista asta împreună: lăsați un comentariu cu ce campanii considerați că merită să fie amintite și care ne fac mândri că suntem români. La mulți ani creativi, România!

Răzvan Boca

Răzvan face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și este copywriter la Brain Art.

  • 2Na

    O idee de continuare a articolului ar fi campania de la Covalact: Prea bun, prea ca la tara!

  • Kris

    Si reclama la Altex “Vezi ma? Eu ti-am zis ca e popa, da tu noo: batman, batman!”
    Cu siguranta mai amintita decat cea de la Mercador.

  • Diana

    Maggie?! Atentie! E Maggi!

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!