A vinde e omeneste

Cea mai recentă carte pe care am citit-o de la Editura Publica este „A vinde e omeneștescrisă de Daniel Pink. Cartea demonstrează ceea ce cu toții gândeam într-un fel sau altul, și anume faptul că acțiunea de „a vinde” face parte din noi. Concret, ceea ce spune autorul este că „singurul lucru pe care îl ai pe această lume este ceea ce poți vinde”. În plus, lumea din ce în ce mai digitalizată nu va elimina niciodată meseria de agent de vânzări sau de comerciant. 

În Statele Unite se estimează că 1 muncitor din 9 își câștigă existența realizând activități de vânzare și convingându-i pe oameni să achiziționeze produse sau servicii. Pe de altă parte, nici ceilalți 9 nu fac nimic altceva decât tot… vânzări. Într-un fel sau altul, aceștia au un job cu o mare capacitate de a îi influența pe alții să cumpere.

Practic, domeniul vânzărilor se află în strânsă legătură cu domeniul persuasiunii, iar dacă stăm să ne gândim din acest punct de vedere, putem afirma că noi, cu toții, lucrăm în vânzări. Oamenii mereu doresc să vândă ceva:

  • din sfera economică – bunurile și servciile companiei pe care o reprezinți
  • vindem idei și încercăm să îi convingem pe alții că ceea ce ne dorim noi/părerea noastră este cea mai bună
  • vindem imagine – interviul de angajare se consideră a fi primul tip de vânzare pe care îl face un tânăr la început 
  • vindem speranțe – promitem lucruri persoanelor dragi și le insuflăm ideea ca totul va fi bine 

Dan-Pink-selling-quote

Pe scurt, fiecare dintre noi este un agent de vânzări, în fiecare zi. Tot ce facem este să vindem. 

Dar totuși, de ce nu putem lucra cu toții ca agenți de vânzări pentru o companie? Aici diferența se face la nivel psihologic. Mulți oameni se blochează atunci când află că trebuie să convingă pe cineva să plătească pentru ceva.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Autorul este de părere că un om de vânzări bun este acela care reușește să convingă pe cineva să produsul/serviciul îi aduce un beneficiu mai mare decât suma de bani pe care o are el în portofel

Tu crezi că ești un bun om de vânzări? Te invităm să te convingi citind cartea lui Daniel Pink – „A vinde e omenește.

a vinde e omeneste

Sursă foto

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!