Un exemplu bun de creativitate şi de efect wow este campania motorului de căutare Bing împreună cu Jay-Z, intitulată ”Decoded”. Mie personal mi-a atras atenţia prin originalitatea dovedită.
În 2011, Cannes a premiat una dintre cele mai inovative campanii de publicitate: campania Bing în colaborare cu Jay – Z numită ”Decoded”, după cartea autobigrafică a starului hip-hop.
Pentru a promova cât mai mult această carte, agenţia Droga5 New York a colaborat cu Microsoft. Cele 320 de pagini ale autobiografiei au fost amplasate strategic în diferite părţi ale ţării, în 13 oraşe: pe un acoperiş din New Orleans, pe fundul unei piscine din Miami, pe ambalaje de fast food în New York, etc. Fiecare loc în care o pagină era amplasată, avea o poveste care se regăsea în carte. Astfel că urma traseul lui Jay-Z de-a lungul vieţii sale.
Cel mai interesant a fost faptul că, fanii foloseau motorul de căutare Bing pentru a găsi fiecare pagină şi a reconstitui digital întreaga carte. Norocosul care reuşea să pună cap la cap toate filele câştiga intrare liberă la orice concert Jay-Z pe viaţă.
Cuprins articol
Punctele de interes ale campaniei
Obiectiv:
Campania şi-a dorit promovarea într-un mod inedit a autobiografiei lui Jay-Z prin alăturarea de Bing care să implice cât mai mulţi fani, curioşi şi să atragă milioane de vizitatori din întreaga lume.
Mesaj:
Mesajul a fost unul simplu: dacă te indentifici cu Jay-Z, foloseşti Bing.
În principiu, s-a dorit a instiga curiozitatea tinerilor şi a realiza o legătură cu realitatea. ”Decoded” este o carte în care se regăseşte orice adolescent, orice om care a trecut prin greutăţile vieţii.
Target:
Persoane cu vârste cuprinse între 18-24 ani, fani ai genului hip-hop şi nu numai.
În urma acestei campanii, Bing a devenit parte a target-ului tânăr, urmând ca vizitele pe site să crească cu până la 11,7 % într-o singură lună. A intrat în top 10 al celor mai vizitate site-uri din lume şi a avut 1,1 bilioane de impresii la nivel global.
Fanii de pe facebook ai lui Jay-Z au crescut cu 1 milion, cartea sa autobiografică a fost decodată înainte ca aceasta să apară în magazine şi a devenit best seller timp de 19 săptămâni.
Această campanie a implicat milioane de fani din întreaga lume. Vă pot da exemplu: o doamnă avocat a angajat şase sau şapte oameni pentru a decoda harta online ce conţine toaate filele autobiografiei. Nebunia s-a extins şi la nivelul vedetelor din America care s-au implicat activ şi au postat tot felul de mesaje pe Facebook şi Twitter: Snoop Dogg, Trey Songz, Ryan Seacrest.
O altă persoană povestea că pentru a pune cap la cap paginile, trebuia să folosească Bing Maps şi să interacţioneze cu Bing de cel puţin trei ori pe zi. Astfel se dezobişnuia să mai folosească alte motoare de căutare.
În ceea ce priveşte recunoaşterea valorii acestui tip de campanie, ”Decoded” a luat Grand Prix la secţiunea Outdoor, Cannes Lions 2011. De ce a fost premiată la Cannes? Pentru că toată ideea în sine s-a bazat pe creativitate, strategie şi lucruri foarte bine făcute.
„În sensul acesta ar trebui să evolueze publicitatea de tip outdoor”, a zis Jury Chair Olivier Altmann, chief creative officer at Publicis Worldwide.
Privind totul în ansamblu, cred că acest tip de campanii provoacă interesul, curiozitatea cât mai multor oameni. Le este prezentat produsul, dar în acelaşi timp, pentru că ideea este bună şi de durată, iau parte la promovarea ei şi se implică activ. O idee bună va dura mai mult de o lună sau trei, ea va fi recunoscută şi amintită peste ani.
Comentează şi tu dacă ţi s-a părut interesant acest subiect!
Sursă imagini
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: