O cariera in advertising: intre banalitate si creativitate

Miami Ad School este una dintre cele mai cunoscute şi mai prestigioase şcoli de advertising din lume. Pentru creativii aflaţi la început de drum este probabil o Mecca (la care toată lumea vrea să ajungă şi să se închine, adică să înveţe 🙂 ) pentru ca apoi să adune foloasele.

Miami Ad School nu e orice şcoală de advertising. Este o şcoală cu reputaţie internaţională, cu programe educaţionale, internshipuri şi colaborări ce au format creativi celebri şi campanii recunoscute şi premiate la nivel internaţional.

Cursuri noi la Miami Ad School

Celebra şcoală a introdus recent programe de doi ani dedicate celor care doresc să înveţe writing, art direction şi graphic design. Pentru a promova noile cursuri într-un mod inedit, Miami Ad School a venit cu o campanie care pune sub semnul întrebării o carieră în advertising: cât este de banală şi cât este de creativă o astfel de carieră?

Dacă ideea de a face cursuri peste mări şi ţări îţi face cu ochiul, Miami Ad School oferă programele de doi ani în Sao Paolo şi Rio de Janeiro, dar poţi afla mai multe despre locaţiile internaţionale ale şcolii şi cursuri aici.

Campania „You will get paid for this”

Să ne întoarcem la oile noastre: adică la spoturi! Înainte de toate, câteva informaţii: campania a fost realizată de F/Nazca Saatchi & Saatchi, Brazilia, şi urmează să fie modelul pentru viitoarele campanii destinate promovării de noi cursuri şi în celelalte locaţii internaţionale ale şcolii. A fost lansată la începutul lunii mai 2015 şi include cele 3 spoturi video de mai jos, dar şi câteva printuri.

Cele trei spoturi realizate au primit două tipuri de critici: fie că sunt haioase şi că arată creativitatea pe care o va folosi orice tânăr care ajunge la Miami Ad School, fie că acest domeniu este de fapt unul banal, bazat pe clişee şi că tânărul creativ va fi plătit pentru campanii de acest fel (culmea!).

Dacă deja eşti activ în domeniu, spoturile de mai jos cu siguranţă îţi vor aduce un zâmbet pe buze. Te vor face să te gândeşti la numărul de campanii clişeice peste care dai zilnic, peste ideile la fel de clişeice pe care le au clienţii ce fug de inovaţie şi despre cum te poţi bloca şi tu din punct de vedere creativ în nişte idei fixe.

Un şampon care îţi lasă părul atât de sănătos şi de frumos încât poate să şi cânte, un energizant care face şi cele mai leneşe animale să se mişte şi un deodorant ce contribuie la talentul unui pianist cu şase mâini… o adunătură de clişee publicitare haioase prin care, spune agenţia F/Nazca Saatchi & Saatchi, Miami Ad School demonstrează că advertisingul este în continuare un domeniu în care să vrei să lucrezi, dincolo de standardele industriei, focus grupuri şi statistici ce pun piedici creativităţii celor mulţi.

Şi până la urmă: cum e o carieră în advertising? E ceva banal din care faci bani sau e ceva ce-ţi stimulează creativitatea?

Roxana Peti

Roxana Peti este copywriter și blogger cu peste 10 ani de experiență și o gamă largă de proiecte de copywriting în portofoliu.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock