UPDATE 2022: din păcate, aceste cărți nu se mai găsesc în librăriile din România. Motivul este că, probabil, din lipsa cererii respectiv numărul mic de cumpărători, nu au mai fost republicate. Eu am lăsat totuși link-uri actualizate, cu ultimele locuri unde am putut găsi cărțile acestea. Însă, dacă apar ca fiind indisponibile, recomand să le cauți în anticariate, sau să cauți varianta lor pdf online.
Din nefericire, în România, publicitatea nu se învață în școli. Cel puțin nu atât de bine încât să poată fi aplicate practic noțiunile care se predau. Nu pot să zic niciodată: Am absolvit o facultate, deci sunt publicitar!
Sunt o serie de cursuri specializate, dar cam scumpe, în urma cărora poți primi certificări sau diplome. Chiar dacă le ai, tot nu sunt de ajuns ca să înveți pe deplin această meserie.
Cele mai la îndemână metode prin care poți să înveți publicitatea sunt:
- Să te documentezi,
- Să practici, și…
- Să tot practici!
Totuși, nu e foarte comod să stai toată ziua pe laptop (telefon sau tabletă), citind ebook-uri sau bloguri. De aceea, eu sunt încă dedicat metodei clasice de învățare: să îmi cumpăr cărți pe care să le am tot timpul la îndemână.
În continuare voi vorbi despre o serie de carti de publicitate fără de care nu mi-ar fi fost destul de greu să înțeleg domeniul. Pe unele le-am cumpărat, pe altele le-am împrumutat. Cert este că aceste carti de publicitate merită să le ai în bibliotecă, dacă vrei să ai vreodată de-a face cu acest domeniu.
Cuprins articol
Carti de publicitate care merită cumpărate
1. Da-mi banii tai. Metoda de copywriting de Gabriel Brănescu
Dacă vrei să devii copywriter, fie într-o agenție sau pentru afacerea ta, totul pare dificil la început. Citește această carte și vei vedea că nu pleci de la zero. Ai să descoperi că te pregătești de ani de zile. Această carte o consider cea mai bună carte românească de copywriting, obligatorie oricărui copywriter care dorește să aibă succes în România.
Cumpără cartea și ai să vezi că poți scrie reclame ca un profesionist.
2. Confesiunile unui om de publicitate de David Ogilvy
Un bestseller mai bine de 40 de ani, care nu mai are nevoie de prezentare. Este cartea de referință a celui mai cunoscut om de publicitate al tuturor timpurilor, care se adresează atât tinerilor, cât și celor experimentați care au nevoie de puțină îndrumare ca să aibă succes în domeniu.
Cumpără cartea și vei deține secretele care a stat la bazele publicității, din anii ‘60 până în zilele noastre.
3. Metode de publicitate testate de John Caples
Cu siguranță, John Caples este cel mai important pionier al copywriting-ului. Această carte reprezintă „biblia” tehnicilor publicitare verificate, cuprinzând 390 de pagini pline de sfaturi, tehnici, metode și analize despre:
- Cum să scriem un titlu de efect;
- Cum creștem puterea de vânzare a unei reclame;
- Cum captăm cititorul prin primul paragraf;
- Cum obținem mai multe rezultate cu reclamele mici;
- Cum realizăm reclame care să fie apreciate de către o audiență în masă.
Cumpără cartea și vei deține regulile care au stat dintotdeauna la baza scrierii reclamelor.
4. Viata mea in publicitate & Publicitate Stiintifica de Claude C. Hopkins
Sfaturile din această carte se aplică și în ziua de azi. Autobiografia lui Claude Hopkins, despre cum a ajuns să aibă success în industria publicității, punând bazele moderne ale acesteia, vă va schimba total gândirea. David Ogilvy spunea despre această carte:
„Nimănui n-ar trebui să i se permită să aibă de-a face cu publicitatea până când nu a citit de șapte ori această carte (Publicitate științifică). Mie mi-a schimbat viața.”
Cumpără cartea și vei cunoaște atât regulile care au stat la baza succesului, cât și povestea unuia din cei mai importanți pionieri ai publicității moderne.
5. Noile reguli de marketing si PR, de David Meerman Scott
Dacă vrei să îți dezvolți o afacere pe plan național, sau chiar internațional, vechile reguli de marketing și PR nu îți mai sunt de folos. În ziua de astăzi, nu mai există limitări în felul cum oamenii comunică și interacționează, și nici în felul cum aceștia cumpără.
Cumpără cartea și află cum poți stabili o legătură directă, și chiar vinde produsele sau serviciile tale clienților de pretutindeni.
6. Guerilla Marketing: profituri mari cu investitii mici de Jay Conrad Levinson
Această carte a declanșat revoluția marketing-ului de guerillă. Te poate ajuta să lupți, în afaceri, cu giganții – companiile care au deja un brand și o distribuție bine stabilită, dar care au un mare dezavantaj: se mișcă greu datorită procedurilor complicate din interior, și birocrației.
Cumpără cartea și vei putea stăpâni cele mai eficiente tehnici de marketing prin care să îți mărești profiturile cu investiții minime.
7. Buzzmarketing de Mark Hughes
Companiile americane cheltuiesc pe marketing mai mulți bani decât PIB-ul multor țări în dezvoltare. Publicitatea nu mai are un efect la fel de mare asupra consumatorilor, care nu mai dau atenție mesajelor din jurul lor. 63% dintre noi deja ocolim reclamele, și nici măcar nu le mai citim.
Cumpără cartea și află care sunt cele șase secrete ale reușitei pentru a-i determina pe oameni să vorbească despre produsul sau serviciul tău.
8. Marketing direct pe intelesul tuturor de Drayton Bird
Această carte este cel mai complet ghid pe care îl puteți găsi despre marketing-ul direct, fiind cea mai bună carte de referință din acest domeniu. Drayton Bird, pionierul marketing-ului direct, a introdus în această carte o serie de reguli despre cum se pune la punct orice fel de campanie de marketing direct, numeroase studii de caz, analize și exemple reale care au funcționat în Europa și America.
Cumpără cartea, pentru că este o lectură obligatorie pentru toți cei care lucrează în vânzări sau publicitate sau vor să-și dezvolte o carieră în acest domeniu.
9. Cum sa scrii reclame de succes de Dominic Gettins
Mulți dintre noi producem zilnic texte pentru a convinge pe cineva despre ceva. Cum ne putem croi drumul în această avalanșă de reclame? Cum ne putem asigura că mesajul nostru are impact și mai ales un impact rapid asupra publicului? Dominic Gettins ne explică tehnicile și principiile care asigură succesul și eficiența unui text publicitar.
Cumpără cartea și învață regulile nescrise ale copywritingului!
10. Manual de branding de Wally Olins
Mulți vorbesc despre branding, dar foarte puțini știu cum se face. Wally Olins explică – în stilul său direct, caracteristic celui mai experimentat profesionist al brandingului și identității corporatiste din lume – ce este brandingul, cum este creat, cum este făcut să funcționeze și cum este susținut. Sunt atinse toate aspectele procesului în această carte.
Cumpără cartea și nu vei mai avea niciodată probleme în înțelegerea branding-ului și aplicarea corectă a acestuia.
Sper că îți sunt de folos aceste informații, și că am reușit să te conving să citești aceste carti de publicitate indiferent dacă le vei cumpăra sau împrumuta.
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: