Ce ne atrage la o carte de vizita

Salut! Eu sunt Roberto şi vreau să-ţi prezint un mod prin care ne putem orienta spre a face o carte de vizita mai atrăgătoare.

Fie că ai o firmă sau eşti freelancer, cărţile de vizită încă se mai folosesc! Deşi oamenii s-au cam plictisit de modele standard şi chiar dacă acceptă să o primească, uită să şi contacteze posesorul cărții respective.

Scopul pentru o carte de vizita este să comunice detalii în cazul în care clienții doresc să te contacteze, dar şi pentru potenţialii clienţi, care pot fi interesaţi de serviciile sau produsele tale,  iar prin acest mod să-ţi promovezi afacerea.

Ce trebuie să apară pe o carte de vizita?

Presupunem că primesc o carte de vizită. Prima dată îmi sare în ochi designul său; nu mă interesează mărimea. Sare în ochi o fotografie, un font, o culoare!

Mă  interesează să ştiu cine eşti, cu ce mă poţi ajuta, de ce îmi dai cartea de vizita, dacă am nevoie de ceva, cum dau de tine! Este esenţial să apară informaţii care să răspundă întrebărilor mele:

Nume, prenume, funcţie, nume firmă, slogan, logo firmă, adresă, număr de telefon, email, website, şi opțional: pagina de Facebook, fotografie cu tine.

Totuşi, nu sunt cam multe? Când primesc cartea de vizită, nu-s interesat, atunci pe loc, care este adresa ta, din ce oraş eşti. Vreau să ştiu ce-mi oferi şi dacă am nevoie.

Informaţiile pot fi mai simple, mi-e de ajuns să-ţi ştiu numărul şi să te sun. Dacă sunt interesat, aflu și adresa.

Trebuie să-mi stârnească un interes, care să mă motiveze să aflu mai multe. Pe tine te interesează să-ţi păstrez cartea de vizita, chiar dacă în momentul în care mi-ai dat-o nu am nevoie serviciile tale.

Dacă am primit carte de vizita, mi-ai dat detaliile necesare. Trebuie să faci în aşa fel ca în următoarele 2-3 zile să mă interesez mai mult şi să devin client.

Am creat două modele de cărţi de vizită pe care să le analizăm:

#Model 1:

#Model 2:

Două cărţi de vizită care reprezintă aceeaşi florărie!

Modelul 1 observăm că este relativ simplă, alb negru, cu partea din spate albă.

Modelul 2 pare aglomerată, deşi pe faţă sunt mai puţine informaţii de contact decât pe modelul anterior; este color, are și partea din spate.

Avantaj model 1:

  • are o adresă, unde un potenţial client, găseşte direct florăria.

Avantaje mode 2:

  • are număr de telefon de unde se poate afla adresa florăriei;
  • faţa este simplă, mai atrăgătoare decât A;
  • îndeamnă cititorul să facă o acţiune, datorită mesajului de pe spate. 

Dezavantajele modelelor:

  • te las pe tine să le găseşti!

Consecințe posibile:

Tu eşti un florar, eu sunt un trecător.

Vin obosit de la muncă, trec pe lângă florăria ta, îmi întinzi o carte de vizita (#modelul 1). Mă gândesc să ajung acasă unde mă aşteaptă soţia cu cina! Sătul de mesaje care mă bombardează zilnic, iau cartea de vizita, o îndes în buzunar.  Şansele să-ţi devin client sunt minime. Cartea #model 1 nu-mi transmite decât „cumpără o floare”

La  cartea de vizită #model 2, procedezi la fel, doar că atunci când mi-o întinzi, mă atrage să arunc o privire şi mesajul mă poate determina să-i cumpăr o floare soţiei! Presupunem că n-am bani, nu cumpăr, dar poate revin.

Dacă nu revin, soţia poate să găsească cartea de vizita şi să fie interesată de un ghiveci de flori, sau poate are o prietenă care se căsătoreşte şi are nevoie de o decoraţiune florară! Şansele sunt mai mari să obţii un potenţial client, datorită mesajului adresat pentru clienţii ţintă, fie bărbaţi sau femei!

Tu vrei ca eu să primesc un mesaj, să acţiunonez, sau să te alegi cu o recomandare. Te invit să spui dezavantajele şi părerea ta despre carte de vizita, în secțiunea de comentarii de mai jos.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock