Cele mai populare magazine online romanesti in 2013 [infografic]

Anul 2013 a reprezentat o perioadă importantă pentru comerțul electronic românesc, acesta înregistrând creșteri semnificative ale acestei piețe care se apropie de 1 miliard de euro la începutul anului 2014.

Chiar dacă această cifră vă pare uriașă la o primă vedere, ea nu se compară cu valoarea cumpărăturilor online efectuate în Marea Britanie în 2012, în valoare de 96 de miliarde de euro*. Așadar, mai avem un drum lung de parcurs, însă nu putem spune că nu suntem pregătiți: numărul magazinelor online românești este în continuă creștere, iar metodele de promovare ale acestora devin din ce în ce mai diverse.

Folosind instrumentul de monitoriare furnizat de MediaIQ, am efectuat o analiză asupra prezenței online a celor mai cunoscute 60 magazine online românești, din care am selectat primele 15 magazine în funcție de numărul de apariții și menționări în peste 2000 de surse online din categoriile: bloguri, agregatoare de știri, site-uri de știri locale și naționale, site-uri ale radio-urilor locale și naționale și site-uri ale televiziunilor.

Analiza a fost realizată pe cuvinte cheie folosind pentru fiecare magazin online denumirea acestuia scrisă atât legat cât și dezlegat, în cazul denumirilor formate din mai multe cuvinte. Pentru realizarea acestei analize, am selectat doar magazinele a căror principală activitate este vânzarea de produse B2C online, fără să includ comercianți care au o prezență solidă în show room-uri sau magazine fizice în țară.

În continuare puteți vedea rezultatele acestei analize:

Concluzii

După cum se observă din infograficul de mai sus, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, magazinele care au cele mai multe apariții online sunt probabil și magazinele cu cele mai mari venituri în anul 2013. În ce constă succesul lor și ce lecții ne pot oferi ele, pentru a ne promova mai bine magazinul online?

  1. Pentru o notorietate cât mai mare, este nevoie și de un buget de marketing pe măsură.
  2. Un magazin online are nevoie de cât mai multe apariții și menționări în blogosferă și în presa online pentru a-i crește poziția în Google dar și pentru a-i crește notorietatea.
  3. Un magazin online trebuie să aibă în planul său de marketing investiții în mijloace de promovare pe termen lung și care să îi aducă rezultate în timp, precum implicarea în programe de afiliere, SEO, campanii mass media și campanii cu blogurile din nișa sa, și să investească mai puțin într-o promovare pe termen scurt precum Google Adwords.

Pentru comentarii sau discuții pe baza acestor statistici, vă invit să folosiți secțiunea de comentarii de mai jos.

*sursa: blog.2parale.ro

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock