Storytelling-ul, pe asta mizează retailerul John Lewis pentru acest final de an: povești frumoase despre oameni, pentru oameni. Paradoxul campaniei demarate de John Lewis constă în faptul că personajele spotului publicitar sunt de fapt animăluțe și nu oameni, dar astfel impactul este și mai mare 🙂
Campania The Bear and The Hare aduce în prim plan povestea unui urs care nu a cunoscut Crăciunul, nu a cunoscut bucuria de a fi alături de cei dragi și de a împărți cadouri și bucurii. Retailerul britanic accentuează tradiția de Crăciun potrivit căreia oamenii își oferă cadouri, care poate fi interpretată ca o modalitate de a împărți bucurii.
Crăciunul nu înseamnă doar cadouri sau lucruri materiale, ci bucuria și emoția prin care știi să te bucuri de toate acestea și să le apreciezi. The Bear and The Hare utilizează storytelling-ul într-un mod isteț și creativ, mergând pe un call-to-action inspirat. În traducere liberă: Oferă un Crăciun cuiva drag!
Despre brand storytelling, numai de bine!
Storytelling-ul este un mod creativ de a comunica și are capacitatea de a vorbi mai mai puternic despre viață, într-un sens pe care oamenii îl apreciază. Fiecare brand are o poveste ce trebuie și merită spusă, mai ales că oamenii trăiesc, vorbesc și iubesc prin povești 🙂
Chiar dacă nu sunteți fani ai acestui gen de content video, animația are de obicei un impact mai mare asupra consumatorului. Motivul? Oamenii au tendința să își proiecteze în memorie imaginea lor sau cea a apropiaților în cadrul poveștii pe care o vizionează. La prima vedere, pare un proces ceva mai anevoios și dificil pentru consumator.
Cea mai simplă soluție ar fi fost să urmeze rețeta clasică: un spot în care să apară copii singuri și părinți dornici să le ofere un Crăciun ca la carte. Ei bine, nu este chiar așa. Animația “dă de gândit” consumatorului și îl face inevitabil să se transpună în unul dintre personajele poveștii. Și evident să ia acțiune, adică să cumpere un cadou de la John Lewis.
Campania retailerului John Lewis urmează rețeta storytelling-ului simplu, dar de efect, dar totuși cu o amprentă proprie: un strop în plus de emoție. Dacă vreți este sarea și piperul din preparatele “ca la mama acasă”.
Povestea este simplă, credibilă (ursul iarna hibernează, deci nu cunoaște Crăciunul), este neașteptată și emoțională. Și ceea ce cred că este cel mai important, are un corespondent în viața reală. Nu este ficțiune, sunt lucruri care se întâmplă în afara ecranului de calculator, pentru că sunt oameni care nu cunosc Craciunul…
Apropo, știți cât e ceasul? Mai e puțin până la Crăciun 🙂