Clienti pe viata – Carl Sewell si Paul B. Brown

Clienți pe viață!

Lirica acestor cuvinte, universul care și-a aliniat perfect planetele și aura strălucitoare din jurul produsului firmei tale ce strălucește atât de puternic… Cum ar putea clienții să nu își concentreze atenția în direcția produsului tău? Ahh… ce frumos.

Acum să ne trezim totuși, la realitate. Eu sunt om de marketing, tu ești om de marketing, până și clienții noștri sunt oameni de marketing dacă își propun. Ce ne diferențiază? Acel mic spațiu liber pe care noi, oamenii de marketing îl umplem cu analize, cercetări, ore și zile de muncă, pasiune, foi mâzgâlite aruncate la coș și răsuflarea caldă a șefului ce ne șoptește că am depășit un deadline.

Pentru ce? Pentru cât? Există viață după marketing? Există, prin clienți.

Un om cu mult mai inteligent decât mine a menționat că noi ăștia care vrem clienți faini, ar trebui să fim pregătiți să ne dăm și viața pentru ei. Eu nu vreau să mor, în schimb pot lupta alături de tine! Așa suntem noi cei din breasla actorilor, asasini de sentimente umane naive. Astăzi suntem cei mai buni prieteni ai tăi, iar mâine îți vindem un produs.

Ce nu știi tu cu adevărat este că noi, marketerii, nu lăsăm niciodată căpitanul să părăsească ultimul vasul. Noi te împingem în barca de salvare strategic astfel încât să ne mai rămână și nouă un loc de care să ne agățăm.

Da, te ajutăm să ne iubești. Ești al nostru și dacă punem mâna pe tine, promitem să fim gentili.

the-future-of-marketing-2016-new-roles-and-trends-31-638

În cele ce urmează, o să le permit maeștrilor Carl Sewell și Paul B. Brown să ne ofere o lecție adevărată prin care putem transforma clienții ocazionali în clienți pe viață!

Cele mai importante 10 idei din cartea: „Clienți pe viață”, de la Editura Publica:

  1. Găsiți un job care vă place, unde munca înseamnă joacă și unde aveți oportunitatea de a vă dezvolta și de a învăța de la profesori valoroși. Apoi, asigurați-vă că vă preocupați cu adevărat de oamenii cu care lucrați și de clienții care vă asigură succesul afacerii.
  2. Întrebați-i pe clienți ce așteptări au de la dumneavoastră și satisfaceți-le aceste așteptări.
  3. Când un client vă întreabă dacă puteți să faceți ceva pentru el, răspunsul trebuie să fie de fiecare dată „da”, cu condiția ca solicitarea respectivă să aibă cât de puțin de-a face cu specificul afacerii dumneavoastră.
  4. Trebuie să fiți la dispoziția clienților 24 de ore pe zi. În primul rând, de câte ori vor avea nevoie, clienții vor apela la dumneavoastră chiar și după ora cinci sau chiar în weekend.
  5. Dacă dețineți un business ce prestează servicii, estimați clientului costurile aferente. Spre exemplu, dacă serviciul costă 170 de lei, estimați o valoare de 200 de lei. Când clientul va veni să plătească, acesta va afla că are de plată doar 170 de lei, iar acesta va fi cu adevărat bucuros.
  6. Spuneți tuturor celor din companie: „Dacă un client are o problemă, rezolvați-o!”. Dacă nu puteți, apelați la manager. Dacă acesta nu o poate rezolva, plasați-o în grija directorului general, însă problema trebuie soluționată. Fără întârziere.
  7. Intrați în legătură cu parteneri de afaceri. Nu vă doriți ca un potențial client să plece doar din cauză că nu aveți în stoc ceea ce dorește acesta. Extidenți relațiile cu cei din jurul dumneavoastră, ca să puteți face schimb de marfă ori de câte ori este nevoie.
  8. Ori de câte ori este posibil, arătați-vă recunoștința în timpul programului. Dacă vă gândiți să dați o petrecere de mulțumire, de ce să nu înceapă la ora trei într-o miercuri după-amiază, în loc de sâmbătă la ora două? Le arătați oamenilor astfel că sunteți serios în ceea ce privește aprecierea dumneavoastră.
  9. Cât de des ar trebui să spuneți mulțumesc? De fiecare dată când aveți ocazia.
  10. Oamenii au în sânge spiritul competițional. Întotdeauna vor încerca să depășească limitele fixate, indiferent dacă sunt plătiți sau nu pentru asta. Și, de vreme ce suntem conștienți de acest lucru, secretul este să fixăm standarde cât mai ridicate, în interesul afacerii proprii.

Concluzia acestei cărți fiind aceea că este mai ușor să investești în oameni care să-ți aducă clienți pe viață decât într-o viață care să-ți aducă doar clienți. Vrei să citești și tu această carte de la Editura Publica? Apasă aici!

P.S: Oare marketerii cumpără produsele pe care le-au promovat? Ce îi împinge să facă asta? Faptul că au lucrat la o parte din produs sau se lasă prinși în propria plasă?

Laurentiu Lant

Fără Marketing aș fi ca Tim Burton fără Johnny Depp. Da, știm că te bombardăm zilnic cu reclame și da, tot noi suntem cei care te fac să ratezi semnul de circulație de pe autostradă pentru că billboard-ul nostru este mai fain și impunător. Nu puteți ignora voi cât putem crea noi. Marketerii nu sunt mincinoși, noi spunem povești, acele povești care te fac să bei cafea de la Starbuck's, să tastezi din instinct Google și să pornești televizorul pe Netflix când te așezi comod în fotoliul tău de la IKEA. Nu ne poți cumpăra, dar ne poți face să scriem pentru sau despre tine. Te rugăm să ne iubești! Cândva, povestea scrisă de noi te-ar putea avea drept personaj principal.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock