În realizarea campaniilor de promovare de succes este necesară o atracție chimică între copywriter și art director. O căsnicie fericită a acestor două părți esențiale ale echipei de creație se bazează pe patru elemente principale. Comunicarea, provocarea, libertatea de creație și standarde ridicate reprezintă substratul oricărei relații de succes.
Cuprins articol
Comunicarea și rolul ei esențial
Este nevoie pentru început de o comunicare eficientă între copywriter și art director. Punând accentul pe caracterul creativ al muncii lor, comunicarea presupune mai mult decât ședințe la aceeași masă sau mesaje amoroase. E necesar să ajungi ușor, pe aceeași pagină cu ideile de promovare, pentru a avea o coerență a mesajului. O legătură între aspectul materialelor publicitare și sentimentele transmise este absolut vitală.
În acest scop este esențială definirea unor termeni comuni de la care începe relația copywriter – art director. E nevoie să înțeleagă amândoi publicul țintă al campaniei, evenimentul sau produsul promovat și nu în ultimul rând scopul. Un ajutor enorm în această privință îl are umorul comun pe care îl pot împărtășii cei doi, ce constituie o rampă de lansare pentru idei.
Provocările de zi cu zi
În al doilea rând, la fel de important e ca cei doi să se provoace reciproc pentru a-și îmbunătăți conceptele. O relație de colaborare piperată între copywriter și art director cu puțină competiție constructivă duce la rezultate ce uimesc și pe care nu poți să le uiți. Preludiul creației are și puterea de a motiva partenerii pentru a ajunge la punctul culminant al dorinței de cumpărare a consumatorilor.
Tatonarea terenului relației copywriter – art director impune și testarea limitelor ce și le permit în cadrul echipei de creație. Pentru a crea idei inovative care stârnesc interesul e necesar ca aceste mărginiri să fie împinse tot timpul mai departe. Dezvoltând imaginația și aria de desfășurare a membrilor duce la rezultate mai bune ale echipei.
imagine realizată de Seliștean Emil
Sfera de libertate
Un alt ingredient esențial al acestui ”cuplu de putere” în advertising este libertatea lor în creație. Pentru prima dată în ani 1980, Bill Bernbach a decis să pună copywriterul și art directorul în același birou și să îi lase să își rezolve dilemele împreună începând doar de la o foaie mare de hârtie. Astfel, li se oferă o lună de miere infinită, pe cea mai întinsă plajă de colaborare.
Parteneriatul acesta creativ se bazează și pe puterea lui de autocorectare. În momentul când unul din ei ajunge să genereze idei de promovare prea complexe și greu de digerat pentru public, cealaltă jumătate poate să le modifice. Astfel ideile sunt retușate chiar din prima fază de creație înainte să fie prezentate clientului sau chiar conducerii.
Ridicarea ștachetei
Bucuria în relația de colaborare copywriter – art director este importantă. Dar de ce să te mulțumești doar cu fericire când poți obține euforie? Exact cum cea ce concepi e de preferat să îți provoace sentimente de exaltare și colaborarea creativă ar trebui să îți provoace aceleași sentimente. O atmosferă ce extrage din tine pasiunea și sentimentele pure, este oportună pentru a le transpune în advertising.
Totodată refuză un comportament persistent plictisitor al partenerului chiar de la începutul relației copywriter – art director. Când impui un asemenea standard chiar din punctul de plecare e ușor să menți atmosfera ”jucăușă” pe tot parcursul colaborării. Nu uita că același principiu ți se aplică și ție. Chiar dacă nu în orice moment poți fi plin de viață și creativ încearcă să diminuezi momentele acestea cât de mult posibil.
Din cuplu fericit, la familie reușită
În spatele oricărei campanii de promovare reușite există cel puțin un cuplu copywriter – art director, colaborând pentru a obține victoria în promovare. Cu toate astea să nu uităm că dragoste cu silă nu se poate și nu toți ne îndrăgostim la prima vedere. E necesar uneori să existe o perioadă de tatonare între cei doi până când proiectele vor aduce rezultate care să îi facă mândri pe cei doi.
Firește că orice părinți fac greșeli în educarea primilor copii, fie din cauză de neînțelegeri în cuplu sau că aleg să testeze propriile metode. Importante e că învață din aceste încercări și campaniile ulterioare vor avea de câștigat din experiența acumulată și relația formată între copywriter și art director.
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: