Cum eviti greselile in colaborarea client-agentie?

Am adunat de-a lungul vremii o listă de confuzii şi greşeli pe care le fac foarte mulţi deţinători de magazine online dar și managerii departamentelor de marketing.

Aceste greşeli sau confuzii generează în principiu două situaţii:

1. Dacă agențiile care oferă servicii de marketing online merg pe principiul „Clientul nostru, stăpânul nostru!” şi se străduiesc doar să intre în graţiile beneficiarului ca să plătească şi următoarea factură, campania de optimizare a site-ului se încheie cu un eşec şi o serioasă antipatie între cele două părţi.

2. Dacă specialiştii SEO sau copywriterii nu acceptă compromisuri, însă beneficiarul nu acceptă alte idei decât ale lui, pe principiul „E afacerea mea şi ştiu eu mai bine!”, campania sa de optimizare a site-ului sau campania de branding va ajunge pe mâinile celor dintâi.

Cum evităm să ajungem în una din cele două situaţii, dacă suntem în poziţia unui manager de marketing? Ne informăm foarte bine şi ţinem seamă de câteva principii.

Ce trebuie să ştie – sau să afle – managerul departamentului de marketing sau deţinătorul unui website:

  • care este potenţialul REAL de trafic / conversii al site-ului/magazinului online: ce performanţe poate să atingă, în cât timp şi cu ce buget aproximativ;
  • care sunt modificările / optimizările necesare pentru creşterea performanţelor site-ului şi ce implică fiecare;
  • să înţeleagă diferenţa dintre optimizarea la nivel de conţinut textual / navigabilitate şi tunel de vânzări / design / etc. şi importanţa fiecăruia;
  • de ce strategia de optimizare şi promovare online nu poate fi o copie a strategiei concurenţilor săi;
  • scopul principal al optimizării nu este să fii primul în Google pe o expresie cheie sau alta;
  • care este diferenţa dintre SEO şi copywriting şi care este rolul sau importanţa fiecăruia în marketingul online.

Cele mai frecvente greşeli sau Ce NU trebuie să facă un Marketing Manager:

  • să aştepte ca optimizarea on site şi off site să suplinească / să schimbe calitatea serviciilor/produselor pe care le comercializează;
  • să nu confunde scopul campaniei SEO cu o întrecere şcolărească de tipul „dacă site-ul lui e aşa (al concurentului) vreau şi eu la fel”;
  • să nu aleagă oferta de servicii SEO sau webcopywriting pe care nu o înţelege (pe principiul „eu nu mă pricep, dar lasă că ştie el ce face”);
  • să evite ofertele care sună bine: 7 pagini promisiuni şi numai o jumătate de pagină cu acţiunile ce se vor realiza;
  • să nu confunde specialistul SEO cu un agent de vânzări: specialistul în optimizare creşte calitatea site-ului, îl pregăteşte pentru o strategie de marketing eficientă, atrage trafic calificat din căutările organice dar nu vinde;
  • să nu confunde campania de optimizare on site şi off site cu strategia generală de marketing online (pentru o campanie completă este nevoie de promoţii, strategii de fidelizare, concursuri cu premii, cadouri sau pachete speciale etc. şi de copywriteri pricepuţi);
  • să nu meargă pe principiul mult şi ieftin: dacă oferta de optimizare, promovare şi copywriting include un volum mare de acţiuni sau un număr impresionant de articole la un cost foarte mic (mult mai mic decât media obişnuită a acestor servicii) să verifice foarte bine şi calitatea acestora înainte să accepte colaborarea.

Sunt convinsă că dacă ţinem cont de aceste câteva principii şi sfaturi – atât specialiştii în optimizare şi webcopywriterii, cât şi beneficiarii serviciilor – colaborările vor fi de lungă durată şi mai ales benefice.

Elena Ilie

Optimizarea unui website are două componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori. Însă, EMPATIA este cea care contează, aproape mai mult decât orice. Grija pentru siguranța și confortul clientului, atenția la detalii, o atitudine optimistă și încrezătoare, o încurajare la confirmarea comenzii sau la livrare… sunt lucruri mici, în aparență, dar care pot să câștige și să fidelizeze un client, mai mult decât sigla unui brand foarte popular pe coletul livrat la ușă sau în rubrica de portofoliu de pe site.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock