Cum s-au desfasurat workshop-urile PRbeta la Cluj-Napoca

Workshop-urile PRbeta reprezintă o iniţiativă creată cu scopul de a sprijini pe plan profesional studenţii şi masteranzii la comunicare şi jurnalism. În spatele acestui proiect stă multă muncă şi entuziasm venit din partea organizatorilor, Cristina Putan şi Oltea Zambori.

Ediţia de anul acesta a avut startul în Cluj-Napoca între 14 şi 19 octombrie, umând să ajungă şi în Oradea (23 – 29 octombrie), Iaşi (4 – 9 noiembrie), Braşov (13 – 19 noiembrie) şi în final în Timişoara (25-30 noiembrie).

Am avut şi eu ocazia să particip la workshop-urile din Cluj-Napoca împreună cu alţi 14 tineri la fel de pasionaţi de domeniul comunicării. Fiind că este un subiect de actualitate care se bucură de o foarte mare răspândire, tematica principală a fost comunicarea online şi social media.

Evenimentul s-a desfăşurat pe perioada a 6 zile, în care am dezbătut 6 subiecte diferite alături de specialişti în comunicare. În prima zi clujeanul Dragoş Alexa, Consultant Marketing şi Strategii de Comunicare ne-a vorbit foarte direct despre branding, publicitate şi procesul de luare al deciziilor în marketing.

A doua zi am petrecut-o cu Alexandru Negrea, Head of Facebook Departament la Spada, care ne-a demonstrat că Facebook este mai mult decât o reţea de socializare şi ne-a explicat cum funcţionează Facebook Ads. Workshop-ul celei de-a treia zi a fost ţinut de Victor Kapra, Consultant independent în comunicare, acesta ne-a arătat istoria comunicării încă de la începuturi şi ne-a povestit cum comunicarea clasică a  fost transformată în comunicare online. Alături de el am dezbătut campanii de comunicare ale urnor branduri mari, ca exemple pozitive sau negative.

Alex Ciucă, Managing Partner la Superior Media a fost trainer-ul zilei a patra. El a pus accentul pe site-urile companiilor, pe aspectul şi utilitatea acestora, dar şi pe faptul că reţelele sociale reprezintă un liant între brand şi consumator. În a cincea zi atenţia ne-a fost acaparată de Ştefan Stroe, Managing Director la Incandescent Marketing, cu care am discutat despre marketingul comunităţilor, despre importanţa acestora şi despre cum influenţează procesul de comunicare al brandului.

Ultima zi a fost un workshop susţinut de Monica Jitariuc, Managing Director la The Practice, iar subiectul abordat a fost comunicarea de criză, problemele care pot apărea din cauza unei astfel de situaţii şi care este modul în care acestea trebuie tratate pentru a nu afecta imaginea brandului.

Cele 6 zile au trecut foarte repede şi deşi uneori se acumula oboseala, am reuşit să-mi păstrez entuziasmul, datorită energiei pe care trainer-ii o transmiteau. Pentru mine workshop-urile PRbeta au reprezentat oportunitatea de a afla informaţii actuale de la specialişti din domeniu şi de a cunoaşte alţi tineri din Cluj-Napoca care sunt pasionaţi de comunicare şi relaţii publice.

Curioasă să văd şi părerea celorlalţi participanţi le-am adresat o întrebare simplă:

„Ce au însemnat workshop-urile PRbeta pentru tine?”

„A fost cea mai educativă săptămână din viața mea. Am simțit cum noile informații au venit ca o completare necesară anilor de studiu din școală, pentru că am putut cu adevărat să interacționez cu oameni care trăiesc această meserie și  care se bucură de toate părțile ei, bune sau rele, mai multe bune.”  Damian Gicoveanu, masterand anul I la specializarea Publicitate

„PRbeta e ca o gură de aer proaspăt pentru mine. Eu am făcut jurnalism și am ajuns din întâmplare să studiez relaţii publice. Pe parcurs am început să-l îndrăgesc, iar acum după workshop-urile PRbeta pot spune ferm că m-am îndrăgostit de acest domeniu.” Dumitriţa Chicu, masterandă anul II la specializarea Relaţii Publice

„Participarea la workshop-urile PRbeta a fost o experienţă extraordinară. Este parcă acea şcoală pe care ne-o dorim cu toţii: interactivă, cu multe exemple adaptate la viaţa cotidiană, profesori entuziaşti şi tineri ce îţi vorbesc cu pasiune despre domeniul în care activează şi care îţi pun la încercare creativitatea prin rezolvarea unor teme practice. Deşi a durat doar o săptămână, cantitatea de informaţii a fost foarte mare şi sunt sigur că dacă vom pune în aplicare măcar jumătate dintre ele, vom avea numai de câştigat.” Iustin Mitrica, masterand anul I la specializarea Publicitate

„Workshop-urile PRbeta au însemant un plus de experienţă şi motivaţie, pentru a face ceea ce-mi place şi pentru a-mi da frâu liber imaginaţiei. Au fost o deschidere spre ceea ce înseamnă cu adevărat domeniul comunicării şi o completare a lucrurilor pe care le-am învăţat până acum la facultate.” Claudia Botezatu, studentă în anul II la specializarea Publicitate

„Îmi place la nebunie să lucrez pe cuvinte cheie deoarece, pentru mine, sunt mental shortcuts spre trăiri experienţiale şi chiar aici aş încadra PRbeta. Fără să fi avut parte de vre-o revelaţie PRistică sau să descopar o Meca a tehnicilor de PR, într-o săptămână am luat contact cu profesionişti ai trade-ului care mi-au oferit insight-uri preţioase din piaţă şi mi-au transferat know how foarte specific pe instrumente de promovare. Ca să revin la exprimarea în keywords , PRbeta = eficient, creativ, self-empowring , networking, reality focused, not a must but definitely a should try experience.” Doru Dirijan, International Partnership Coordinator la Go Free

DSC_1735 DSC_1745

E important ca bazele vieţii profesionale să nu se limiteze la informaţiile învăţate în facultate, tocmai de aceea workshop-urile PRbeta pun accentul pe lucruri practice venite de la specialişti în domeniul comunicării.

Ca studentă la specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, sfătuiesc orice student, indiferent de domeniu, să caute şi alte informaţii în completarea celor învăţate în facultate, să se implice în diverse proiecte chiar dacă sunt de voluntariat, să participe la workshop-uri şi conferinţe, pentru că mereu vor afla lucruri de actualitate şi vor avea ocazia să cunoască persoane noi.

Mădălina Ioana Sîrghie

Mădălina este studentă la Comunicare și Relații Publice și mândră membră în comunitatea Romanian Copywriter. Hiperactivă și vorbăreață, pasionată de oameni și idei, acum gândurile ei devin cuvinte şi pe blogul personal.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock