Cum va arata piata produselor de lux in 2020?

Potrivit unui studiu realizat de CapillaryTech, dezvoltarea pieței produselor de lux depinde de relația pe care bradurile din industrie o vor construi în tot acest timp cu consumatorul. În acest sector nu sunt importante doar produsele în sine, ci și valoarea adăugată pe care brandul reușește să o aducă.

Pe scurt, o cumpărare a unui produs de lux trebuie să fie mai mult decât un schimb între comerciant și brand, trebuie să fie o experiență. Iată câteva dintre tacticile pe care le pot aplica brandurile de lux pentru a atrage și menține consumatorii:

Loializarea prin mediul digital.

Fie că vorbim despre o aplicație unde consumatorii pot face un tur virtual al magazinului sau un platformă de shopping interactivă, aceste tactici funcționează în industria de lux. Unul dintre motive este acela că acest tip de experiență digitală aduce un plus de valoare achiziției. În studiu, se estimează că shopping-ul online va crește cu 150% doar până în anul 2016, dar nu neapărat în condițiile actuale. Platformele de e-shooping din industria de lux vor trebui să genereze interactivitate și să creeze o conexiune cu consumatorul. 

Dezvoltarea conținutului prin care consumatorul se simte special.

Aproximativ 90% dintre oamenii care achiziționează produse de lux fac acest lucru ca modalitate de a se auto-premia pentru ceea ce sunt ei de fapt. Aceștia consideră că merită să utilizeze produse de calitate superioară și vor face aceste achiziții doar dacă și brandurile respective le îndeplinesc toate dorințele.

Activează strategia de marketing de pe dispozitive mobile.

Brandurile de lux au un motiv în plus să fie active și pe mobil, pentru că ei se adresează unor anumite segmente de public, care accesează interenetul aproape doar de pe device-uri mobile. 

Activările din offline nu ar trebui să lipsească.

Acestea ar trebui să aibe un aer de exclusivitate, pentru a „hrăni” în continuare nevoia acestor oameni de a se simți speciali. 

În ciuda „crizelor financiare” și a lipsei de bani care se invocă, se pare că există oameni care susțin și chiar ajută la dezvoltarea pieței bunurilor de lux. Spre exemplu, brandurile din industria fashion au tot mai multe activări în online și oferă acces gratuit prin live streaming în spatele scenei de la diferite săptămâni ale modei.

Este și aceasta o modalitate de a crea engagement și de a oferi acces consumatorilor în culisele conceptului propus pentru o anumită colecție. 

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock