Acum ceva timp, pe vremea când messenger-ul și hi5-ul încă ocupau un loc călduros în inimile românilor, devenise viral un scurt text în care erau date explicații destul de haioase unor cuvinte din limba română. Dacă ați uitat de el textul se poate vizualiza aici.
Împinși puțin de nostalgie, am adăugat dicționarului și o serie de termeni din sfera publicității, folosindu-ne de același concept. Pentru aceia dintre voi care mai au idei de completare a acestui dictionar moldovenesc, îi rugăm să folosească cu încredere secțiunea rezervată comentariilor.
Dictionar moldovenesc publicitar
Acoperire = Montarea țiglelor pe casă
Advertorial = Încăierare verbală cu un om dintr-un sat vecin
ATL = Strigăt adresat unui grup de femei cunoscute: „’ată-le!”
Audit = Prescurtarea unei afirmații despre vecinii mai înstăriți: „Au di tăte”
Barter = Persoană care petrece mult timp într-un bar și se ține tare
Brainstorming = Furtuna de după beție, mahmureală
Branding = A trage de fiare pentru a face mușchi la brațe
BTL = Femei în stare de ebrietate
Campanie = Activitatea de a consuma șampanie în mijlocul câmpului
Comunicare de masă = Discuție purtată în timpul prânzului sau cinei
Comunicare persuasivă = Tehnici de transmitere a informației folosite de vechii persani
Copywriter = Învățător, cel care învață copiii să scrie
Corporatist = Cercetător care se ocupă de studierea corpurilor
Fidelizarea consumatorului = Creșterea consumului de fidea în rândul populației
Flyer = Un fraier mai mic
Focus Grup = Nume dat de obicei grupurilor de piromani
Idiot = Om cu multe idei, lucrează de obicei în departamentul de creație
Insight = Varianta englezească de la „in să ai”
Internship = Locul gol rămas între două oi
Interviu = Transcederea dintre viață și moarte, călătorii astrale
Layout = A zace întins pe jos, afară
Leadership = Păstor sau cioban; liderul oilor
Macbook = Cartea în care se pun la presat florile de mac
Online = Pe uliță
Pitch = E ca un bici, dar ceva mai mic, folosit pentru a bate nevasta pentru prima oară
Presă = Aparatul care stoarce strugurii și îi transformă în must
Rată de conversie = A cumpăra pantofi sport în rate
Sperăm că ți-a plăcut și ai învățat multe lucruri noi! 🙂 Dacă ți-am stârnit interesul pentru a studia mai bine termenii din publicitate, îți recomandăm să descarci ebook-ul nostru gratuit: Cei mai folosiți termeni din publicitate.