Din seria povestilor despre branduri – VANS

Cu toții am avut o perioadă în care purtam shoesi, nu-i așa? Ei bine, astăzi avem pentru voi o poveste despre un brand drag nouă. Haideți să o ascultăm!

VANS este un brand californian, producător de încălțăminte, îmbrăcăminte și accesorii, fondat aproape în același timp cu subcultura hippie. Asemenea brandului Converse, acesta a devenit faimos păstrând pentru aproape 50 de ani același stil și aceeași atitudine.

Povestea brandului VANS începe pe 16 martie 1966 în Statele Unite, California. Această zi marchează deschiderea primului magazin VANS, sub numele  ”The Van Doren Rubber”, nume dobândit de la principalii săi fondatori, frații Paul și James Van Doren. La momentul deschiderii, compania a afișat numai 3 tipuri de încălțăminte, printre care și celebrii VANS Authentic. Prețul unei perechi varia între $2.49 și $4.99, iar modelele din magazin aveau doar scop de promovare, întrucât nu aveau inventar pentru vânzare, toate cutiile din magazin fiind de fapt goale.

VANS Authentic

sursa imagine

În prima zi, VANS a avut 12 clienți. După ce și-au ales culoarea și modelul dorit, aceștia au fost rugați să se întoarcă după-amiază pentru a-și ridica încălțimintea. Toți tenișii au fost executați într-un ritm alert, dar în momentul în care au ajuns înapoi la magazin, Paul Van Dore și Gordon Lee și-au dat seama că nu au păstrat bani pentru a le da rest cumpărătorilor. Clienții și-au luat pantofii și au cerut să se întoarcă ziua următoare cu banii. Toți cei 12 clienți s-au întors a doua zi pentru a-și plăti articolele cumpărate. Așa a decurs prima vânzare a companiei.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

VANS a continuat să crească până în 1970. Datorită calității cauciucului folosit la fabricarea tălpii, brandul a ajuns rapid unul dintre preferatele skateboarderilor. În 1975, Tony Alva a proiectat designul modelului VANS Era sau Vans #95, așa cum erau cunoscuți în acea vreme, promovându-l timp îndelungat alături de skateboarderul profesionist Stacy Peralta.

Până la sfârşitul anului 1970, VANS avea aproximativ 70 de magazine în California, plus vânzări naționale şi internaționale prin intermediul distribuitorilor.

VANS girls

sursa imagine

Începând cu anii 1980, Paul Van Doren a început să joace un rol mai puțin important în activitatea companiei. În această perioadă, VANS a început să creeze încălțăminte pentru anumite sporturi cum ar fi wakeboarding, motocross sau surfing, încercând din răsputeri să concureze cu marile companii producătoare de încălţăminte sport.

Turbulenții ani `80

Perioada anilor `80 nu a fost chiar cea mai bună pentru VANS. Compania avea datorii de 12 milioane de dolari, așa că brandul a intrat în insolvență. Doi ani mai târziu, Paul Van Doren reușește să plătească toate datoriile și îşi recapătă compania. După doi ani de absenţă pe piață, cererea a fost atât de mare încât au avut încasări de peste 50 de milioane de dolari. În ciuda acestui lucru, în 1988 Paul Van Doren a vândut compania firmei de banking McCown De Leeuw & Co pentru suma de 74,4 milioane de dolari.

VANS shop

sursa imagine

În 1994, VANS a închis fabrica din California și a început să producă articole în afara Americii. La sfâșitul mileniului II, brandul aduce un omagiu Californiei deschizând unul dintre cele mai mari skateparkuri indoor și outdoor, având o suprafață de 4.300 m2.

VANS a fost recunoscut de Forbes în 2000 și apoi în 2001 ca fiind una dintre „cele mai bune companii mici americane”. În 2004 lansează platforma www.vans.com care permite designerilor să creeze propriul model „Classic Slip-ons” utilizând sute de combinații de culori și modele.

În zilele noastre, VANS sprijină cei mai importanți practicanți de skate, surf, snowboard, BMX din SUA și deține primul skate park cu acces gratuit în Huntington Beach California. Brand-ul este foarte popular și în mass media, deoarece multe celebrități de la Hollywood preferă produsele VANS.

Brand-ul VANS este un exemplu de perseverență în afaceri și ne învață o lecție esențială: să nu ne dăm niciodată bătuți și să avem mereu încredere în produsul nostru. Deși în prezent există multe alte brand-uri producătoare de încălțăminte sport pe piață, VANS reușește să se remarce și să se mențină în special în topul preferințelor skaterilor din toate continentele lumii. 

Dacă în urmă cu 5 ani era o adevarată provocare să găsești articole de la VANS în România, ei bine, acum există cel puțin 15 distribuitori și un magazin, care se află la parterul centrului comercial AFI Palace Cotroceni, București. 

Teodor Chiripuci

Teodor este un tânăr pasionat de publicitate, membru in comunitatea Romanian Copywriter. Află mai multe despre Teodor pe profilul lui de Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!