7 exemple de guerilla marketing pe aeroport

Lumea de azi este sinonimă cu mobilitatea, iar deplasările cu avionul, altă dată privite ca un lux, au devenit ceva obișnuit și frecvent. Acest lucru este confirmat și de numărul în creștere al pasagerilor, înregistrați de la an la an, pe aeroporturile din întreaga lume. La experiența trăită de pasageri, contribuie 3 categorii de servicii:

  • cele de bază – curățenie, atmosferă;
  • procesele cheie – check-in, securitate, gestionarea transferului bagajelor, semnalizarea porților de îmbarcare, ușurința cu care te poți deplasa și ghida în aeroport, amabilitatea personalului;
  • serviciile comerciale- shopping, restaurante, wifi, săli de așteptare, etc.

În cadrul celei de-a treia categorii, advertising-ul joacă un rol important, nu doar datorită faptului că pe ansamblu contribuie la crearea unei atmosfere care ar trebui să te facă pe tine, pasager, să vrei să petreci timp la aeroport. În primul rând, advertising-ul reprezintă o sursă importantă de venit pentru aeroport. 

Deoarece majoritatea aeroporturilor se autofinanțează, acestea trebuie să devină centre profitabile pentru a putea susține dezvoltarea infrastructurii pe termen lung și să ofere o experiență calitativă sporită a pasagerilor. În consecință, nu e de mirare că cele mai numeroase și inedite campanii publicitare se găsesc pe aeroporturi.

Guerilla Marketing pe aeroport – o abordare de succes 

Personal, recunosc că atunci când mă aflu în tranzit, între două zboruri, obișnuiesc să analizez ce aduce nou fiecare aeroport în materie de publicitate. Cred că unele dintre cele mai reușite campanii de marketing le-am regăsit pe aeroport, iar impactul unei strategii de marketing bine pus la punct poate să fie uriaș ținând cont de expunerea sa zilnică la un număr atât de mare de pasageri. 

Și unde să ajungi la publicul țintă într-un aeroport, dacă nu în locul în care ne regăsim cei mai mulți dintre cei care călătoresc cu avionul în așteptarea bagajelor? La banda de bagaje! Aici guerilla marketing-ul poate fi utilizat cu succes așa cum demonstrează și campaniile selectate mai jos.

Pompeii

Flux de lavă pe banda de bagaje – acesta a fost elementul central în campania de promovare a expoziției Pompeii din cadrul Muzeului Național, campanie sponsorizată de Visa și organizată pe aeroportul din Wellington. Un mesaj care, cu siguranță nu a fost trecut ușor cu vederea a fost cel reprezentat mai jos:

Pompeii

sursa foto

Beau Rivage Resort Casino ne oferă un exemplu de o bună targetare a potențialilor clienți. Ei se bazează în campania de promovare pe faptul că persoanele care călătoresc cu avionul își pot permite și luxul unei vizite la un resort casino.

Beau Rivage Resort Casino
Beau Rivage Resort Casino

sursa foto

La o promovare asemănătoare au apelat și cei de la Casino di Venezia, utilizând banda de bagaje pe post de ruletă:

Casino di Venezia
Casino di Venezia

sursa foto

Conceptul care a stat la baza campaniei de guerilla marketing pe aeroport organizată pentru Oral – B a pornit de la  faptul că toți cei care călătoresc au cu siguranță un lucru în comun: nu le lipsește din bagaj periuța de dinți. International Airport Mouth este creația celor de la Beacon Communications k.k., și a putut fi admirată pe aeroportul  Narita din Tokyo.

Oral B Airport
Oral B Airport

sursa foto

Îmbinând divertismentul cu umorul și inovația în promovarea unui produs sau serviciu, guerilla marketing se poate dovedi cea mai eficientă metodă de comunicare! Pe asta s-au bazat și cei de la Virgin Atlantic, care au dorit să își arate atenția, grija și dedicația față de clienți într-un mod mai puțin obișnuit: punând cofraje de ouă pe banda de bagaje.

Este știut de altfel că Virgin Airlines abordează o strategie centrată pe client, mergând dincolo de aspectele utilitare ale zborului și reunind  în brandul său spiritul de aventură și distracția.

Virgin Atlantic
Virgin Atlantic

sursa foto

Niciun ou nu a fost spart în urma campaniei.

O campanie la înălțime

Și cum „sky is the limit”, așa cum spune o celebră vorbă englezească, de ce să nu ne bucurăm de puțină reclamă de bună calitate și în avion?

Probabil așa au gândit și cei care au realizat campaniile de promovare pentru aspiratoarele Hoover și destinațiile externe ale Malaysia Airlines. Câteva abțibilduri pe hubloul sau pe măsuța pliabilă și mesajul publicitar nu are cum să nu ajungă la audiența „captivă” timp de câteva ore pe scaune.

Guerilla advertising
Guerilla advertising

sursa foto

Malaysia Airlines
Malaysia Airlines

sursa foto

Voi ați întâlnit în călătoriile voastre campanii de acest gen pe aeroport sau în avion?

Loredana Buru

Sunt absolventă a Facultății de Limbi Străine din cadrul Universității București și a unui master de Strategii Comunicaționale Interculturale în Europa în cadrul aceleiași facultăți. Lucrez de 6 ani în domeniul achizițiilor și sunt pasionată de literatură, călătorii și de marketing.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock