Lumea de azi este sinonimă cu mobilitatea, iar deplasările cu avionul, altă dată privite ca un lux, au devenit ceva obișnuit și frecvent. Acest lucru este confirmat și de numărul în creștere al pasagerilor, înregistrați de la an la an, pe aeroporturile din întreaga lume. La experiența trăită de pasageri, contribuie 3 categorii de servicii:
- cele de bază – curățenie, atmosferă;
- procesele cheie – check-in, securitate, gestionarea transferului bagajelor, semnalizarea porților de îmbarcare, ușurința cu care te poți deplasa și ghida în aeroport, amabilitatea personalului;
- serviciile comerciale- shopping, restaurante, wifi, săli de așteptare, etc.
În cadrul celei de-a treia categorii, advertising-ul joacă un rol important, nu doar datorită faptului că pe ansamblu contribuie la crearea unei atmosfere care ar trebui să te facă pe tine, pasager, să vrei să petreci timp la aeroport. În primul rând, advertising-ul reprezintă o sursă importantă de venit pentru aeroport.
Deoarece majoritatea aeroporturilor se autofinanțează, acestea trebuie să devină centre profitabile pentru a putea susține dezvoltarea infrastructurii pe termen lung și să ofere o experiență calitativă sporită a pasagerilor. În consecință, nu e de mirare că cele mai numeroase și inedite campanii publicitare se găsesc pe aeroporturi.
Cuprins articol
Guerilla Marketing pe aeroport – o abordare de succes
Personal, recunosc că atunci când mă aflu în tranzit, între două zboruri, obișnuiesc să analizez ce aduce nou fiecare aeroport în materie de publicitate. Cred că unele dintre cele mai reușite campanii de marketing le-am regăsit pe aeroport, iar impactul unei strategii de marketing bine pus la punct poate să fie uriaș ținând cont de expunerea sa zilnică la un număr atât de mare de pasageri.
Și unde să ajungi la publicul țintă într-un aeroport, dacă nu în locul în care ne regăsim cei mai mulți dintre cei care călătoresc cu avionul în așteptarea bagajelor? La banda de bagaje! Aici guerilla marketing-ul poate fi utilizat cu succes așa cum demonstrează și campaniile selectate mai jos.
Pompeii
Flux de lavă pe banda de bagaje – acesta a fost elementul central în campania de promovare a expoziției Pompeii din cadrul Muzeului Național, campanie sponsorizată de Visa și organizată pe aeroportul din Wellington. Un mesaj care, cu siguranță nu a fost trecut ușor cu vederea a fost cel reprezentat mai jos:
Beau Rivage Resort Casino ne oferă un exemplu de o bună targetare a potențialilor clienți. Ei se bazează în campania de promovare pe faptul că persoanele care călătoresc cu avionul își pot permite și luxul unei vizite la un resort casino.
La o promovare asemănătoare au apelat și cei de la Casino di Venezia, utilizând banda de bagaje pe post de ruletă:
sursa foto
Conceptul care a stat la baza campaniei de guerilla marketing pe aeroport organizată pentru Oral – B a pornit de la faptul că toți cei care călătoresc au cu siguranță un lucru în comun: nu le lipsește din bagaj periuța de dinți. International Airport Mouth este creația celor de la Beacon Communications k.k., și a putut fi admirată pe aeroportul Narita din Tokyo.
Îmbinând divertismentul cu umorul și inovația în promovarea unui produs sau serviciu, guerilla marketing se poate dovedi cea mai eficientă metodă de comunicare! Pe asta s-au bazat și cei de la Virgin Atlantic, care au dorit să își arate atenția, grija și dedicația față de clienți într-un mod mai puțin obișnuit: punând cofraje de ouă pe banda de bagaje.
Este știut de altfel că Virgin Airlines abordează o strategie centrată pe client, mergând dincolo de aspectele utilitare ale zborului și reunind în brandul său spiritul de aventură și distracția.
sursa foto
Niciun ou nu a fost spart în urma campaniei.
O campanie la înălțime
Și cum „sky is the limit”, așa cum spune o celebră vorbă englezească, de ce să nu ne bucurăm de puțină reclamă de bună calitate și în avion?
Probabil așa au gândit și cei care au realizat campaniile de promovare pentru aspiratoarele Hoover și destinațiile externe ale Malaysia Airlines. Câteva abțibilduri pe hubloul sau pe măsuța pliabilă și mesajul publicitar nu are cum să nu ajungă la audiența „captivă” timp de câteva ore pe scaune.
sursa foto
sursa foto
Voi ați întâlnit în călătoriile voastre campanii de acest gen pe aeroport sau în avion?