Istoria advertising-ului [infografic]

Publicitatea, așa cum o știm astăzi, are o evoluție îndelungată de-a lungul timpului. Exista o vreme când oamenii nu erau bombardați cu reclame oriunde priveau; de fapt, era o vreme când nu existau brand-uri, doar produse și servicii.

Cu toate acestea, publicitatea (într-o formă primordială) a existat încă dinaintea anului 2000 î. Hr, încă de pe vremea când egiptenii gravau plăci metalice pentru afișaje publice. În anul 105 î. Hr. chinezii au inventat hârtia, ceea ce schimbă radical modalitatea de afișare a anunțurilor publicitare. Primul „poster” outdoor este realizat în Londra anului 1472 și are ca scop promovarea unei cărți de rugăciuni. Acesta este plasat, evident, pe ușa unei biserici.

Primul advertorial din istorie datează din anul 1650, într-un ziar. Acesta promovează o recompensă care este oferită persoanei care prinde un hoț care a furat 12 cai.

O echipă creativă de la Infolinks a creat un infografic care conține cele mai importante momente din istoria publicității. Să îl urmărim:

Istoria advertising-ului

În speranța că ți-au plăcut aceste materiale și că le-ai parcurs, te invit să ne împărtășești următorul lucru: care crezi că este cel mai important moment din istoria advertising-ului, fără de care publicitatea nu ar fi fost așa cum o știm astăzi?

Te așteptăm la următorul nostru curs!

25-26 mai, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

8-9 iunie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!