Cât de greu poate fi să faci marketing pentru un brand? Adică serios, vorbești despre un produs astfel încât să îi scoți în evidență cele mai importante caracteristici într-un mod creativ. Ușor de zis… greu de făcut!
Michael Gospe este de părere că marketingul de proastă calitate este mai des întâlnit decât marketingul bun. În cartea sa, The Marketing High Gound: the essential playbook for B2B marketing practitioners everywhere, Michael ne vorbește despre un mod de gândire eronat care propagă idei preconcepute despre arta comunicării.
El spune că există marketeri care consideră orice acțiune de promovare ca fiind… marketing. Adică, decât deloc, este bine și așa! Această atitudine față de brand omoară ideea și o oprește din a evolua, de a merge mai departe către consumatori.
Marketing High-Ground este un loc unde ideile se dezvoltă de la sine, unde marketerii nu caută scurtături în drumul lor către un profit gras și unde orice decizie de marketing este puternic fundamentată de informațiile care vin din piață.
Marketingul bun vine să cunoască oamenii, să îi înțeleagă și să facă dintr-un produs, un brand cu personalitate. A construi un brand personal înseamnă să cunoști piața, audiența și să ai capacitatea să le umanizezi.
Lectura cărții te poartă pas cu pas printr-o serie de concepții greșite ale unor marketeri care urmează principiul: las’ că merge ș-așa! Spre exemplu a găsi un factor diferențiator aleator nu înseamnă că brandul tău va avea ceva relevant de comunicat. Să spui „margarina cu cel mai bun gust” este egal cu zero. Celelalte branduri de margarină de pe piață au gust rău? Sau ce înseamnă bun și ce înseamnă rău?
Să gândești cum gândește consumatorul, să te pui în pielea lui și să contruiești un brand din perspectiva sa, este cel mai eficient mod de comunicare. A alege calea cea mai simplă poate funcționa pe termen scurt. A fi prima alegere în mintea consumatorului trebuie să fie o strategie pe termen lung, nu un obiectiv imediat.