Martisoare pentru fiecare: campanii de inceput de primavara

„Primăvara începe cu tine” spune o melodie a formaţiei Holograf, formulată ca o frumoasă dedicaţie către Ea soţia, iubita, prietena, mama sau fiica. Martie aduce cu sine nu doar primele zile de primăvară, ci şi primele promoţii ce însoţesc ziua de Mărţişor sau de 8 Martie.

Tradiţionalul şnur împletit alb-roşu pare a nu mai fi de ajuns pentru a celebra bucuria venirii primăverii. Aceasta este sărbătorită astăzi prin oferirea de cosmetice, electrocasnice mici şi mari, şedinţe SPA, cursuri de dans sau vacanţe la munte. Bune şi acestea, atât timp cât darul este însoţit de un gând sincer.

Un lucru e cert: bărbaţi şi femei deopotrivă pornim în căutarea cadoului perfect, simbol al prieteniei, recunoştinţei sau iubirii faţă de cele de lângă noi. Iar acest lucru nu poate decât să îi bucure pe marketeri.

De aceea, am realizat o trecere în revistă a reclamelor românești de la începutul primăverii. Iată ce am descoperit:

Site-linkuri cu oferte

Pentru clienţii aflaţi în pană de idei, site-urile dedicate pentru cadouri, cum ar fi reduceri.co, se întrec în sugestii. Sub sloganul Din dragoste pentru femei, Evomag spre exemplu, a apelat la un landing page relevant, internautul putând găsi produse împărţite pe categorii dedicate mamei, bunicii, soţii sau iubitei.

evomag.ro

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

sursa: evomag.ro

Fie ca vorbim de bănci, reprezentanţe auto, clinici private de sănătate sau librării, nici unul din aceşti comercianţi nu pot trece cu vederea o zi atât de importantă precum 1 Martie sau Ziua Femeii, ţinând cont că e rost de profit. GarantiBank, Bancpost sau BRD au încercat de-a lungul timpului mai multe campanii ce targetau ziua de 8 martie.

În 2011, BRD îşi propunea prin campania sa să încurajeze românii să folosească tot mai mult cardurile la cumpărături. BRD oferea astfel clienţilor fideli, care foloseau cardul, bonusuri suplimentare şi posibilitatea de a oferi cadouri mai multe persoanelor dragi de Mărţişor sau 8 Martie.

Acum, editurile se întrec în promoţii. Atunci, de ce nu ai încerca un mărţişor literar?Allcafe.ro

sursa: allcafe.ro

bookuria.info

sursa: bookuria.info

Luna Femeii poate fi un moment bun de conştientizare a importanţei unui corp sănătos şi frumos. Aşa că „buchetele de oferte” sunt din cele mai variate.

med-as.ro

sursa: med-as.ro

Discounturi-de-primavara - nesteautomotive.ro

sursa: nesteautomotive.ro

Okian.ro a înţeles această strategie de marketing, a adoptat-o şi transpus-o în campania de 8 Martie, oferind reduceri la cărţile de autoare celebre şi cărţi cu eroine cunoscute din literatură. Pe lângă cărţi, Okian a organizat şi un concurs premiat cu un pachet de cărţi. Condiţia era ca cititorii să lase un comentariu pe site-ul lor la cartea cu personajul feminin preferat şi să își motiveze alegerea.

Brăţişorul

Ai auzit de brăţişoare? Până de curând nu auzisem nici eu. Dar recunosc că mi s- au părut o idee extrem de ingenioasă care se pare că îşi are originile în tradiţia Mărţişorului pe rit moldovenesc. Căci dacă nu ştiaţi, atunci aflaţi că în Moldova, nu doamnele şi domnişoarele primesc mărţişor de 1 martie, ci bărbaţii. Pornind de la această idee,  cu o saptămână înainte de 1 Martie, Kiss FM a lansat campania de promovare a BRĂŢIŞORUL-ului, un accesoriu – mărţişor de tip brăţară. Campania derulată în perioada 24 – 27 februarie 2015, a constat în oferirea a 1000 de Brăţişoare, ediţie limitată pentru 1000 de îndragostiţi, ca premiu într un concurs la care ascultătorii puteau participa prin trimiterea unui SMS.

Succesul de care s-a bucurat campania a pornit de la ideea că, dacă la rândul lor bărbaţii ar primi mărţişoare, atunci aceştia şi- ar da mai mult interesul atunci când cumpără unul pentru a- l dărui.

bratisoare

sursa: iqads.ro

Mărțișoare electronice

Mărţişoare „electronice”, atât pentru fete cât şi pentru băieţi ne oferă în acestă primăvară şi F64. Şnurul este opţional.

F64

sursa: f64.ro

Miniprix a organizat de asemenea cu o campanie de Mărţişor: «la miniPrix hainele costă cât mărțișoarele», în cadrul căreia își pot achiziționa produse la 6, 9 si 19 lei”.

martisor miniprix

sursa foto: miniprix.ro

Sper că ai găsit interesantă această analiză!

Aşa, ca pentru final, am păstrat un mărţişor gastronomic. Ce dacă martie este luna femeii? „Toată lumea merită un mărţişor!”, o spune Wuxing, care celebrează printr-o tombolă începutul de primăvară.

wuxing.ro

sursă foto: wuxing.ro

 

Loredana Buru

Sunt absolventă a Facultății de Limbi Străine din cadrul Universității București și a unui master de Strategii Comunicaționale Interculturale în Europa în cadrul aceleiași facultăți. Lucrez de 5 ani în domeniul achizițiilor și sunt pasionată de literatură, călătorii și de marketing. Află mai multe despre mine din profilul meu Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!