Movember a apărut în mediul online ca un trend. De fapt, în spatele lunii dedicate mustăţilor, aşa cum îi spune şi numele (Moustache + November), se află un ţel mult mai înalt. Fundaţia australiană Movember a creat acest concept la începutul anilor 2000.
Scopul?
- de a atrage atenţia asupra problemelor de sănătate specifice bărbaţilor şi, mai ales, de a sensibiliza publicul în privinţa diverselor forme de cancer, în special cancerul de prostată;
- dar şi de a convinge bărbaţii să facă asta lăsându-şi mustaţă în luna noiembrie! 🙂
Cuprins articol
Change the face of men’s health
Schimbarea la faţă a sănătăţii masculine, printr-un simbol perfect bărbătesc, a luat o amploare deosebită. De la primele evenimente organizate de Fundaţia Movember în Australia, mişcarea s-a extins rapid în întreaga lume.
Astfel, de la primele campanii care explicau ideea de Movember şi atrăgeau atenţia asupra pericolului pe care îl reprezintă cancerul de prostată, astăzi putem vedea campanii din ce în ce mai creative… şi nu e de mirare, dat fiind conceptul deosebit reprezentat de Movember!
https://www.youtube.com/watch?v=2OujZjrkhBI
Moustaches Make Food Taste Better – este de la sine înţeles că mustaţa aduce o sumedenie de beneficii. Pe lângă faptul că este un simbol al Movember şi al întregii mişcări pentru sănătatea bărbaţilor, aduce un plus de gust în meniul zilnic şi face mâncarea savuroasă. Pentru ca toată lumea să se bucure de acest beneficiu se pot găsi soluţii ingenioase pentru ca şi femeile să se bucure de acest gust deosebit, dar şi pentru ca bărbaţii să nu rateze nimic în celelalte 11 luni din an.
Moustaches are not creepy
Mustăţile nu sunt un semn al bărbaţilor ciudaţi sau bizari, sunt un semn al Movember. Sunt o reprezentare a sănătăţii masculine şi a uneia dintre cele mai interesante campanii de sensibilizare din ultimii ani. Dar dacă tot există un stereotip al bărbatului ciudat cu mustaţă, de ce să nu fie adus în prim plan?
Movember: Swimming & David’s Big Problem – de ce să nu spunem lucrurilor pe nume? Un bărbat cu mustaţă poate părea dubios, dar atunci când sunt mai mulţi bărbaţi cu mustaţă, deja este o adevărată mişcare! Ce este cel mai important de reţinut? Că luna noiembrie este una a mobilizării masculine pentru creşterea mustăţilor, pentru popularizarea unui stil de viaţă sănătos. Iar cei care sunt dubioşi, sunt pur şi simplu aşa… să nu dăm vina pe mustăţi!
Mustaţa este similară succesului
De la o viaţă mai bună şi o sănătate de fier, până la succesul profesional şi personal, toate au legătură cu mustaţa desigur. Aşa că poart-o cu mândrie în luna noiembrie şi susţine cauza!
Fiecare bărbat poate fi un erou, pentru sine şi pentru cei din jurul său… şi totul cu ajutorul mustăţilor şi la propriu şi la figurat. Cu toate că fiecare dintre aceste reclame aduc în faţa publicului o prezentare relaxată şi chiar comică, ating un subiect de o importanţă majoră. Dincolo de seriozitatea subiectului, de gravitatea formelor de cancer asupra cărora atrag atenţia campaniile, efectul este unul cât se poate de nimerit. Cum altfel ai putea să te adresezi tuturor bărbaţilor din lume, fără a le pune în faţă realitatea cruntă a bolii? Cum altfel ai putea să-i convingi să ducă mai departe o campanie de conştientizare? Simplu: printr-un simbol absolut masculin (mustaţa!) şi printr-o serie de poveşti pline de umor şi de ingeniozitate creativă.
Mustaţa a devenit rapid un simbol al conştientizării problemelor grave de sănătate pe care le pot întâmpina bărbaţii. Să faci parte dintr-o astfel de campanie de sensibilizare, să susţii o cauză la nivel mondial şi să atragi atenţia asupra importanţei controlului, toate acestea sunt sinonime cu a fi un bărbat cu mustaţă – un bărbat de succes!
Oare când va deveni mişcarea Movember importantă şi în România? Şi, mai ales, cum vor reuşi creativii de la noi să sensibilizeze publicul asupra sănătăţii bărbaţilor cu… o mustaţă?
Sursa foto: adsoftheworld.com