Pauza de Reclame ~ Guinness: Wheelchair Basketball

Astăzi vorbim despre solidaritate și spirit de înțelegere.

Spicuim din dexonline următoarea definiție succintă și la obiect:

SOLIDARITÁTE s.f. 1. Faptul de a fi solidar; răspundere comună. 2. Unitate strânsă, bazată pe o comunitate de interese, de sentimente, de idei; spirit de înțelegere.

La care adăugăm sinonimele culese: 1. coeziune, legătură, unitate. (~ existenţă între noi.) 2. frăţie, înfrăţire, unitate.

Acesta este și sentimentul pe care mi-l transmite cel mai nou spot lansat de Guinness.

Noua reclamă Guinness încalcă stereotipurile ce s-au format în jurul industriei de bere. Dacă am fost obișnuiți ca majoritatea reclamelor să ilustreze imaginea bărbatului bine, pasionat de sporturi, mândru până peste cap de masculinitatea sa, care dorește doar să atragă în jurul său femei extrem de frumoase, reclama Wheelchiar Basketball merge pe o latură mai empatică și de solidaritate.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Scaune cu rotile scrâșnesc podeaua, se izbesc unul de altul și ricoșează cu acceași viteză. Se dezvăluie un grup de prieteni ce joacă un meci de baschet, toți fiind în scaune cu rotile. Pasiunea, dedicarea, viteza și dexteritatea cu care mânuiesc mingea sunt, doar ele separat, impresionante. Marea uimire vine când, la finalul meciului, 5 din cele 6 persoane se ridică de pe scaunele cu rotile și-ncep să meargă. În mijlocul lor se dezvăluie singura persoană din grup cu dizabilități, pentru care jocul lor a fost adaptat.

De remarcat este împletirea sensibilității, prieteniei și loialității cu forța fizică și plăcerea de a juca baschet, ce portretizează complex profilul unui consumator de Guinness.

“The choices we make reveal the true nature of our character.” – Traducere liberă: Alegerile pe care le facem dezvăluie adevărata natură a caracterului nostru.

Guinness reușește să sublinieze în doar 60 de secunde o esență puternică a prieteniei. Se spune că aceasta este cea mai bună reclamă la bere de până acum. Voi ce părere aveți?

Muzica ce-ncântă fundalul există datorită formației The Cinematic Orchestra, cu melodia To Build a Home.

Reclama a fost realizată de:

Agenția de publicitate: BBDO, New York, USA
Chief Creative Officer: David Lubars
Directori Executivi Creație: Greg Hahn, Mike Smith
Art Director: Dan Lucey
Copywriteri: Chris Beresford-Hill, Tom Kraemer

Încurajăm înfometații de reclame spre a folosi cu încredere în căutări, dar și în postări în social media, hashtag-ul #pauzaDeReclame.

Lăcră Timofciuc

Lăcrămioara este membru în comunitatea Romanian Copywriter și marketing manager la Careers in White.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!