1 octombrie 2015. Trafic îngrozitor pe DN1, drumul Brașov – București. Un drum care, în mod normal, ar ține mai puțin de 3 ore, a ținut 4. La intrare în București, din nou coadă interminabilă de mașini. Însă, după câteva ușoare rătăciri, am găsit drumul și am ajuns cu bine chiar în față la JW Marriott Hotel, locul unde avea să înceapă cel mai important eveniment de social media al anului, alături de peste 500 de bloggeri și personalități din mediul online românesc.
Despre Webstock, aflat la a VIII-a ediție, tot ce pot spune în câteva cuvinte este că… a durat prea puțin! A fost o zi plină de prezentări bune, discuții aprinse în pauză la cafea și poze, multe poze făcute cu și pentru partenerii de la eveniment. Este totuși o modalitate frumoasă de promovare dar și de a intra în posesia unui „premiu” simbolic.
Haideți să vedem în continuare în ce a constat evenimentul organizat de Evensys și Vodafone România.
Prima parte a evenimentului a fost un exercițiu de inspirație asigurat de o serie de oameni cu recunoaștere media și în online, reuniți sub tema „The Game Changers”. Pe scenă au urcat Andrei Roșu (sportiv), Dragoș Lumpan (fotograf), Cabral Ibacka (realizator TV), Cornel Ilie (solist vocal Vunk), Erwin Albu (antreprenor), Florin Georgescu (ciclist), alături de doi reprezentanți cu greutate din lumea afacerilor, Andrea Rossini (Vodafone România) și Michele Grassi (Enel Energie Muntenia).
În sala arhiplină, în care personalul de la hotel aducea în continuu scaune dar tot erau persoane care nu își găseau un loc liber, s-a vorbit despre modul în care acești oameni au obținut succesul și recunoașterea pe care o au, prin alegerea unui drum mai puțin convențional care le-a dus faima departe și cu ajutorul mediului online.
A doua parte a zilei a constat în trei micro-conferințe desfășurate în paralel, care au abordat subiecte importante despre rețelele sociale, blogging, vlogging, PR și comunicare online.
Webstock s-a încheiat cu Gala Webstock Awards, evenimentul unde au fost premiate cele mai bune proiecte din mediul online realizate în ultimul an, pe 12 categorii. În plus, conform votului public, a fost aleasă cea mai vizibilă personalitate din online la categoria Intel Online Personality of the Year.
Deși nu am participat la Webstock încă de la început, mi-am dat seama că a fost cea mai mare ediție de până acum, ediția cu cel mai mare număr de participanți și probabil de părți implicate (companii, bloggeri, colaboratori, parteneri, voluntari) și sunt mândru că am putut fi parte din acest eveniment.
Abia aștept anul viitor, un Webstock mai lung, cu și mai multe prezentări și (cu siguranță) un număr și mai mare de participanți! Cred că Webstock este, pe bună dreptate, evenimentul care reunește aproape întreaga blogosferă românească și sunt bucuros să văd că, de la an la an, ea crește atât de frumos.
Toate acestea fiind spuse, cu toate că și pe drumul de întoarcere spre Brașov, traficul a fost îngrozitor (era de așteptat, fiind vineri seara), participarea la Webstock 2015 a meritat din plin!