Da, cam așa se pare că se va întâmpla. În toată nebunia asta în care cele două branduri sunt acuzate că produc băuturi cu un conținut mare de zahăr, se pare că Pepsi va începe să producă o băutură răcoritoare cu o cantitate moderată de zahăr și calorii. Cum vine asta?
John Sicher, editor și redactor la revista Beverage Digest, a precizat că cele două companii mari se întrec în prezentarea de băuturi care mai de care mai light, fără calorii și cu un conținut redus de zahăr. În ciuda campaniilor masive de comunicare a acestor caracteristici, Pespsi și Coca Cola sunt în continuare blamate de publicul larg pentru procentul mare de obezitate în SUA.
În plus, vânzările sunt în continuă în scădere, ajungând la nivelul celor din 1996. Atunci, marketerii ce au zis? Noi comunicăm populației despre înlocuitorii pe care îi utilizăm și despre lipsa zahărului, dar fără niciun rezultat. Ce ar fi dacă nu am mai da noi atât de multe detalii? Astfel, Pepsi a hotărât să scoată pe piață o băutură midcalorie, cu un conținut moderat de calorii și pe bază de îndulcitor natural.
John este de părere că vehicularea unor nume de înlocuitori ai zahărului în spațiul public, atât din partea Coca-Cola, cât și din partea celor de la Pepsi, nu a fost o idee foarte bună. Transparența de care au vrut să dea dovadă (mai, mai să-ți pună rețetele pe masă) nu a fost o strategie apreciată din public, ba dimpotrivă. Poate totuși au scos la iveală faptul că până să ne bucurăm de acste băuturi „light”, noi ce am băut? Cam așa s-ar traduce reacțiile oamenilor. Dar poate iese ceva bun pentru consumatori și din treaba asta.
Specialiștii sunt de părere că denumirile de compuși chimici sintetici expuse în spațiul public, nu fac altceva decât să îndepărteze consumatorul și mai mult de aceste produse. Consumatorul de astăzi este mai educat, citește eticheta și și preferă produsele cu un conținut mic de calorii. Astfel, după seria de polemici Coca Cola versus Pepsi, cele două companii se pare că vor scoate pe piață băuturi răcoritoare cu îndulcitor natural.
Secretul celor două branduri se pare că este ștevia. Purtătorul de cuvânt de la Coca Cola a precizat că testele de piață au început deja, iar prima lansare a Coca Cola Life va avea loc în Argentina. Băutura are cu până la 50% mai puține calorii și tot ce a mai rămas de făcut este să se estimeze dacă lansarea unui astfel de produs ar avea relevanță în piață din punct de vedere business.
Voi ați consuma Coca Cola Life?