Pet Rock – Cum vinzi o piatra apeland la natura umana

Nu am nevoie de mâncare, apă sau atenţie – aceasta este cea mai bună parte a experienţei de a-mi fi stăpân. Deja ştiu să fac la oliţă, iar dacă mă murdăresc, poţi să mă ştergi uşor cu un burete sau o cârpă. Nu-ţi trebuie zgardă să mă plimbi pentru că nu voi pleca niciodată de lângă tine. Nu latru când cineva scoate un sunet, nu miaun când vreau mâncare, nu las păr şi sunt hipoalergenică si organică!”

Iată un fragment din pledoaria unei pietre “de companie” care îşi caută stăpân şi o mostră de copywriting care a demonstrat cu vârf şi îndesat că poţi vinde gheaţă eschimoşilor sau, în cazul de fată, pietre copiilor.

Pet Rock – o idee… de milioane

Pet Rock este un concept care i-a adus lui Gary Dahl, laureat copywriter, 15 milioane de dolari în doar 6 luni. Acest lucru se întâmpla acum mai bine de 40 ani, când argumentul relaţiilor interumane mediate de un touch screen nu era valid, când nu ne refugiam în obiecte pentru a ne alina singurătatea.

Ideea  i-a venit într-o seară, la o bere cu prietenii, ascultându-i pe aceştia cum se plângeau de faptul că este foarte greu să ai un animal de companie: trebuie să-l plimbi, să-l speli, să-l hrăneşti, să-i acorzi atenţie şi, în plus, te costă o avere!

Şi-atunci Dahl şi-a imaginat animalul de companie perfect: unul care să nu necesite grijă permanent, să nu se îmbolnavească şi să nu moară niciodată. O piatră! N-a mai fost nevoie decat de o cutiuţă de carton găurită, câteva paie şi un manual de 32 pagini numit The Care and Training of Your Pet Rock”.

pet-rock

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Acest ultim element a convins milioane de oameni că prietenul lor cel mai bun poate fi o piatră şi, mai mult, i-a făcut să scoată din buzunar 3.95$ pentru un obiect care, literalmente, se găseşte pe toate drumurile.

Cum? Prin jocuri de cuvinte, ironii fine şi mult umor. Manualul îl învață pe proapătul proprietar cum să îşi îngrijească şi să îşi dreseze prietenul necuvântător să şeadă şi chiar să se rostogolească (!) dar, cel mai important, îl făcea să zâmbească.  

Dahl nu ne vindea o piatră, ci ocazia de a ne concentra toată atenţia asupra unui microcosmos pe care îl putem controla în cele mai mici detalii şi fără pic de efort şi asupra căruia avem putere deplină (spre deosebire de realitatea a cărei “jucărie” suntem chiar noi).

Şi a mers pentru simplul fapt că oamenii vor să fie fericiţi şi sunt dispuşi să plătească pentru fericire, în orice formă ar veni ea.

Milioane de adulți şi copii au adoptat astfel de pietre care le permit abandonul fără mustrări de conştiinţă, care le oferă fericire fără povara responsabilităţii, care îi ajută să uite de trecerea timpului şi să nege destinul nostru comun, al oamenilor si animalelor deopotrivă.

Anul trecut Pet Rock a fost relansat, in ediţie limitată (ca orice lucru rar şi de valoare), cu certificat de autenticitate.

Doar 11.95$ – atât te costă un prieten cuminte, ascultător, veşnic (loial).

pet-rock

Adina Paris

Adina este absolventă a masteratului Consultanță și Expertiză în Publicitate, Universitatea București.

  • mircea

    Nu cred ca piatra in sine e produsul, ci tot acel complex de materiale puse la dispozitia cumparatorului: cutia, manualul de ingrijire, incluzand modul de promovare si nu in ultimul rand ideea absurda.
    E ca si cum ai cumpara o carte amuzanta si primesti bonus un obiect impreuna cu ea.
    Cumperi Jurnalul unui hamster si primesti o roata pe care sa alerge hamsterul tau (real sau imaginar – nu conteaza).

  • adina

    In general vindem, respectiv cumparam, idei, nu produse. 🙂

  • :))) interesant acest animal de piatra

  • Marian Dumitru

    Felicitari ptr aceast articol.

  • Mai mult ca sigur ca manualul de ingrijire facea toti banii 😀 Oricum, o idee geniala

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!