Atunci când vorbim de domeniul relaţiilor publice, ne gândim la activitatea de comunicare a unui brand către un anumit public țintă. Însă, comunicarea specializată presupune mai mult decât atât. Problema pentru omul de relații publice devine alta decât aceea de promovare propriu zisă. Publicul căruia i se adresează produsul care necesită a fi promovat nu este unul general, iar mesajele trebuie să fie adecvate acestui public specializat.
Activitate de PR de nişă se concretizează ca fiind un PR adaptat unui public specializat având mesaje specifice. El reprezintă soluția ultimilor ani de cercetare în domeniul bussines-ului care salvează companiile de pierderi uriaşe de bugete în publicitate. Segmentul bine delimitat vine să sprijine companiile în eficientizarea comunicării acestora prin realizarea unor campanii targetate pe un public la rândul lui bine determinat.
Specificul activității unei companii determină construcția imaginii sale reușind să se diferențieze de celelalte companii concurente și astfel să se plaseze corect și specific în mintea consumatorului. Succesul într-o comunicare de nișă este definit de o agenție de relații publice specializată ce știe să observe domeniul de activitate al companiei. De asemenea, reușita în comunicarea de nișă depinde sută la sută de viziunea de comunicare pe care agenția alege să o adopte pentru a promova mesajul de brand.
De ce PR de nișă? De ce comunicare focusată?
Părțile benefice ale unui astfel de serviciu de consultanță nișată în relații publice sunt vizibile atât la client cât și pentru agenție. Pe de o parte, clientul nu mai este nevoit să explice în detaliu la ce se rezumă activitatea sa, în timp ce echipa de comunicare poate deservi eficient clientul său și poate prelua și iniția proiecte noi care pot asigura o diversitate a muncii și implicit o preocupare constantă a îmbunătățirii serviciilor oferite.
Totodată, comunicarea nișată înseamnă și costuri pentru instruirea oamenilor din domeniu reduse la minim. Astfel, pot rezulta salarii motivaționale pentru echipa care oferă servicii mai bune și mai targetate în beneficiul clientului, reducând semnificativ și bugetul de promovare al acestuia.
Ce trebuie să înțelegem din comunicarea sau PR-ul de nișă?
Comunicarea sau PR-ul de nișă reprezintă situația de câștig maxim pentru actuala economie de piață. Este ușor adaptabilă ca idee de business pentru orice sector de activitate și poate ajuta la creșterea economiei. Practic, PR-ul nișat îți oferă un departament de comunicare propriu care îți cunoaște business-ul și știe cum să comunice despre el în exterior către publicurile exacte.
Pe deasupra, PR-ul de nișă știe să îți livreze o viziune integrată cu o bună cunoaștere a pieței și o strategie de comunicare adaptată permanent la evoluția sectorului de activitate. Pentru a putea convinge clienții să apeleze la tine e necesar ca mai întâi să apelezi tu la un specialist în acest segment care devine din ce în ce mai important pentru companiile din toată lumea.
Statistic vorbind, “European Communication Monitor” susţine că 72% din companii au mizat pe comunicare pentru a ieşi din criză economică şi 45% din ei au considerat că oportunităţile oferite de new media sunt canalele cele mai bune de comunicare.

