Să prezinţi un brand arhi-cunoscut este probabil una dintre cele mai mari provocări. Dincolo de îmbunătăţiri ale produselor, de mici schimbări de imagine, un bun marketer trebuie „să împacheteze” de fiecare dată brandul într-o înfăţişare nouă, atractivă. Facebook este unul dintre cele mai bune exemple în acest caz. Reţeaua de socializare nu mai are nevoie de nicio prezentare; toată lumea ştie deja „ce şi cum”… şi cu toate acestea Facebook ne dă o lecţie de prezentare de brand (aproape) perfectă.
Cuprins articol
Alegerea mediului
Fie că optezi pentru un nou site, pentru o nouă campanie de social media, fie că optezi pentru toate la un loc, înainte de toate ai nevoie de un material-cheie, de la care vor porni toate aceste aventuri în mediul online.
Contrar aşteptărilor, Facebook nu a mizat pe campaniile din reţeaua sa de socializare şi nu a sufocat utilizatorii cu tot felul de găselniţe năstruşnice. Cum noul an se anunţa deja a fi unul dominat de Visual Marketing, a optat pentru cel mai „viralizabil” conţinut: video. Şi uite aşa, din YouTube, campania Facebook a fost uşor de răspândit şi, mai ales, atractiv de răspândit în mediul online.
Numitorul comun
Pentru ca o prezentare a unui brand arhi-cunoscut să fie una de succes, trebuie să aducă o nouă modalitate de afirmare a brandului şi a produselor sale. Dincolo de ceea ce deja consumatorii ştiu şi apreciază la un brand, au nevoie de o nouă perspectivă pentru a fi cuceriţi. Şi aici intervine elementul de noutate. Nu vrei să reinventezi mersul pe jos, ci pur şi simplu să-l arăţi lumii aşa cum şi-l doreşte. Prin urmare, fiecare campanie de acest tip ar trebui să fie atractivă pentru consumatori, pentru toţi consumatorii, indiferent cât sunt de diferiţi… şi sunt diferiţi!
În cazul Facebook, cu numărul său de consumatori în continuă creştere, să creezi un material care să răspundă perfect acestora nu pare foarte uşor. Şi totuşi, campaniile lansate de reţeaua de socializare au un numitor comun: umanizarea.
Dacă multe campanii din mediul online ne-au îndemnat anul trecut „să ridicăm privirea din telefon”, să reînvăţăm să socializăm în afara reţelelor de socializare, Facebook a găsit soluţia ideală pentru a demonstra că este în continuare o reţea ce facilitează apropierea umană şi nu numai.
Abordarea socială
Friends: Din ultima campanie, lansată în urmă cu o lună de Facebook, video-ul Our Friends a adunat peste 200.000 vizualizări şi nu este de mirare. De la numitorul comun, umanizarea reţelei, descoperim că aceasta este dedicată nouă şi prietenilor noştri şi că fiecare moment al nostru devine un moment împărtăşit şi trăit alături de cei dragi cu ajutorul reţelei de socializare.
Say anything better with Messenger: Acelaşi stil de abordare îl putem vedea şi în campaniile de promovare ale Messenger. Eşti cu un pas mai aproape de prietenii tăi şi, în plus, dintr-un video scurt, afli toate posibilităţile pe care ţi le oferă Messenger pentru a facilita comunicare cu prietenii tăi, de la text şi emoticons, la video şi imagine.
Where will your friends take you? Prietenii tăi sunt alături de tine de fiecare dată, iar atunci când nu sunt sau când ai nevoie de ajutorul cuiva, Facebook este alături de tine pentru a face comunicarea mai uşoară şi pentru a te aduce mai aproape de ceilalţi indiferent de situaţie.
Abordarea amuzantă
Just in Case Studies: How to Block Someone face parte din seria Just in Case Studies. Cu peste 100.000 vizualizări în 3 luni, acesta este unul dintre cele mai cunoscute videouri din seria ce se vrea a fi o incursiune reală în folosirea funcţiilor Facebook. De la a bloca pe cineva, la editarea unei postări, la cele mai frecvente acţiuni întreprinse pe Facebook, toate sunt prezentate cu umor uşor, dar, în special, ca şi cum ar fi desprinse din realitatea cotidiană.
Abordarea umanitară
Internet.org: În urmă cu o lună, Facebook a folosit numitorul comun deja menţionat pentru a lansa o nouă campanie. De această dată este vorba de internet.org, un proiect marca Facebook de răspândire a accesului la internet în întreaga lume. Erika şi Esmeralda sunt doar două dintre protagonistele acestei campanii, a căror poveste ne îndeamnă să ducem tehnologia mai departe.
Facebook este mereu surprinzător, nu numai în privinţa modificărilor pe care le aduce pentru utilizatori. Dacă mulţi se gândesc să-şi dezactiveze conturile sau să renunţe la utilizarea zilnică a reţelei de socializare, după aceste videouri sigur se vor răzgândi. 🙂