Primul an de publicitate

În România publicitatea a început să se dezvolte abia după prăbușirea blocului comunist, mai exact după ’89. La scurt timp încep să apară primele agenții autohtone și totodată goana nebună în procesul de afliere al acestor agenții la rețelele internaționale. Cartea „Primul an de publicitate”  însumează 13 interviuri ale primilor antreprenori români din această industrie și aduce la suprafață câteva dintre poveștile oamenilor care au bătătorit potecile pe care noi ne dorim să mergem.

Am ales să prezint această carte în primul rând pentru că la scurt timp după lansarea ei, autorul a primit din partea International Advertising Association premiul pentru „Excelență în educare și informare non-TV”, iar în al doilea rând pentru faptul că peste câteva decenii, cartea va reprezenta un pilon important în istoria modernă a publicității românești.

Petre Barbu este un ziarist și scriitor român, născut în anul 1962 la Galați. Acesta scrie despre industria de advertising și media de la vârsta de 19 ani, prima oară debutând în presa scrisă în revista ”Orientări” (1985), editată la Centrul Universitar Galați. În prezent acesta locuiește în București fiind unul dintre angajații revistei Forbes România.

Cartea a fost lansată de către editura Tandem Media în data de 11 decembrie 2013 la sediul IAA România, la acest eveniment participând atât autorul cât și cei 13 interlocutori: Bogdan Enoiu, Ioana Iordache, Gabriel Faflei,  Mihaela Rus, Dragoș Grigoriu, Adrian Drăghici, Mihail Vârtosu, Radu Florescu, Ștefan Iordache, Teddy Dumitrescu, Veronica Savanciuc, Alexandru Doru Spătaru și Cristian Burci.

cartea primul an de publicitate

Personal, cel mai mult mi-a plăcut interviul cu Bogdan Enoiu datorită notei de umor involuntar pe care o are atunci când vorbește despre trecutul său, dar și grație capacității native de a ieși cu bine din situațiile dificile.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

„Mă înțeleg cu pictorul care trebuia să întindă vopsele cu pistolul, și-i dau niște bani în avans. Dar, cu o zi înainte de meci, nu mai dădeam de bărbos! Pictorul fugise cu banii și mă lăsase fără panouri!        

– Și, ce-ai făcut?

Pune-te, Bogdane, și dă cu pistolul de vopsit! Să mă otrăvesc acolo din cauza vaporilor de vopsele.”

Dacă te pasionează „lumea discretă și fascinantă a publicității românești”, îți recomand călduros parcurgerea acestei cărți pentru că doar așa poți realiza modul substanțial prin care aceste persoane au contribuit la dezvoltarea industriei, dar și faptul că tu beneficiezi de mult mai multe oportunități decât au beneficiat ei.

Dacă ești interesat să citești această carte, o poți găsi aici.

 Lectură plăcută! 🙂

Teodor Chiripuci

Teodor este un tânăr pasionat de publicitate, membru in comunitatea Romanian Copywriter. Află mai multe despre Teodor pe profilul lui de Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!