Campanii de imagine la inaltime – promovarea agentiilor aeriene

Bombardați din toate părțile cu reclame, tindem să dezvoltăm o oarecare indiferență, dacă nu chiar să ignorăm în totalitate un nou spot comercial sau un nou afiș publicitar. De aceea, pentru a-și atinge obiectivul și a ajunge la publicul targetat, companiile, inclusiv cele aeriene, trebuie să apeleze la modalități inedite de a ieși în evidență și de a capta atenția consumatorului.

Pentru a-i oferi o experiență unică, consumatorul este invitat să experimenteze o altă dimensiune a zborului, mai umană, care țintește dincolo de sfera utilitară, prin campanii promoționale și surprize oferite la bord.

Când vine vorba de campaniile de promovare pentru companii aeriene, cei de la SimpliFlying, o firmă de consultanță în domeniu, propun un infografic foarte util și interesant, bazat pe analiza a peste 350 de studii de caz centrate pe campanii de marketing ale diferitelor companii aeriene.

Airline-Marketing-in-the-Connected-Age-Infographic-large

Concluziile rezultate în urma analizei se pot sumariza astfel: 5 tipuri de campanii de marketing se diferențiază în toate strategiile abordate de companiile aeriene:

  • marketingul social,
  • marketingul experimental,
  • campania digitală,
  • campania tradițională,
  • campania cu tematică.

Strategia de marketing a companiilor aeriene este astăzi mai mult ca oricând axată pe latura socială și umană.

Exemple de promovare demne de urmat

Se știe că oamenii au fost dintotdeauna fascinați de povești. Pornind de la acest fapt, specialiștii au îmbinat cu succes storrytelling-ul, așa cum mai este numită arta de a povesti, cu publicitatea în campania Air on the Side of Humanity.

Conceptul de bază este simplu, ba chiar des întâlnit: se scot în evidență provocările cu care se confruntă companiile aeriene astăzi și se promovează elementele prin ce se diferențiază JetBlue de concurență. Modul în care se „povestește” face însă diferența:

https://www.youtube.com/watch?v=eBcIZi1yACo

Pe orientarea sa către client a mizat și compania belgiană SN Brussels în clipul publicitar Passionate about you:

http://www.youtube.com/watch?v=aA7yagaYmdk

În ceea ce privește campaniile de promovare ale companiilor aeriene din România, deși cu o tradiție de 6 decenii pe piață, TAROM a beneficiat de prima sa campanie de imagine relativ târziu, abia în 2010. când se lansează sloganul: „The road shapes us, but the destination defines us” („Drumul ne formează, dar destinația ne definește”).

Dezvoltat împreună cu grupul Ogilvy, campania centrată pe destinație, care a constat în spoturi publicitare la TV, comunicate de presă, campanii media outdoor și indoor, precum și un proiect special de colaborare cu un cinematograf, s-a derulat între septembrie – decembrie 2010.

Obiectivul acestei campanii de promovare a venit în întâmpinarea dorințelor publicului, care, conform unor studii de piață, vedeau în TAROM un brand de încredere, dar care avea nevoie să fie readus la viață. Totodată, includerea TAROM ca membru în SkyTeam Alliance făcea imperios necesară reconturarea identității brandului.

Tu ce alte campanii de imagine ale companiilor aeriene mai cunoști?

Loredana Buru

Sunt absolventă a Facultății de Limbi Străine din cadrul Universității București și a unui master de Strategii Comunicaționale Interculturale în Europa în cadrul aceleiași facultăți. Lucrez de 6 ani în domeniul achizițiilor și sunt pasionată de literatură, călătorii și de marketing.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock