Publicitatea si mentorii sai (III)

Am ajuns şi la ultima parte a acestei serii, în care vă prezint cei mai influenţi creativi ai industriei publicitare din lume. Vom continua cu McCann, Thompson şi Lois.

Harrison King McCann

Harrison McCann a introdus pentru prima dată conceptul de „marketing total”: o agenţie de publicitate nu trebuie doar să administreze publicitatea, ci şi vânzările, relaţiile publice şi cercetarea de piaţă.

După şansa de a obţine un job de copywriter la Amsterdam Advertising Agency în anul 1903, o altă oportunitate nu a întârziat să apară: postul de advertising manager în cadrul New York Telephone Company.

Câţiva ani mai târziu, McCann şi-a înfiinţat propria firmă de publicitate, HK McCann Company, care a fuzionat cu o altă agenţie mai mică, aparţinând lui Albert Erickson.

De-a lungul timpului, Harrison a avut o afinitate către numărul 13: prima sa zi de muncă a fost 13 octombrie 1910, sloganul companiei are tot 13 litere „Truth well told”, iar McCann-Erickson şi-a mutat sediul în Rockefeller Plaza, la etajul 13.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Printre clienţii săi s-au numărat brandurile General Motors, MasterCard, Microsoft sau Jersey Oil.

James Walter Thompson

Thompson a fost pionierul curajos a multor invenţii din industria publicitară: lui îi datorăm şi în ziua de azi existenţa departamentului creativ într-o agenţie de publicitate, prima agenţie full service, primele fotografii cu vedete în reclame sau tehnica testimonialului.

Agenţia sa de publicitate, JWT, a fost prima care a folosit autopromovarea publicitară (prin obiecte de birotică, cărţi de publicitate, etc.). Mai mult, James Walter a dat startul spaţiilor publicitare din ziarele şi revistele vremii.

Fiind nevoit să cumpere acţiuni la diferite trusturi de presă, a realizat că femeile obişnuiau să conducă partea financiară în familie, motiv pentru care a plasat pentru prima oară atunci reclame în revistele de femei. Rezultatul? Creativul a ajuns să deţină la un moment dat 30 de reviste celebre şi toate jurnalele din America.

George Lois

Creativitatea poate rezolva orice problemă. Actul creativ, învingerea rutinei, originalitatea, poate depăşi orice obstacol.

George Lois este un alt architect al Revoluţiei Creative din anii’60, un geniu inspiraţional care continuă să motiveze minţile creative şi în ziua de azi.

A înfiinţat mai multe agenţii de publicitate: PKL; Lois, Holland, Callaway; Creamer and Lois şi cea la care lucrează şi în prezent Lois/EJL.

Este cunoscut pentru reclamele controversate pe care le-a conceput pentru brandul Xerox sau revista Esquire, realizând pentru ei designul a peste 92 de coperte.

Din portofoliul său, au mai făcut parte MTV sau Tommy Hilfiger, George Lois fiind primul care a avut onoarea de a-i promova brandul celui din urmă.

Lois spunea că „The Big Idea” este reţeta perfectă din publicitate, având nevoie de personaje care să întreprindă o acţiune şi un slogan memorabil.

Sper ca toţi aceşti creativi pe care vi i-am prezentat în această serie să vă inspire, dar mai ales să vă motiveze în viitoarea voastră carieră, unde creativitatea şi originalitatea sunt unele dintre cele mai importante ingrediente care vă vor garanta succesul.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!