Există momente în viața fiecăruia dintre noi când decidem să ne schimbăm garderoba, culoarea părului, ne lăsăm barbă sau ne luăm alți ochelari. Motivele din spatele acestor decizii pot fi diverse. Fie vrem să impresionăm pe cineva, ne-am trezit bine dispuși, cu bani în buzunar și chef de shopping, am pierdut vreun pariu sau reacționăm în urma unor evenimente ce ne-au afectat pozitiv sau negativ.
În toate shimbările menționate mai sus imaginea este cea care suferă cel mai mult, personalitatea și valorile individului rămânând aceleași. Cam așa stau lucrurile și cu rebranding-ul, precum identitatea rocker-ului prezentată într-un articol precedent. Avem de-a face cu imaginea companiei și modul în care aceasta este percepută de către public. Dacă în primul exemplu avem de-a face cu o singură persoană și cu reacțiile unui grup restrâns de oameni, situația stă cu totul altfel în cazul unui rebranding de corporație sau multinațională de renume.
Lăsând la o parte comparația individ-companie, rebranding-ul nu este o operațiune ce are loc peste noapte, după ureche. Este vorba de o decizie care poate avea la mijloc reputația unui brand consacrat, sume importante de bani și poate produce confuzia publicului larg. De aceea trebuie să avem mare grijă când și de ce decidem să ne rebranduim compania.
Cuprins articol
Probleme macro
Un motiv bun pentru rebranduire ar fi momentul în care realizezi că numărul vânzărilor și al clienților este într-o continuă scădere. Dacă observi cum clienții tăi se îndreaptă către competitori, poate că ar trebui să-ți reanalizezi afacerea și brand-ul. Totodată, încearcă să te pui în situația oamenilor și să te întrebi ce anume îți transmite propria identitate vizuală. Oare îți atragi clienții sau îi respingi?
Imaginea nu se mai „pupă” cu serviciile oferite
Din punct de vedere estetic, atunci când realizezi că imaginea companiei tale este îmbătrânită și nu mai reflectă ceea ce ești și ce livrezi, s-ar putea să fi venit vremea unui rebranding. Potrivirea acestor două aspecte este crucială în contextul unei pieți schimbătoare cu care trebuie să ții pasul și să te adaptezi.
Schimbări în cadrul managementului
Atunci când are loc o fuziune sau noii manageri vin cu alte metode de desfășurare a business-ului, ar putea reprezenta o altă ocazie pentru rebranding. Timing-ul este perfect pentru a le arăta oamenilor că ceva este nou, lucrurile se mișcă și vrei să le dai veștile printr-o intermediul unei campanii.
Un nou target
Tocmai ce ai lansat un produs sau serviciu și vrei să te adresezi unei noi audiențe. Ghici ce? Un rebranding poate fi de ajutor. Totuși nu este nevoie neapărat de un alt logo sau nume. De exemplu, McDonald’s a reușit să atragă atenția juniorilor folosind denumirea de MickeyD’s în unele reclame, astfel punând accentul pe un sector diferit față de tradiționala familie.
Acestea sunt doar câteva dintre motivele principale ce ne pot determina să ne rebranduim. Evoluționar sau revoluționar, în ciuda procesului, intenția rebranding-ului va fi mereu aceea de a diferenția afacearea sau serviciul în mintea publicului țintă.
sursa foto: dri-global.com