8 reclame despre si pentru femei

Din dragoste pentru femei multe s-au spus, s-au scris și s-au cântat. Din pasiune pentru femei s-au dus războaie și dueluri. Din admirație pentru femei s-au turnat filme și… chiar reclame. Pentru că „femeile sunt de pe Venus, iar bărbații de pe Marte”, noi gândim altfel, simțim alfel și putem petrece ore în șir la cumpărături, fără să ne plângem sau măcar să obosim un pic. De aceea, parcă și reclamele le percepem diferit.

Azi, ziua în care noi, femeile, ar trebui să ne simțim speciale, am realizat propriul clasament al celor mai bune reclame din 2014, despre și pentru femei. Sper să vă placă.

#1 Thank you, mom – Procter & Gamble

Orice mamă este, în primul rând, mamă și abia apoi femeie. Ce înseamnă însă să fii mama unui campion olimpic, ne arată cei de la P&G, în reclama din cadrul campanei „Thank you, mom”. Deși campania a fost lansată încă în 2012, pentru a promova rolul de sponsor general al P&G la Jocurile Olimpice din Londra (2012), cu ocazia Jocurilor Olimpice din Sochi (2014), aceasta a fost actualizată.

O istorie de nota 10, transpusă excelent în video (unde chiar în primul cadru apare unul din produsele P&G), cu text scurt și emoționant – iată exemplul unei reclame realizate ca la carte. Sintagma din final „Proud sponsor of moms” se potrivește excelent brandului și, bineînțeles, atinge până la lacrimi.

#2 Real beauty sketches – Dove

Femeia, de cele mai multe ori, se subapreciază. De ce? Poate e vina societății, poate e rezultatul neîncrederii în sine. Evident însă rămâne faptul că la acest capitol, în toată lumea, femeile sunt la fel. Dovadă acestui fapt vine și experimentul Dove.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Un pictor realizează 2 schițe în creion: una – din cuvintele femeilor despre propria înfățișare, cealaltă – din spusele unei persoane străine, care tocmai a făcut cunoștință cu o protagonistă sau alta. Diferența dintre cele 2 portrete, pe care o descoperă femeile în final, șochează.

„Ești mai frumoasă decât crezi” – cu aceasta se încheie spotul. O morală evidentă, de care ar trebui să luăm aminte. Felicitări, Dove, pentru încă un spot genial dedicat femeilor.

#3 The bucket list – Vodafone 4G (Germania)

Curiozitatea definește femeia. Totuși, conform eroinei din spotul Vodafone, degeaba ești curioasă, dacă nu mai ești și curajoasă. Povestea fetei, care, din dragoste pentru bunic, realizează toate lucrurile pe care acesta și-ar fi dorit să le facă, este emoționantă, dar destul de realistă pentru generația noastră plină de gadgeturi care mai de care.

Deși vedeta spotului se vrea a fi rețeaua 4G, filmulețul aduce în prim plan frumoasele valori de familie, fără a știrbi din notorietatea brandului. „Ce ai face, dacă ai putea să faci orice?” – e întrebarea din final. Se pare că din dragoste, o femeie ar muta și munții din loc…

#4 Hurricane Laura – Andes Beer

„Fugi de femeia supărată!”. E un adevăr binecunoscut și justificat de-a lungul anilor, relațiilor și… căsniciilor 🙂 La furie, femeia e de speriat. Cam acesta e mesajul celor de la Andes Beer.

Întregul spot e o glumă de bun gust, începând cu întrebarea din primul cadru: „De ce toate uragenele poartă nume de femei?” și până la textul final: „Femeia îți poate lua orice, în afara celui mai bun prieten. Deși, l-ar putea lua și pe el, dacă ar vrea”.

Adevărat, nu?

#5 A declaration of love from Schwarzkopf

Femeia știe să cucerească. Pur și simplu prin felul ei de a fi. Realizat atât de iscusit și axat pe target, spotul celor de la Schwarzkopf evidențiază principala „armă” a femeii – podoaba capilară, promovând subtil și produsele datorită cărora aceasta arată superb.

Evident că ei știu să cucerească femeile, atât prin produse, cât și prin declarația din această reclamă. Schwarzkopf, și noi te iubim!

#6 Believe in love again – Rejoice

Cele mai dificile decizii tot în responsabilitatea femeii rămân. Chiar dacă bărbații cred că lor le aparține ultimul cuvânt. Deși pare o reclamă socială, spotul de mai jos face parte din campania „Believe in love again”, lansată de Rejoice China (brand de produse pentru îngrijirea părului – P&G).

Deoarece de-a lungul anilor s-au axat în promovarea brandului pe așa valori ca dragostea și tandrețea, cei de la Rejoice au decis să lupte pentru păstrarea familiilor, în momentul în care numărul divorțurilor în China a ajuns la o cifră alarmantă.

Chiar dacă e puțin exagerată, povestea din această reclamă ridică o problemă cât se poat de actuală pentru cuplurile din toată lumea. Ce bine ar fi să vedem acest final frumos pe bune și nu doar pe ecran.

#7 I will what I want – Under Armour

Femeia vrea să fie respectată nu doar pentru cum arată, dar și pentru ceea ce reprezintă. Pentru că e mai puternică decât pare, poate demonstra lumii întregi că își poate atinge obiectivul în viață, asemeni eroinelor din spotul Under Armour.

Iarăși, aparent o reclamă socială, spotul din campania „I will what I want” a fost lansată de către producătorul de haine și accesorii sportive din SUA – Under Armour. Motivul pentru care au abordat acest subiect mai puțin obișnuit pentru un brand sportiv, e legat de stereotipurile legate de rolul femeii în societate.

Spoturile din cadrul campaniei reprezintă câteva istorii reale ale unor femei cu renume în lumea sportului și nu numai. Balerină, atletă, model – toate și-au atins scopul în viață, în ciuda vorbelor. Exemplu demn de urmat.

#8 Mom song – Old Spice

Femeia vrea să țină totul sub control. Unele însă exagerează la acest capitol, chiar dacă o fac din dragoste. Așa ca mamele din spotul ce urmează, cărora le este greu să accepte faptul că băiețeii lor nu mai sunt acei copii mici de adineaori.

Cei de la Old Spice vin cu o serie de spoturi comice pe acest subiect. O idee neobișnuită pentru promovarea unei asemenea linii de produse și o doză de umor, departe să lezeze sentimentele vreunei mame – iată ingredientele acestei reclame.

Dincolo de latura comercială a celor 8 spoturi, anume prezența femeii trezește sentimentele publicului. Istoriile, destinele lor te fac să te atașezi și mai mult de acele branduri, dar și să apreciezi mai mult femeia.

Nu doar de 8 martie…

Elena Știubei

Am devenit copywriter cum 4 ani, deşi romanul meu cu advertising-ul a început încă din facultate. Atunci am înţeles că reclama nu e doar o sursă de venit, ci e artă şi inspiraţie deopotrivă. Am învăţat mult. Am citit mult. Aşa am ajuns să obţin titlul de licenţiat şi master în domeniu. Aşa am ajuns să fac ceea ce-mi place. Nu-i cred pe cei care susţin că reclama nu-i influenţează; oricum, ceva îi face să aleagă Cola şi nu Pepsi atunci când merg la cumpărături. Şi eu ştiu ce. ;)

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!