Chiar dacă românii nu sunt mari fani ai Super Bowl, americanii nu se mai satură de finala celei mai importante competiţii sportive din Statele Unite: NFL (National Football League). Dacă nu eşti familiar cu fotbalul american şi cu nebunia din jurul Super Bowl, trebuie să ştii că acest eveniment nu mai este de foarte mult timp privit ca o simplă competiţie sportivă.
Din punctul de vedere al advertisingului, este momentul cu cea mai mare audienţă din an, motiv pentru care reclamele de la Super Bowl au devenit un eveniment în sine.
Cuprins articol
Ce înseamnă o reclamă la Super Bowl
Înainte de toate, o reclamă care rulează la Super Bowl înseamnă o investiţie majoră. Nu orice brand îşi permite suma de 4,5 milioane de dolari cerută de postul NBC, pentru 30 secunde de emisie în data de 1 februarie. Preţul a crescut cu 500.000 dolari faţă de ediţia precedentă.
Cu toate că multe branduri internaţionale alocă o mare parte a bugetului de publicitate pentru difuzarea unui spot la Super Bowl, reclamele lor nu au fost întotdeauna apreciate. De la an la an însă, selecţia este tot mai aprigă, pe măsura preţului pe care brandurile trebuie să-l plătească pentru a fi sigure că o naţiune întreagă le va vedea numele la momentul de maximă audienţă al anului.
Deja o bună parte dintre reclamele care vor rula în pauza celebrului Super Bowl fac zarvă pe internet şi se anunţă a crea adevărate spectacole în sinea lor, motiv pentru care am decis să vă prezint câteva dintre ele.
1. Toyota – How Great Am I
https://www.youtube.com/watch?v=PjUfygo5mzw
Toyota aduce în acest an o lecţie de morală prin spotul creat de Saatchi & Saatchi, LA. Cu ajutorul atletei paralimpice Amy Purdy în imagini impresionante şi un discurs bine cunoscut al lui Muhammad Ali pe fundalul sonor, brandul ne dă o lecţie de viaţă şi în acelaşi timp face din noul lor model o maşină de vis.
2. Bud Light – Real Life Pacman #UpForWhatever
https://www.youtube.com/watch?v=g9A1NowrnGI
Celebra bere Bud Light demonstrează că este mai mult decât o băutură, fiind promotorul ideii „gata de orice”, motiv pentru care a transformat reclama din acest an, creată de Energy BBDO, Chicago, într-un joc mult îndrăgit la scară umană. Distracţia e cea care pune lucrurile în mişcare, motiv pentru care reclama a şi adunat deja mai bine de 2 milioane de vizualizări pe Youtube, chiar dacă a fost postată abia în 22 ianuarie.
3. Purina Friskies – Dear Kitten
Mai în glumă, mai în serios, Purina şi pisicuţele Friskies ne aduc o reclamă pe cât de adorabilă, pe atât de haioasă în acest an. Nu ştim cum vor gusta pasionaţii Super Bowl spotul care îi ia oarecum peste picior, dar pisicuţele sigur ar avea ceva de învăţat de aici. 🙂
Notabil este şi faptul că spotul a fost realizat de Purina în colaborare cu BuzzFeed, devenit un titan al entertainmentului online.
4. Dove – #RealStrength
Un alt spot emoţionant al acestui an vine de la Dove şi este realizat de agenţia The Marketing Arm. Dove Men+Care ne arată într-o serie scurtă de videouri de familie, de ce dragostea este cea care face un bărbat mai puternic. Potrivit sau nu cu nivelul de testosteron al unui meci de fotbal american, spotul cu siguranţă va smulge câteva lacrimi.
5. Carl’s Jr – Au Naturel
https://www.youtube.com/watch?v=4WTA_8waxTo
Carl’s Jr ne aduce la Super Bowl o nouă reclamă prin care subliniază conceptul de bază al spoturilor lor: „sex sells”. Un model internaţional, Charlotte McKinney, goliciune mascată şi jocuri de cuvinte şi imagini, nimic neobişnuit pentru binecunoscutul brand de fast food. Nu e de mirare că spotul, creat de 72 and Sunny, LA, a sărit bine de 3,5 milioane de vizualizări pe YouTube din 21 ianuarie.
Dacă vrei să vezi şi celelalte reclame de la Super Bowl 2015 sau teaserele care au apărut până acum, intră pe superbowl-commercials.org.
Care crezi că va fi cea mai bună relcamă de la Super Bowl 2015?