Nu aș fi crezut vreodată că în decurs de o oră, cât mi-a luat să citesc aceste 40 de lecții de buzunar cică, pentru un altfel de antreprenor ale lui Derek Sivers, voi reuși să învăț că în viață poți câștiga uneori mai multe dacă rostești un simplu „Nu!”.
Până la frageda vârstă de 22 de ani, acest muzician, producător, circar, antreprenor, scriitor și speaker la TED, a pus bazele unei platforme online de muzică (CD Baby) dedicată artiștilor cu ureche muzicală, pe care astăzi noi i-am numi ‘’indie’’ (independenți/proaspăt lansați). Ideea este simplă. Vii tu, artistul, îi spui lui Derek că ai un nou album și vrei să-l vinzi online, Derek ți-l listează pe site-ul lui, tu îi plătești o sumă de dolărei pentru administrarea paginii tale de artist independent, iar la final toată lumea este fericită deoarece albumul ți se vinde, tu primești toți banii pentru un album vândut fără a implica și casele de discuri (care îți oferă x% procent din valoarea de vânzare a albumului tău), iar Derek ne poate prezenta în rândurile următoare din înțelepciunile lui.
CD Baby, arta de a spune ‘’Nu!’’ și ce ne învață Derek Sivers despre afaceri
Hasta la CD, baby!
Pentru că în final Derek vinde compania deoarece angajații nu-l mai iubesc. Dramatic și brutal, se șterge la ochi cu bănuții primiți pe companie. Vezi filmul Zombieland dacă nu ai înțeles referința, iar dacă ai înțeles-o, poți să-l mai vezi o dată, este genial.
Zece idei importante de reținut pentru business-ul tău:
- În afaceri nu este vorba despre bani, ci despre împlinirea visurilor voastre și ale altora;
- Un plan de afaceri nu trebuie niciodată să ia mai mult de câteva ore de muncă, preferabil doar câteva minute. Cele mai bune planuri încep cu pași mici. O analiză rapidă și puțin bun-simț vă vor spune dacă cifrele sunt în regulă. Restul sunt doar detalii;
- Cu toții avem multe idei, creații și proiecte, dar nu uitați: atunci când ieșiți pe piață cu un proiect care nu este un hit, nu mai insistați. Întoarceți-vă la bancul de lucru și încercați să-l îmbunătățiți sau încercați să inventați ceva nou. Nu vă pierdeți timpul inutil împotriva unor uși închise. Îmbunătățiți sau născociți până primiți răspunsul dorit;
- Niciun plan de afaceri nu supraviețuiește primului contact cu clienții;
- Dacă se întâmplă vreodată să nu fiți siguri de ce să puneți pe primul plan, adresați-le clienților următoarea întrebare sinceră: „Cum vă pot ajuta cel mai bine acum?”; apoi, concentrați-vă pe îndeplinirea cererilor primite. Niciun client nu vă va cere să vă concentrați pe extindere. Clienții vor să vă canalizați atenția spre ei. Faceți-i fericiți, iar ei le vor spune asta tuturor;
- Feriți-vă atunci când cineva spune că vrea să facă un lucru important, doar că nu poate până când nu strânge bani. Asta demonstrează faptul că persoana iubește mai mult ideea de a fi mare-mare-mare decât ideea de a face un lucru util. Utilitatea nu are nevoie de finanțare;
- Dacă nu este pusă în practică, chiar și cea mai strălucită idee nu valorează decât 20 de dolari. Pentru a valora 200.000.000, chiar și cea mai strălucită idee are nevoie de o aplicare extraordinară;
- Compania voastră ar trebui să fie pregătită să moară pentru clienți;
- Este o mare diferență între a fi independent și a fi proprietarul unei afaceri. Lucrul independent seamănă cu libertatea, până când îți dai seama că, dacă îți iei liber, afacerea se duce de râpă. Pentru a fi un adevărat proprietar de afacere, faceți în așa fel încât să puteți pleca un an și, când vă întoarceți, firma noastră să fie într-o stare mai bună decât atunci când ați plecat;
- Indiferent de ce obiectiv ați alege, vor exista mulți oameni care să vă spună că greșiți. Fiți atenți doar la ce vă entuziasmează și la ce vă obosește. Observați când sunteți voi înșivă și când încercați să impresionați un juriu invizibil.
Chiar dacă încetiniți dezvoltarea propriei companii, este în regulă atât timp cât asta vă face fericiți. E alegerea voastră să rămâneți mici.
Morala acestei povești? Ei bine, orice îți dorești poate fi realizabil atât timp cât banii nu sunt un obiectiv, ci satisfacerea clienților noștri. Nu trebuie decât să creăm o afacere care rezolvă o problemă. Începe cu puțin și ține la clienții tăi mai mult decât la tine însuți.
Poți și tu comanda cartea „Orice îți dorești”, astăzi!