Timp de două zile, pe 24-25 septembrie, la Willbrook Platinum Business & Convention Center a avut loc cel mai important eveniment nișat pe Search Engine Marketing din Europa de Sud-Est, dedicat oamenilor de marketing, brand managerilor, coordonatorilor de business-uri și antreprenorilor online.
La acest eveniment, am avut plăcerea să fim prezenți în calitate de parteneri și am asistat la o serie de prezentări și workshop-uri alături de reprezentanți ai agențiilor de top din zona SEO și SEM din România și Europa.
În cifre, SEM Days 2014 a însemnat 23 de speakeri internaționali și locali, 9 prezentări, 2 paneluri de discuții, 14 workshop-uri și 400 de participanți din România și ţările vecine.
Cea de-a treia ediție SEM Days a adus anul acesta pe aceeași scenă nume mari din industria de Marketing Digital din Statele Unite, Marea Britanie și România: MOZ, Distilled, Anicca Digital, Hillcroft Digital, eMetrics Summit, Google România, SEO monitor, 2Parale, ThinkDigital și mulți alții.
Nu mai puțin de 16 specialiști din domeniu au urcat pe scenă în prima zi, printre care Jim Sterne, Ann Stanley, John Heffernan, Phil Nottingham și Tim Resnik. Prezentările au adus în atenția participanților tendințele din ultimul an din online dar și schimbările pe care mediul digital le produce asupra comportamentului și obiceiurilor de consum și implicit asupra business-urilor care trebuie să se adapteze pentru a supraviețui.
În cea de-a doua zi, au fost aprofundate subiecte și noțiuni precum SEO, PPC, Big Data, Managementul Reputației în online, Video Marketing.
Câteva concluzii și recomandări de la SEM Days 2014:
• Viitorul este mobile! O spune Google în mod special;
• 90% din datele disponibile la nivel mondial au fost generate în ultimii 2 ani, însă 80% din acestea nu sunt structurate;
• SEO s-a schimbat definitiv și dacă nu reușești să te adaptezi schimbărilor rapide nu vei reuși să performezi în online; anul 2013 a fost anul cu cele mai multe schimbări din istoria Google, iar agențiile de SEO și specialiștii trebuie să se adapteze pentru a performa;
• Poziția numărul 1 în căutările Google este dorința tuturor companiilor, însă testarea altor poziții în search poate aduce rezultate surprinzătoare, la costuri mult mai mici;
• Analizele și datele statistice din online nu au nicio valoare dacă nu ai un obiectiv clar;
• Interacționează cu cei care intră în contact cu tine online, întreabă-i ce-și doresc și folosește datele astfel obținute pentru a optimiza experiența pe care le-o oferi când vor reveni;
• Conținutul repetitiv și plictisitor fiind principalul motiv pentru care paginile de brand din Social Media primesc unfollow;
• Conținutul potrivit, pentru audiența potrivită, la momentul potrivit și în locul potrivit;
• YouTube este un canal potrivit pentru creșterea notorietății brand-ului și pentru a genera conversații în jurul brandului.
Despre evenimentele SEM Days
SEM Days este un eveniment marca SEO monitor și 2Parale și este prima conferință din România nișată pe Search Engine Marketing, dedicată managerilor de marketing și brand, online marketing managerilor, coordonatorilor de business-uri și antreprenorilor online. Primele două ediții, în 2012 și 2013 au adus la București profesioniști de renume din domeniul SEM precum Brad Geddes (Founder, Certified Knowledge), John Heffernan (Digital Marketing Sales Director, The Foundry Communications), Judith Lewis (Head of Search, Beyond), Rand Fishkin (CEO & Co-Founder, SEOmoz), Philip Nottingham (Senior Consultant and Video Strategist Distilled, Distilled UK), Paul Rouke (Head of Usability & Conversion, PRWD), Gary R. Beal (MD, VanguardSEO).
Așteptăm cu mare interes SEM Days 2015! 🙂